Suzuki Bandit Forum
Logo
Homepage Index Uživatelé Nahrát obrázek Hledat Registrovat Přihlásit

Nejsi přihlášen


Index » Diskuze » E85

béšestka (Člen)
10.05.2010 20:47:26
Offline

E85

Zdar, chcu se zeptat,1. jezdíte na to někdo? Popř. v jakým poměru?surprised
2. Dá se to chlastat, v jakým poměru?surprised


Prstořeza známej:-)
kazan (Člen)
10.05.2010 21:27:57
Offline

Re: E85

V případě vašeho zájmu o dovybavení vozu možností provozu na E85 je nejprve nutné posoudit, zdali je akce vhodná a výhodná. Rozhodnutí je na vás, takže pokud máte opravdový zájem, je dalším krokem prohlídka palivové soustavy a zapalování.

Vůz ovšem musí být v motoricky bezvadném stavu - práce na motoru "na odpis" nemá žádný smysl. Před započetím prací se děla obvykle počítačová diagnostika, která ukáže stav čidel a odkryje i stav katalyzátoru a lambda-sondy. Mimochodem - málokterý motorista ví, že pro správný a hospodárný chod motoru je nutné měnit jak katalyzátor, tak lambda-sondu, a to v závislosti na ujetých kilometrech, ale i kvalitě tankovaného benzínu (v intervalu 60.000 - 150.000 km !). V některých státech je to zákonné nařízení!

U starších vozů se doporučuje vyčištění palivové nádrže -  např. po dvacetiletém tankování benzínu, který zvláště u nás mívá hodně mizernou kvalitu, může být na dně nádrže až několikamilimetrová vrstva ropné a prachové  hmoty, někdy pevně usazené, jindy spíš připomínající tekutý jíl. Tohle vše etanol krásně rozpustí a pokud to nezachytí (a neucpe) palivový filtr, musí to vše projít až do motoru, kde to možná shoří... (ve skutečnosti se to ale dostane do oleje a pokud to nezachytí doopravdy kvalitní olejový filtr, působí to v motoru jako brusná pasta)... Kvalitě jízdy to nepomůže a bývá to předmětem zoufalství  a stížností na nepravidelný chod.

Další prací je tedy výměna motorového oleje a hlavně filtru - na dobrém  a čistém oleji záleží v průběhu prvního tisíce kilometrů hodně - etanol postupně čistí nádrž s palivovým vedením a pomalu se "prokousává" až k těm nejmenším částečkám, které již palivový filtr nemusí zachytit. A co nezůstane ve filtru paliva, dostane se přes válce do oleje  - takže po přechodu na etanol platí ze začátku jen jedno - čistit a čistit, filtrovat a filtrovat...

Při této první "etanolové" výměně oleje se doporučuje olejový filtr mimořádné kvality, prověřený realitou, nikoliv reklamou - běžné sériové papírové filtry tady nejsou to pravé ořechové...

Při montáži samotné pomocné řídící jednotky je nutné brát ohled na specifické konstrukční vlastnosti motoru - jinak se postupuje u motorů s jedno- či dvoubodovým vstřikováním (TBI), jinak např. u vícebodového vstřikování a úplně jinak např. u amerických motorů Vortec... Některé jednotky je možné vybavit vypínáním, u některých vozů pak palubní řídící jednotka umožňuje plně automatickou činnost. Některé jednotky je nutné kalibrovat podle specifických podmínek vozidla.

Po skončení montáže se velice naléhavě doporučuje výměna vzduchového filtru a zapalovacích svíček (proč - čtěte >ZDE<). Přitom je vhodná i inspekce zapalování - někdy je nutné očištění, jindy rovnou výměna hlavy a palce rozdělovače a zapalovacích kabelů.

Inspekce palivového vedení je také dobrá věc - popraskané hadičky a netěsnící "těsnění" nesvědčí ani benzínu, natož lihu, který má navíc tu vlastnost, že "vysušuje" - tedy scvrkává narušené staré hmoty, vyráběné v dřívějších dobách jako náhražka kvalitních gumových hadiček. Tento problém nemívají zahraniční vozy od konce 80-tých let, ty naše ale bývaly montovány z bůh ví čeho... A dobrá víra ve zlaté české ručičky našich "opravářů" zde taky nebývá přínosem: tady se kompromisy netrpí - tady se kompromisy vymstí ! smile1

Každopádně však nemá smysl měnit  filtr paliva ihned - je ještě příliš brzy, během následujícího tisíce kilometrů se stejně zanese znovu. Tedy pokud váš stávající filtr ještě za něco stál - pokud to byla hmota bahna připomínající rohožku před zemědělským družstvem v době řepné kampaně, pak je okamžitá výměna na místě !!!

Do jisté míry je přechod na E85 vlastně jakýsi "záběh" vozidla - a čím starší a zanesenější vůz byl, tím je "záběh" - tedy očista -  intenzivnější. Prostě - váš motor chytil druhou mízu, dopřejte mu tu šanci - je to hlavně šance pro vaši peněženku!


Nedovol,aby tě strach z prohry vyřadil ze hry!!

Board footer



W3C XHTML 1.0 W3C CSS

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr