Nejsi přihlášen
Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Zdarec Bandiťáci, dotaz...
Začalo mi něco ťukat v motoru, tak jsem rozebral víko, seštěloval ventily (sací 0,1 a výfuk 0,2) Ale cvakání přetrvává. Za studena je to lepší a když se zahřeje, tak je to horší, ale není to pravidelností. Cvakání začíná kolem 3k otáček. Nevim, jestli to náhodou nebude čep na pístu. Jestli už není vymlácenej. A když si při takovejch 6k otáčkách sáhnu na motor, tak mi přijde, že docela vibruje. Tak nevim no, jestli máte nějaký zkušenosti. A ještě bych měl dotaz, kde se dají sehnat součástky na B 600 rv2001. Díky moc
Když nemáš s čím houpat, kliď se z našich doupat.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Gruene Hoelle und volle Beschleunigung :-)
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
richie psal:jinak jenom poznamenam, ze ti motor vibruje je normalni
No to jo, ale už jezdim 2 roky na pinďouru, a teď mi přijde, že vibruje víc :)
Když nemáš s čím houpat, kliď se z našich doupat.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Tak ja som na tom podobne. Rozvody boli menene presne pred rokom. Cvakanie v motore je za studena takmer nepocutelne, po zahriati to zosilnie. Tuto zimu necham zostelovat ventily aj karburatory a poprosim mechanika (tiez ma bandita) nech sa pozrie na to cvakanie...
Bolo mi vsak povedane, ze pri vzduchacoch je rozne cvakanie, sustanie a piskanie OK. Takze to zatial neriesim a jazdim
Kazdopadne ak sa ti to podari odhalit a vyriesit, tak napis...
Neskusal si srubovakom zistit odkial zvuk vychadza?
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Mazo - srubovakom alebo kladivom vraj sa to da...no osobne som to neskusal ale videl som mechanika ako prikladal velky srubovak hrotom na rozne casti motora a zaroven pocuval s uchom na druhom konci. Vravel ze sa tak da urcit miesto odkial vychadza nejaky konkretny zvuk/sramot atd...
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
moltom psal:Mazo - srubovakom alebo kladivom vraj sa to da...no osobne som to neskusal ale videl som mechanika ako prikladal velky srubovak hrotom na rozne casti motora a zaroven pocuval s uchom na druhom konci. Vravel ze sa tak da urcit miesto odkial vychadza nejaky konkretny zvuk/sramot atd...
...dochtorskej stetoskop je lepčí...
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
hlemejzd999 (Člen) 26.09.2010 14:58:41 Offline |
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
taky jsem řešil cvakání ....a pískání...skoro jako turbo a mekánik mi poudal , že to je u těchle vzducháčů normál, tak na to seru
Nejlepší ovoce jsou cecky - samá dužina a žádný pecky
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
No víš jak, mě to nedělalo, a najednou prostě ten zmetek začal, nejdřív jsem sešteloval ventily, ty to nejsou, dneska jsem to nestihnul, ale zejtra se podívám na napínák rozvoďáku a mrknu jestli nemám vůle na pístech.(dám svíčky ven a přejedu úvrať, tím se mi dostanou písty nahoru a ojnice bude tahat dolů, když přitlačím třeba šroubovákem přes otvor na svíčku na píst, tak nesmí se hnout, když se posune o malinko, tak je vůle na uložení pístu, čep nebo píst)
Když nemáš s čím houpat, kliď se z našich doupat.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Vampir psal:No víš jak, mě to nedělalo, a najednou prostě ten zmetek začal, nejdřív jsem sešteloval ventily, ty to nejsou, dneska jsem to nestihnul, ale zejtra se podívám na napínák rozvoďáku a mrknu jestli nemám vůle na pístech.(dám svíčky ven a přejedu úvrať, tím se mi dostanou písty nahoru a ojnice bude tahat dolů, když přitlačím třeba šroubovákem přes otvor na svíčku na píst, tak nesmí se hnout, když se posune o malinko, tak je vůle na uložení pístu, čep nebo píst)
...a nebo šála na klice.Že tam je vůle budeš vědět ale kde ne.I když si myslím že touhle metodou to nepoznáš.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Vampir psal:No víš jak, mě to nedělalo, a najednou prostě ten zmetek začal, nejdřív jsem sešteloval ventily, ty to nejsou, dneska jsem to nestihnul, ale zejtra se podívám na napínák rozvoďáku a mrknu jestli nemám vůle na pístech.(dám svíčky ven a přejedu úvrať, tím se mi dostanou písty nahoru a ojnice bude tahat dolů, když přitlačím třeba šroubovákem přes otvor na svíčku na píst, tak nesmí se hnout, když se posune o malinko, tak je vůle na uložení pístu, čep nebo píst)
...abys poznal toudle metodou vůli, tag uš by to muselo bejt f piči strašně moc...zajeť s tym někam do servisu, přes internát ani po nahrání zvuku na diktafon ti stejně nigdo neporadí...
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Tak to nemusim jezdit do servisu. Mám velice slušně vybavenou dílnu a rozebrat válec není takovej probém. Zkusim nejdřív tu vůli. I malýnký pošoupnutí poznám, šuplerou to taky můžu změřit. A abych jel do servisu, a on mi řekl že je to ono a vzal si za to 2000,- na to kašlu.
Když nemáš s čím houpat, kliď se z našich doupat.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Vampir psal:No víš jak, mě to nedělalo, a najednou prostě ten zmetek začal, nejdřív jsem sešteloval ventily, ty to nejsou, dneska jsem to nestihnul, ale zejtra se podívám na napínák rozvoďáku a mrknu jestli nemám vůle na pístech.(dám svíčky ven a přejedu úvrať, tím se mi dostanou písty nahoru a ojnice bude tahat dolů, když přitlačím třeba šroubovákem přes otvor na svíčku na píst, tak nesmí se hnout, když se posune o malinko, tak je vůle na uložení pístu, čep nebo píst)
Znova ti říkám že takhle to nepoznáš jestli je vůle na čepu nebo na klice.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Vampir psal:Tak to nemusim jezdit do servisu. Mám velice slušně vybavenou dílnu a rozebrat válec není takovej probém. Zkusim nejdřív tu vůli. I malýnký pošoupnutí poznám, šuplerou to taky můžu změřit. A abych jel do servisu, a on mi řekl že je to ono a vzal si za to 2000,- na to kašlu.
...no tag esi máš vybavenou dílnu, si šikovnej a schopnej, máš skušenosti a víš co a jag, tag nevim gde je problém??? ...ptal ses jako něgdo, gdo nemá se šroubovánim žádnou skušenost, proto moje vodpověť byla taková jaká byla...né každej je schopnej vycuknout motor a sundat válce...dyby to teda bylo potřeba...kupříkladu............
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Jasny, to nepoznam, kde je vule, ale budu vědět. jestli je to někde tam, nebo jestli jsou to ventily atd... ale budu 100% vědět, že budu muset nebo nebudu muset rozebrat motor. Přece jenom nemá smysl rozebírat motor, když to pak bude nějaká pitomost! No zejtra budu určitě chytřejší a podělím se s Váma o další poznání. A pokud bude motor, tak Vám to i vyfotím pro ty méně zkušené mechaniky, aby věděli, že to tak složitý zase nebude :)
Když nemáš s čím houpat, kliď se z našich doupat.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Zdenek psal:To Vampír,,,určitě zobraz fotečky, rád bych něco postřehl, sem neskušenej, přimlouvám se i za Filouse, bo von se stydí tě požádat o radu. Zdenek.
...
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
XJelen psal:Zdenek - Filous - to byste chtěli cucáci zadarmo cizí nouhau jen si koukejte zkušenosti pěkně sbírat sami
Vampir nic jim neukazuj stejně by tomu nerozuměli
Všechny zdravim, tak jsem sundal víko na ventilech, vyndal svíčky, a testoval jsem. Napínák funguje skvěle, jsem asi tak na půlce napínacího řetězu, takže sem si řekl, že ten to dělat nebude. Tak jsem si nastavil horní úvrať a šťouchal jsem do pístu šroubovákem, 1 v pohodě, tak jsem zkusil druhej, no a když jsem to zkusil u třetího tak olala, škubnul s sebou šmejd jeden, zkusil jsem i čtvrtej pro jistotu, tak ten je taky v poho, takže jsem to zkusil ještě jednou a trojka je v ....... Takže teď to musim rozebrat. Bud to bude čep na pístu, nebo uložení pístu. Nebo šála. Tak uvidíme. Teď mám hodně práce, ale zkusim to a uvidíme, co se z toho vyklube :) Kdyby to byl čep, tak je to v poho, stojí 250,- + 60,- sajgrovky,, ale kdyby píst, tak jsem smutnej :D,,,
Když nemáš s čím houpat, kliď se z našich doupat.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Takze piestny cap? Treba kvoli tomu rozoberat motor predpokladam. Zaujima co mozu za take nieco zapytat v servise (v pripade ze by to bolo zdrojom hluku aj u mna)...ved to uz mozu rovno generalku spravit, ci nie?
Nasiel som celkom slusneho mechanika - vravel ze na zimu to vezme k sebe (odvoz aj dovoz na voziku zadara) - ze takto ked to bude mat u seba trebars mesiac bude mat cas sa s tym pohrat. Beztak potrebujem karbce postelovat a pozret aj ventily. Okrem toho prehodit obe pneu, snad aj tu dokurvenu retaz a platnicky + kvapalinu...sa nedoplatim...ale ak budu prachy tak si doprajem panciere a dalsie vinky...
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Písty jsou asi v pohodě, spíš to bude čep, takže uvidíme :), aspoň se zase něčemu přiučim :)
Hele, seřídit karbec je celkem sranda, půjč si tady od nějakýho bandiťáka podtlakový manometr a máš to, ventily? Není snad nic jednodužšího než je seštelovat, stačí sundat víko(22 šroubů :) ) najít úvrať prvního pístu(sundáš víko na straně motoru a máš tam rysku) a nastavit mezery. Máš to tady i v tech. rubrice. No a výměna pnue servis no :D A když chceš sundat válec, tak ho prostě sundáš :), je to na pár šroubech, jenom je sraní s odpojováním všemožných hadiček a lanek, ale pokud máš trpělivost, nemusíš sundavat skoro nic, jenom odpojit karbce, ty si někam pěkně připnout, nechat na něm lanka atd... a sundat motor dolů a hurá s válcem pryč, no a pak to najdeš hned, kde je chyba!!!
Když nemáš s čím houpat, kliď se z našich doupat.
hlemejzd999 (Člen) 27.09.2010 21:23:20 Offline |
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Vampir psal:Písty jsou asi v pohodě, spíš to bude čep, takže uvidíme :), aspoň se zase něčemu přiučim :)
Hele, seřídit karbec je celkem sranda, půjč si tady od nějakýho bandiťáka podtlakový manometr a máš to, ventily? Není snad nic jednodužšího než je seštelovat, stačí sundat víko(22 šroubů :) ) najít úvrať prvního pístu(sundáš víko na straně motoru a máš tam rysku) a nastavit mezery. Máš to tady i v tech. rubrice. No a výměna pnue servis no :D A když chceš sundat válec, tak ho prostě sundáš :), je to na pár šroubech, jenom je sraní s odpojováním všemožných hadiček a lanek, ale pokud máš trpělivost, nemusíš sundavat skoro nic, jenom odpojit karbce, ty si někam pěkně připnout, nechat na něm lanka atd... a sundat motor dolů a hurá s válcem pryč, no a pak to najdeš hned, kde je chyba!!!
ty to se tak hezky čte
Nejlepší ovoce jsou cecky - samá dužina a žádný pecky
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Jako já vim, je to práce na pár hodin, ale pořád lepší, než je strávit na PC :D
hlemejzd999 psal:Vampir psal:Písty jsou asi v pohodě, spíš to bude čep, takže uvidíme :), aspoň se zase něčemu přiučim :)
Hele, seřídit karbec je celkem sranda, půjč si tady od nějakýho bandiťáka podtlakový manometr a máš to, ventily? Není snad nic jednodužšího než je seštelovat, stačí sundat víko(22 šroubů :) ) najít úvrať prvního pístu(sundáš víko na straně motoru a máš tam rysku) a nastavit mezery. Máš to tady i v tech. rubrice. No a výměna pnue servis no :D A když chceš sundat válec, tak ho prostě sundáš :), je to na pár šroubech, jenom je sraní s odpojováním všemožných hadiček a lanek, ale pokud máš trpělivost, nemusíš sundavat skoro nic, jenom odpojit karbce, ty si někam pěkně připnout, nechat na něm lanka atd... a sundat motor dolů a hurá s válcem pryč, no a pak to najdeš hned, kde je chyba!!!ty to se tak hezky čte
Když nemáš s čím houpat, kliď se z našich doupat.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Vampir - priznam sa bez mucenia ze si na taketo opravy netrufam...parkujem vo vonkajsej kocikarni v panelaku, nastroje ani skusenosti s opravami nemam ziadne. Navyse je to moja prva moto, predtym nic. Nechavam to zatial na odbornikov nez sa na to vrhnut a dokurvit to...
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
moltom psal:Vampir - priznam sa bez mucenia ze si na taketo opravy netrufam...parkujem vo vonkajsej kocikarni v panelaku, nastroje ani skusenosti s opravami nemam ziadne. Navyse je to moja prva moto, predtym nic. Nechavam to zatial na odbornikov nez sa na to vrhnut a dokurvit to...
Hele, když si všechno budeš pamatovat kam to patří, tak není co dokurvit, hlavně nesmíš nikde používat sílu. Všechno jde celkem jemně :) A pokud to nezkusíš, nic se nenaučíš :)
Když nemáš s čím houpat, kliď se z našich doupat.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Vampir psal:Písty jsou asi v pohodě, spíš to bude čep, takže uvidíme :), aspoň se zase něčemu přiučim :)
Hele, seřídit karbec je celkem sranda, půjč si tady od nějakýho bandiťáka podtlakový manometr a máš to, ventily? Není snad nic jednodužšího než je seštelovat, stačí sundat víko(22 šroubů :) ) najít úvrať prvního pístu(sundáš víko na straně motoru a máš tam rysku) a nastavit mezery. Máš to tady i v tech. rubrice. No a výměna pnue servis no :D A když chceš sundat válec, tak ho prostě sundáš :), je to na pár šroubech, jenom je sraní s odpojováním všemožných hadiček a lanek, ale pokud máš trpělivost, nemusíš sundavat skoro nic, jenom odpojit karbce, ty si někam pěkně připnout, nechat na něm lanka atd... a sundat motor dolů a hurá s válcem pryč, no a pak to najdeš hned, kde je chyba!!!
...popisuješ to pro lajka dost zjednodušeně...je to podstatně víc práce...teda já bych řek
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Filous psal:Vampir psal:Písty jsou asi v pohodě, spíš to bude čep, takže uvidíme :), aspoň se zase něčemu přiučim :)
Hele, seřídit karbec je celkem sranda, půjč si tady od nějakýho bandiťáka podtlakový manometr a máš to, ventily? Není snad nic jednodužšího než je seštelovat, stačí sundat víko(22 šroubů :) ) najít úvrať prvního pístu(sundáš víko na straně motoru a máš tam rysku) a nastavit mezery. Máš to tady i v tech. rubrice. No a výměna pnue servis no :D A když chceš sundat válec, tak ho prostě sundáš :), je to na pár šroubech, jenom je sraní s odpojováním všemožných hadiček a lanek, ale pokud máš trpělivost, nemusíš sundavat skoro nic, jenom odpojit karbce, ty si někam pěkně připnout, nechat na něm lanka atd... a sundat motor dolů a hurá s válcem pryč, no a pak to najdeš hned, kde je chyba!!!...popisuješ to pro lajka dost zjednodušeně...je to podstatně víc práce...teda já bych řek
No tak já v práci opravuju lisy, které mají tlak až 800 tun :D, jsou to celkem složité mašinky, hromadu elektroniky, mechaniky, hydrauliky, pneutické mechaniky atd... je toho celkem dost a proti tomu je nějakej motůrek bandita, ve kterém je pár koleček, pár ventilů, šroubků atd.. hračka :)
Když nemáš s čím houpat, kliď se z našich doupat.
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Vampir psal:Filous psal:Vampir psal:Písty jsou asi v pohodě, spíš to bude čep, takže uvidíme :), aspoň se zase něčemu přiučim :)
Hele, seřídit karbec je celkem sranda, půjč si tady od nějakýho bandiťáka podtlakový manometr a máš to, ventily? Není snad nic jednodužšího než je seštelovat, stačí sundat víko(22 šroubů :) ) najít úvrať prvního pístu(sundáš víko na straně motoru a máš tam rysku) a nastavit mezery. Máš to tady i v tech. rubrice. No a výměna pnue servis no :D A když chceš sundat válec, tak ho prostě sundáš :), je to na pár šroubech, jenom je sraní s odpojováním všemožných hadiček a lanek, ale pokud máš trpělivost, nemusíš sundavat skoro nic, jenom odpojit karbce, ty si někam pěkně připnout, nechat na něm lanka atd... a sundat motor dolů a hurá s válcem pryč, no a pak to najdeš hned, kde je chyba!!!...popisuješ to pro lajka dost zjednodušeně...je to podstatně víc práce...teda já bych řek
No tak já v práci opravuju lisy, které mají tlak až 800 tun :D, jsou to celkem složité mašinky, hromadu elektroniky, mechaniky, hydrauliky, pneutické mechaniky atd... je toho celkem dost a proti tomu je nějakej motůrek bandita, ve kterém je pár koleček, pár ventilů, šroubků atd.. hračka :)
...tag to pag jó
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Vampir psal:moltom psal:Vampir - priznam sa bez mucenia ze si na taketo opravy netrufam...parkujem vo vonkajsej kocikarni v panelaku, nastroje ani skusenosti s opravami nemam ziadne. Navyse je to moja prva moto, predtym nic. Nechavam to zatial na odbornikov nez sa na to vrhnut a dokurvit to...
Hele, když si všechno budeš pamatovat kam to patří, tak není co dokurvit, hlavně nesmíš nikde používat sílu. Všechno jde celkem jemně :) A pokud to nezkusíš, nic se nenaučíš :)
Což to je trochu pravda, ale na druhou stranu když učit, tak nějak radši né na tej svoji, když si nejni jistej Přistav mu jí tam
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Taky sem byl kdysi mladej a nadšenej do voprav,dneska si dělám jenom běžnej servis a udržbu a mám klid Akorát u aut,tam začínám přemejšlet že si zase budu dělat fšechno sám,protože to co předvádí v pežot servisu,nad tím zustává rozum stát
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
VikecB12 psal:Taky sem byl kdysi mladej a nadšenej do voprav,dneska si dělám jenom běžnej servis a udržbu a mám klid Akorát u aut,tam začínám přemejšlet že si zase budu dělat fšechno sám,protože to co předvádí v pežot servisu,nad tím zustává rozum stát
Co ti zase s tim udelali ?
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Billy psal:VikecB12 psal:Taky sem byl kdysi mladej a nadšenej do voprav,dneska si dělám jenom běžnej servis a udržbu a mám klid Akorát u aut,tam začínám přemejšlet že si zase budu dělat fšechno sám,protože to co předvádí v pežot servisu,nad tím zustává rozum stát
Co ti zase s tim udelali ?
Ale tedka ani nic strašnýho,jenom sme se při té výměně motoru domluvili že budu měnit olej né po 40tis km,ale jenom po 20tis a že mě tu jednu výměnu udělají vždycky na počkání. No,tak sem tam minulej týden byl a výměna oleje jim trvala 2,5hodiny a to se nedělalo nic jinýho,jenom olej a filtr Ale prostě celkovej přístup toho servisu je na kokot,ale bohužel to s nima musím ještě chvilku vydržet,běží mě u nich teďka záruka na ten motor no
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
sou to kundy no slusne receno jeste
Chrysler20 (Člen) 18.04.2011 22:02:38 Offline |
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Vampir psal:XJelen psal:Zdenek - Filous - to byste chtěli cucáci zadarmo cizí nouhau jen si koukejte zkušenosti pěkně sbírat sami
Vampir nic jim neukazuj stejně by tomu nerozuměli
Všechny zdravim, tak jsem sundal víko na ventilech, vyndal svíčky, a testoval jsem. Napínák funguje skvěle, jsem asi tak na půlce napínacího řetězu, takže sem si řekl, že ten to dělat nebude. Tak jsem si nastavil horní úvrať a šťouchal jsem do pístu šroubovákem, 1 v pohodě, tak jsem zkusil druhej, no a když jsem to zkusil u třetího tak olala, škubnul s sebou šmejd jeden, zkusil jsem i čtvrtej pro jistotu, tak ten je taky v poho, takže jsem to zkusil ještě jednou a trojka je v ....... Takže teď to musim rozebrat. Bud to bude čep na pístu, nebo uložení pístu. Nebo šála. Tak uvidíme. Teď mám hodně práce, ale zkusim to a uvidíme, co se z toho vyklube :) Kdyby to byl čep, tak je to v poho, stojí 250,- + 60,- sajgrovky,, ale kdyby píst, tak jsem smutnej :D,,,
Ahoj, chtěl jsem se aptat, jestli si ten problém s tím cvakáním už nějak vyřešil. Mám totiž stejný problém. Deěkuji za odpověd....
Re: Ťukání v motoru(nejsou to VENTILY) GSF 600 r.v.2001
Ahoj od vampira jsem bandoura koupil i stim klepotem a pak jsem zjistil ze to tu uz resil coz bylo pozde ale nicmene to byli dve vahadla.je to tu v jinem vlaknu.tak na to mrkni ale nemusi to byt tvuj pripad. a jak psal filous tak sroubovakem tu vuli nezjistis.cau a hodne stesti s hledanim.
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr