
Nejsi přihlášen
![]() |
Banditatom (Člen) 24.03.2011 20:31:30 Offline |
ropáci help..
1) jděte víte kam co se týče ropy do kamen
2) ano já vím je to FORD
3) k věci koupil jsem starý mondie r.v 99 1.8td ( mám to na práci a to moje mrdání) ale zajímá mě jedna věc pač ropa nějak drahne a tak už uvažuju nad pičovinama. Ve skratce chroupne ten motor aniž bych mu nějak ublížil bionafut???
patažno jestli s tímhle hybridem má někdo zkoušenost. Děkuji
hovádka schválně to píšu sem pač vím v co se sto zvrhne
"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
![]() |
Banditatom (Člen) 24.03.2011 20:45:23 Offline |
Re: ropáci help..
XJelen psal:1,8td vod forda?
viel glück!
PS: ta bionafta tomudle motoru nemůže víc ublížit než mu ublížili ve fabrice
f čem je ta motor takofá kurf?
"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
Re: ropáci help..
Banditatom psal:XJelen psal:1,8td vod forda?
viel glück!
PS: ta bionafta tomudle motoru nemůže víc ublížit než mu ublížili ve fabricef čem je ta motor takofá kurf?
jako u všech motorů, je to kus od kusu... ja třeba 1.8TD mám, namotáno 250000km, na hory sel letos dojel se spotřebou 5.2, startuje i v největších mrazech, nežere olej
ale prej se serou hodně
jinak co se týče bionafty, tak kamoš mechoš říkal, že mu tam s tím jezdí jeden kořeň co do toho lije bionaftu a cajk
Gruene Hoelle und volle Beschleunigung :-)
Re: ropáci help..
Bionafta
Každá novinka s sebou přináší i určité obavy, zda příměsi biopaliv do ropných paliv nemohou způsobit provozní potíže. Uvažovány jsou přitom všechny možnosti, např. vliv na plastové součástky, korozívní působení biopaliv, zanášení vysokotlakých vstřikovačů a další aspekty.
Bionaftou se vždy rozumí čisté metylestery mastných kyselin. Nelze totiž očekávat, že se budeme vždy setkávat pouze s metylestery řepkového oleje.
Těkavost bionafty a pronikání do motorového oleje
Běžná uhlovodíková nafta má destilační rozmezí přibližně od 200 °C do 360 °C. Bod varu bionafty se pohybuje spíše v oblasti vyšších teplot tohoto rozmezí - kolem 330 °C.
Důsledkem poměrně vysokého bodu varu bionafty je horší odpařování paliva vstřikovaného do válce. Neodpařené kapky nafty se většinou dostávají na stěny válce a odtud mohou přes pístní kroužky proniknout do klikové skříně, kde naředí motorový olej a sníží jeho viskozitu. S přídavkem bionafty do ropné nafty intenzita pronikání paliva do motorového oleje vzrůstá. Důsledkem je snižování kinematické a HTHS viskozity motorového oleje a v extrémních případech může dojít ke zvýšenému tření a opotřebení motoru.
Dalším faktorem, který podporuje zvýšené pronikání nafty a bionafty do motorového oleje je zanesení vstřikovačů, které s přítomností bionafty v palivu ani nemusí nutně souviset. Zhoršená průchodnost vstřikovačů způsobí zhoršení rozprašování paliva, tvorbu větších kapek, které jsou vstřikovány do válce a vše pak podporuje další pronikání paliva do motorového oleje.
Problém ředění motorového oleje bionaftou bude zřetelnější u starších dieselových motorů, které mají větší vůli mezi pláštěm pístu a pístními kroužky. Některým novějším dieselovým motorům hrozí nebezpečí odjinud. Kamenem úrazu je určitý typ částicových filtrů (DPF), který využívá k regeneraci dodatečný vstřik paliva do válce ve fázi výfuku. Problémem je právě dodatečný vstřik nafty do válce, přičemž ne všechna nafta je odvedena do výfukového traktu. Určitá část nafty tak skončí opět v motorovém oleji. Uvádí se, že vybavení motoru DPF filtrem s regenerací vložky vstřikem paliva do spalovacího prostoru může zvýšit obsah nafty (bionafty) v motorovém oleji až na 10 %.
Lepší první v pekle, než druhej v nebi...
Re: ropáci help..
Lepší první v pekle, než druhej v nebi...
![]() |
Banditatom (Člen) 24.03.2011 21:02:26 Offline |
Re: ropáci help..
Lachtan psal:Bionafta
Každá novinka s sebou přináší i určité obavy, zda příměsi biopaliv do ropných paliv nemohou způsobit provozní potíže. Uvažovány jsou přitom všechny možnosti, např. vliv na plastové součástky, korozívní působení biopaliv, zanášení vysokotlakých vstřikovačů a další aspekty.
Bionaftou se vždy rozumí čisté metylestery mastných kyselin. Nelze totiž očekávat, že se budeme vždy setkávat pouze s metylestery řepkového oleje.
Těkavost bionafty a pronikání do motorového oleje
Běžná uhlovodíková nafta má destilační rozmezí přibližně od 200 °C do 360 °C. Bod varu bionafty se pohybuje spíše v oblasti vyšších teplot tohoto rozmezí - kolem 330 °C.
Důsledkem poměrně vysokého bodu varu bionafty je horší odpařování paliva vstřikovaného do válce. Neodpařené kapky nafty se většinou dostávají na stěny válce a odtud mohou přes pístní kroužky proniknout do klikové skříně, kde naředí motorový olej a sníží jeho viskozitu. S přídavkem bionafty do ropné nafty intenzita pronikání paliva do motorového oleje vzrůstá. Důsledkem je snižování kinematické a HTHS viskozity motorového oleje a v extrémních případech může dojít ke zvýšenému tření a opotřebení motoru.
Dalším faktorem, který podporuje zvýšené pronikání nafty a bionafty do motorového oleje je zanesení vstřikovačů, které s přítomností bionafty v palivu ani nemusí nutně souviset. Zhoršená průchodnost vstřikovačů způsobí zhoršení rozprašování paliva, tvorbu větších kapek, které jsou vstřikovány do válce a vše pak podporuje další pronikání paliva do motorového oleje.
Problém ředění motorového oleje bionaftou bude zřetelnější u starších dieselových motorů, které mají větší vůli mezi pláštěm pístu a pístními kroužky. Některým novějším dieselovým motorům hrozí nebezpečí odjinud. Kamenem úrazu je určitý typ částicových filtrů (DPF), který využívá k regeneraci dodatečný vstřik paliva do válce ve fázi výfuku. Problémem je právě dodatečný vstřik nafty do válce, přičemž ne všechna nafta je odvedena do výfukového traktu. Určitá část nafty tak skončí opět v motorovém oleji. Uvádí se, že vybavení motoru DPF filtrem s regenerací vložky vstřikem paliva do spalovacího prostoru může zvýšit obsah nafty (bionafty) v motorovém oleji až na 10 %.
to jsi odněkaď stáhnul??? jako znamej má seat toledo najetých 400tis a lije už 5let bionaftu a je cajk?
"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
![]() |
Banditatom (Člen) 24.03.2011 21:11:23 Offline |
Re: ropáci help..
Lachtan psal:taky esi známej řek kolikrát řešil čerpadlo, vstřiky, jak mu to v mrazech chytá a hlavní věc koncernovej motor neni ford motor...
v zimě to jezdit nebude jak jsem psal je to pracovní a hlavně mám to na 2 roky co to má stk a co se týče kupní ceny... no taška hrušek ale spíše ta síťovka
"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
Re: ropáci help..
V mercedesech sme jezdili na bionaftu,byla to řada motorů co se dávala do W124 a krom častější výměny přepadovejch hadiček(otázka padesátikoruny jednou za pul roku) nebyl nikdy s ničím problém. A to se s nima najíždělo celkem dost kilometrů. Byl to bezturbovej ropák s řadovkou čerpadlem Dodnes pro mě nejlepší auto,nejlepší motory,nejlepší fšecko....Dneska sou to mrdky
Bionafta tenkrát stála 11kaček,auto žralo 10,tak se jezdilo skorozadarmo
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
Re: ropáci help..
Banditatom psal:XJelen psal:1,8td vod forda?
viel glück!
PS: ta bionafta tomudle motoru nemůže víc ublížit než mu ublížili ve fabricef čem je ta motor takofá kurf?
jak to tak čtu, tak ričí bude asi jedinej spokojenej majitel, kterýho znám
jedno mondeo kdysi v rodině, jeden fokus a fiesta u kámoše, soused mondeo... pološílený mechanik co jsme mu tam to naše mondeo vozili atd.
proto jsem si koupil forda v benzínu teda měl jsem jednoho
zatím čekám, jestli mi ho vrátí
už se týden neozvali
ale zejtra maj ti pacholci přijet na večeři, tak snad mi přivezou alespoň fotku
Strýcfajtr !!!
![]() |
Banditatom (Člen) 24.03.2011 21:28:49 Offline |
Re: ropáci help..
VikecB12 psal:V mercedesech sme jezdili na bionaftu,byla to řada motorů co se dávala do W124 a krom častější výměny přepadovejch hadiček(otázka padesátikoruny jednou za pul roku) nebyl nikdy s ničím problém. A to se s nima najíždělo celkem dost kilometrů. Byl to bezturbovej ropák s řadovkou čerpadlem
Dodnes pro mě nejlepší auto,nejlepší motory,nejlepší fšecko....Dneska sou to mrdky
Bionafta tenkrát stála 11kaček,auto žralo 10,tak se jezdilo skorozadarmo
ty jsi znalej co se týče ropy co si myslíš vo tom motoru... co to auto najede je max ale to max 5000km ročně zbytek jezdím ivecoj
"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
![]() |
Banditatom (Člen) 24.03.2011 21:49:28 Offline |
Re: ropáci help..
Kakac psal:To máš za to žes prodal starej dobrej TDI VW 66 kW nejlepší turboropák
ještě je dobrej 81 kW ale to turbo....
jááááá ho neprodal brachu já jen přikoupil šla na icq
"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
Re: ropáci help..
Banditatom psal:1) jděte víte kam co se týče ropy do kamen
2) ano já vím je to FORD
3) k věci koupiljsem starý mondie r.v 99 1.8td ( mám to na práci a to moje mrdání) ale zajímá mě jedna věc pač ropa nějak drahne a tak už uvažuju nad pičovinama. Ve skratce chroupne ten motor aniž bych mu nějak ublížil bionafut???
patažno jestli s tímhle hybridem má někdo zkoušenost. Děkuji
hovádkaschválně to píšu sem pač vím v co se sto zvrhne
per to tam víc to auto uš skurvit nejdeale v tvým případě dyš to máš za síťofku tak skus volej s penny za dvacku
Jebat motorky :-)
![]() |
Banditatom (Člen) 24.03.2011 22:06:24 Offline |
Re: ropáci help..
PALOUS psal:Banditatom psal:1) jděte víte kam co se týče ropy do kamen
2) ano já vím je to FORD
3) k věci koupiljsem starý mondie r.v 99 1.8td ( mám to na práci a to moje mrdání) ale zajímá mě jedna věc pač ropa nějak drahne a tak už uvažuju nad pičovinama. Ve skratce chroupne ten motor aniž bych mu nějak ublížil bionafut???
patažno jestli s tímhle hybridem má někdo zkoušenost. Děkuji
hovádkaschválně to píšu sem pač vím v co se sto zvrhne
per to tam víc to auto uš skurvit nejde
ale v tvým případě dyš to máš za síťofku tak skus volej s penny za dvacku
jako znamej na olejoj jezdil taky dlouho a jak mu to krásně vonělo
"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
Re: ropáci help..
Banditatom psal:VikecB12 psal:V mercedesech sme jezdili na bionaftu,byla to řada motorů co se dávala do W124 a krom častější výměny přepadovejch hadiček(otázka padesátikoruny jednou za pul roku) nebyl nikdy s ničím problém. A to se s nima najíždělo celkem dost kilometrů. Byl to bezturbovej ropák s řadovkou čerpadlem
Dodnes pro mě nejlepší auto,nejlepší motory,nejlepší fšecko....Dneska sou to mrdky
Bionafta tenkrát stála 11kaček,auto žralo 10,tak se jezdilo skorozadarmo
ty jsi znalej co se týče ropy co si myslíš vo tom motoru... co to auto najede je max ale to max 5000km ročně zbytek jezdím ivecoj
Hochu,já vo fordech nemám sebemenší páru,takže nevím čemu by to tam mohlo ublížit,ale jestli je to vobyčejnej starej turboropák,tak by to chroustnout měl. Ale vemu to teďka z druhýho konce,píšeš že najedeš max 5 tisíc za rok,tak si spočítej kolik ti to hodí na těch 5tisících usporu a zvaž,jestli ti to za to stojí....Bude to v řádech páru stovek... Něco jinýho to bylo s dodávkama,se kterejma se jezdilo 80-100tisíc km ročně,tam to smysl mělo...
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
Re: ropáci help..
XJelen psal:Banditatom psal:XJelen psal:1,8td vod forda?
viel glück!
PS: ta bionafta tomudle motoru nemůže víc ublížit než mu ublížili ve fabricef čem je ta motor takofá kurf?
jak to tak čtu, tak ričí bude asi jedinej spokojenej majitel, kterýho znám
![]()
jedno mondeo kdysi v rodině, jeden fokus a fiesta u kámoše, soused mondeo... pološílený mechanik co jsme mu tam to naše mondeo vozili atd.
proto jsem si koupil forda v benzínuteda měl jsem jednoho
zatím čekám, jestli mi ho vrátí
už se týden neozvali
ale zejtra maj ti pacholci přijet na večeři, tak snad mi přivezou alespoň fotku
By mě zajímalo, co s těma autama děláte. Jezdil jsem dva fokáče - jeden 1,8td, najeto cca 400.000km (nikdo netušil, kde je pravda) a pohoda, najel jsem s ním cca 60.000km a jen nafta a běžná údržba; druhý tddi stejné kilometry, stejný nájezd, stejná zkušenost podvozek luxusní, výbava slušná. Stejných aut bylo ve firmě cca 10 tzn. ročně se najelo dohormady cca 500.000km a pohoda.
Hovoříme-li ovšem o motoru 1,6tdci nebo 1,8tdci, pak mohu říct pouze "satansnáma"
Re: ropáci help..
Bionafta , zadnej trabl ,ted to tam zrovna mam ,ma to max 30 % obsahu repky , na vykonu to nepoznam , ranni strarty taky v poho , ani to neni citit Je fakt , ze financne taky nic moc rozdil 2 kc na litru ,ale v lete jsem jezdil na volej , s naftou 1:1 ,a to uz byl kurefskej rozdil v cene , volej z Globusu za 17.90, ted to kurvy zdrazily , tak se to uz nevyplati , a je taky fakt , ze jak bylo na konci zari kolem nuly rano , tak to nechtelo drzet neutral
Mam to v Td s rotacni cerpadlem , ale pokud tam uz mas neco novejsiho , coz asi ne z toho roku to asi Common Rail nebude , tak bych se toho nebal.
Re: ropáci help..
Banditatom psal:1) jděte víte kam co se týče ropy do kamen
2) ano já vím je to FORD
3) k věci koupiljsem starý mondie r.v 99 1.8td ( mám to na práci a to moje mrdání) ale zajímá mě jedna věc pač ropa nějak drahne a tak už uvažuju nad pičovinama. Ve skratce chroupne ten motor aniž bych mu nějak ublížil bionafut???
patažno jestli s tímhle hybridem má někdo zkoušenost. Děkuji
hovádkaschválně to píšu sem pač vím v co se sto zvrhne
nemuzes srovnavat 1,8TD s 1,8 TDDI (nedejsatan TDCI) - takze porovnani s Focusem apod. je o nicem.
Ja sem mel 1,8D (to stejny jen bez vrtule) a jezdil sem pres leto na stolni olej (vetsinou tak 95%oleje zbytek bionafta) a nemel trabl. Taky de vo to, co mas za cerpadlo - prej Lucas to neda a Bosh jo. Nicmene ja sem mel Lucase a nemel sem trabl.
Richie ti uz napsal praktickou zkusenost s motorem jako takovym. Ja bych se bionafty nebal - uz jen pro to, ze kdyz se to vysere, tak tydle jebky lezi v kazdy skarpě aspon 4, takze sehnat cerpadlo/vstriky nemuze byt a nebude problem.
Jinak bych este zkusil stranky fordfans.cz
Second Class Citizen
1130 Café Racer
Re: ropáci help..
romas psal:Michal Dk psal:Jestli najedeš 5000 za rok tak to tam nelej.Budeš s tím mít problémy.Když to stojí v nádrži začne zalepovat paliv. systém.
moje řeč
Maj pravdu soudruzi chce to jezdit,jezdit a jezdit. Já to liju do 525tds a pohoda jahoda. Líp to startuje, jede líp od spodu a má to klidný výrovmaný chod. Hlavně je to balzám pro všechny kovový komponenty, krásně je to namaže. Dnešní suchá nafta mi pravidelně zadírala rotační lucas v peugeot 205 Vyřešil jsem to jedním litrem oleje do plné nádrže nafty každé páté tankování.
...nemusíme přece všechno pochopit, stačí to přijmout ne?
![]() |
Banditatom (Člen) 26.03.2011 16:13:22 Offline |
Re: ropáci help..
dankešhen
"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr