Suzuki Bandit Forum
Logo
Homepage Index Uživatelé Nahrát obrázek Hledat Registrovat Přihlásit

Nejsi přihlášen


Index » Technická poradna » centrál

giff (Člen)
01.12.2011 19:26:26
Offline

centrál

zdarec hoši pasuje tlumíš z 2001 na 1996 bandit 600? a kdyby jo bude tvrdší díky za odpovedi nenašel jsem to tu a po zodpovězení to smažu. k.

Datel (Člen)
01.12.2011 20:09:42
Offline

Re: centrál

I kdyby ano, jakože si myslím že ne, tak nechápu co tím docílíš?surprised

a pak su hrozně zvědavý, jak tady chceš něco mazatbigsmile

...na to, že si tu tušim od dubna, tak jsi moc rozumu nepobralidontknow


sorry všem. Příznačná poslední kapkasmile2

gerrik (Člen)
01.12.2011 20:38:29
Offline

Re: centrál

Tady to je už jako na Motorkařich.cz surprised Člověk se na něco zeptá, a hned dostane čočku bigsmile

XJelen (Člen)
01.12.2011 20:39:41
Offline

Re: centrál

datliku si starej a nevrlej bigsmile


Strýcfajtr !!!
Datel (Člen)
01.12.2011 20:49:16
Offline

Re: centrál

XJelen psal:

datliku si starej a nevrlej bigsmile

šak sem se taky hned omluvil ne?fuckbigsmilebigsmile

Banditatom (Člen)
01.12.2011 21:24:10
Offline

Re: centrál

XJelen psal:

datliku si starej a nevrlej bigsmile

To víš stárne...v noci musí častějc...prostata je sfiňaevil...asi v sobotu dostanu čočkuredfacebigsmile


"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
giff (Člen)
03.12.2011 21:42:29
Offline

Re: centrál

docílím tím že bude zadek tvrdší a nebude se v zatačka tolik bořit...

giff (Člen)
03.12.2011 21:43:48
Offline

Re: centrál

a myslel jsem že správce muže smazat téma

Honzik8719 (Člen)
03.12.2011 22:22:04
Offline

Re: centrál

zrovna o tomhle tématu je tady toho napsáno fakt mraky zkus třeba použít takový to tlačítko co je na něm napsaný Hledatidontknow


...relativní kochač...
moltom (Člen)
04.12.2011 19:31:35
Offline

Re: centrál

Zdar. Menit central na Bandite za iny banditi central je IMHO nezmysel. Momentalne riesim nieco podobne. Zozen starsi tlmic z GSXR (750 alebo 1000). Na ebay.de som kupil za 50 EUR (plus 16 EUR postovne).

Daj si pozor jedine na dlzku - ta by mala byt cca rovnaka, pretoze aj maly rozdiel v dlzke centralu sa vdaka prepakovaniu prejavi niekolko cm zdvihnutim zadku. Prikladam dva odkazy s tabuklami s dlzkou tlmicov:

http://www.banditforum.co.uk/forum/inde … 0615;image

http://www.ohlins-suspension.co.uk/Ohli … onList.pdf

Priklad - mam B6 2000, dlzka standard centralu je 319mm. Vyhovovat by mal central z GSXR 750 06-09, GSXR 600 06-09 prip. GSXR 1000 09 - vsetko s dlzkou 320mm...nezabudni na pruziny vpredu, bo budes mat prilis tvrdu ass a mekky pred good

Kelly01 (Člen)
04.12.2011 20:08:43
Offline

Re: centrál

pussy, vyberu tlumič a na NC za krabku cigaret udělám to správný "U" na spodeksmokin


God Save The Queen!
Koldan (Člen)
04.12.2011 20:11:30
Offline

Re: centrál

Kelly01 psal:

pussy, vyberu tlumič a na NC za krabku cigaret udělám to správný "U" na spodeksmokin

pussy upraf kosti


Zlatá,jedině zlatá,to je ta správná barva:o)
Kelly01 (Člen)
04.12.2011 20:17:50
Offline

Re: centrál

Někdy nepomůže bo krátký spodní "U" zaviní že se tlumič dotýká kyvky, takže je levnější udělat nový a u toho si (pokud to vyjde) i upravit výšku prdele..


God Save The Queen!
Datel (Člen)
04.12.2011 23:19:17
Offline

Re: centrál

Dalsi problem u gsx-r_oveho tlumice je ta tlakova nadrzka. Nemusi se ti tam vlezt. Je treba vyzkouset a nebo se poptat nekoho kdo uz ho tam nacpal na rocnik gsx-r_agood

Kazdopadne opakuju, ze vymenovat stary tlumic za typove stejny a jen o par let mladsi je blbost.
Bud si nech ten svuj stary zrepasovat a nebo bez do toho z gsx-r_a.

Preferoval bych druhou variantugood

moltom (Člen)
04.12.2011 23:26:47
Offline

Re: centrál

To je fakt, ze treba odrezat kus podsedlovky - v mieste ulozenia baterie, alebo jeden drziak airboxu ako tu tento typek:

http://www.banditforum.co.uk/forum/inde … ic=42881.0

Ked dorazi ten tlmic tak to odskusam a napisem...

nety (Člen)
05.12.2011 07:17:02
Offline

Re: centrál

moltom psal:

To je fakt, ze treba odrezat kus podsedlovky - v mieste ulozenia baterie, alebo jeden drziak airboxu ako tu tento typek:

http://www.banditforum.co.uk/forum/inde … ic=42881.0

Ked dorazi ten tlmic tak to odskusam a napisem...

já tam měl ten samej, jen se debil nenechal zkontrolovat stav,že byl zralej na repasi. Ale po drobnější úpravách tam byl.


MĚL JSEM KAROSU, PAK NÁVRAT KE KOŘENŮM - KULT PIČO a teď "italskej zázrak" :)
Koldan (Člen)
05.12.2011 07:27:17
Offline

Re: centrál

moltom psal:

To je fakt, ze treba odrezat kus podsedlovky - v mieste ulozenia baterie, alebo jeden drziak airboxu ako tu tento typek:

http://www.banditforum.co.uk/forum/inde … ic=42881.0

Ked dorazi ten tlmic tak to odskusam a napisem...

já tam mám z GSXR1000 K8 a je to daleko lepčejší než origo řezat se nemuselo nic. jo a doma v krabici mám eště jeden, dyby vo něj něgdo stál, ale tam si nejsu istej, z kerýho ročníku a modelu to je, na mašině jsem ho měl a je v pohodě, akorát tam trošku zavazí kastlík vot baterky, musí se do něj vyřezat malé vybrání, pak je to o.k.

http://suzukibandit.cz/openforum/uploads/25_obraz000.jpg


http://suzukibandit.cz/openforum/uploads/25_obraz001.jpg


http://suzukibandit.cz/openforum/uploads/25_obraz002.jpg

Zlatá,jedině zlatá,to je ta správná barva:o)
hans (Člen)
05.12.2011 17:35:53
Offline

Re: centrál

dobře pasuje z GSXR 1100 W .....expanzka je na dlouhý hadici a krásně se přichytí na rám pod sedlem....
Zadek se nakopne tak o 3 - 4 cm...


Sapere Aude
www.gunlex.cz
Lihy (Člen)
06.12.2011 09:45:23
Offline

Re: centrál

Já myslim, že nejlíp to přitvrdí navařená lešeňová trubka místo tlumičebigsmile...vogo nežerte tolik a nebudete mít problémbigsmile
ps. po té co si můžu na motorce docela jednodušše hrát s nastavením, jsem zjistil (za přispění tabulek od výrobce), že ideální je daleko měkčí než sem kdy na banditu měl...třeba projíždění hrbatý zatáčky s měkkym a tvrdym nastavenim...to je nebe a dudy.

Na motorkářích někdo splichtil návod (spíš opsla z nějakýho manuálu, ale tim líp :) ) až pokud to nepůjde podle toho nastavit, tak bych vymejšlel co tam nacpat jinýho...

od Jakub od X-bikers:
Než začnete cokoliv "ladit" na tlumičích, ujistěte se, že máte
a) pokud možno nové gumy
b) správně utažené, nevymačkané ložisko řízení
c) suché, tedy správně utěsněné, vidlice a zadní jednotku se správným obsahem tlumičového oleje
d) že nemáte nabouraný, ohnutý nebo prasklý rám, vidlice, kyvku, ráfek nebo paprsky kola
to všechno může způsobit problémy s chováním motorky.
Nastavení předpětí
Předpětí pružin vpředu i vzadu by mělo být nastaveno tak, že motorka při statickém zatížení jezdcem klesne přibližně o 30% délky zdvihu. Většina sportovních motorek má zdvih 125 - 150mm, takže budete chtít 35 - 45mm poklesu.Pozor, předek i zadek se nastavuje na stejnou hodnotu poklesu! Procentní údaj délky zdvihu je jen orientační!
Proto mají závodníci na kluzácích př. vidlic gumičky, nebo stahovací pásky.
Zvedněte motorku za řídítka a podsedlovku, aby kola byla nad zemí a tlumiče vyvěšené. Těsně pod/nad (up-side/klasik) trubku př. vidlice u stíracího kroužku přichyťte pásku a na podsedlovku nad osu kola si udělejte značku. Změřte vzdálenost mezi značkou a osou kola. Potom motorku spusťte opatrně zpět na zem a sedněte si na ní. Někdo by Vám měl podržet motorku, aby jste mohli dát nohy na stupačky jako při jízdě a další člověk změří vzdálenost mezi značkou na podsedlovce a osou zadního kola. Potom zase slezete a změříte vzdálenost mezi páskou a stíracím kroužkem př. vidlice.
Změřené hodnoty správně nastaveného předpětí by měly mít výše uvedené parametry.
Nastavení tlumení stlačení
Provádí se šroubky na plochý šroubovák na spodní straně vidlic a na expanzní nádobce zadního tlumiče, obvykle v horní části zadní jednotky. Utahováním přitvrzujete , povolováním změkčujete pohyb při stlačování. "Ladění" začněte na továrním nastavení nebo s úplně povolenou kompresí.
Nastavení tlumení odskoku
Provádí se šroubky na plochý šroubovák uprostřed vidlic nahoře u "brýlí" u zadní jednotky je šroubek umístěn ve spodní části, většinou nad uchycením k přepákování. Utahováním přitvrzujete , povolováním změkčujete pohyb při roztahování. Na začátek nastavte tlumení odskoku na tovární hodnoty, nebo na polovinu rozsahu.
Jak rozumět podvozku aneb co zkusit, když...
Řízení
Pokud se Vám zdá řízení těžké, pomalé, nebo se motorka při brždění narovnává, nebo se jí nechce do zatáčky, je potřeba zvýšit zadek nebo snížit předek.
Máte následující možnosti:
- zvednout zadek motorky v tlumiči - bohužel většina motorek tuto možnost nemá
- popustit brýle níže směrem k zemi, tady ale pozor i 5mm dokáže úplně změnit chování motorky
- zvětšit předpětí zad
ních pružin, což může narazit na maximální možnosti tohoto nastavení
- přitvrdit přední odskok nebo přitvrdit kompresi zadního tlumiče, ale pozor! tyhle úpravy mohou způsobit potíže s chováním motorky při jiných podmínkách
- poslední, nejkomplikovanější a nejdražší možností je vyměnit zadní pružinu za delší nebo tvrdší nebo s jinou progresí.
Pokud Vám řízení motorky připadá naopak příliš lehké, rychlé nebo se škube a motorka padá do zatáček více než chcete, proveďte úpravy v opačném smyslu k výše uvedenému.
Vlnění a houpání při průjezdu zatáčkou
Tohle je většinou způsobeno špatnou údržbou (ložiska, starý tlumičový olej,...).
Pokud máte motorku ve výborném technickém stavu, zkuste přitvrdit odskok vpředu i vzadu a prověřte jestli není příliš velký rozdíl mezi nastavením předku a zadku.
Chvění řídítek
Je způsobené příliš velkým výkonem, malým zatížením předního kola a příliš strmým úhlem řízení nebo krátkou stopou kola kvůli rychlejšímu řízení.
Zkuste - přizvednout předek, nebo snížit zadek
- přitvrdit kompresi na předku
- změkčit přední odskok
- změnit svůj jízdní styl. Při výjezdu se tlačte dopředu na nádrž a přenášejte váhu co nejvíc dopředu přes nohy, neopírejte se o řídítka, jen je lehce držte.
Brždění
Pokud se při brždění předek motorky moc potápí přitvrďte přední kompresi.
Jestliže předek při brždění odskakuje, přitvrďte přední odskok.
Jakmile se zadek odlepuje od země nebo poskakuje, přitvrďte zadní kompresi nebo zkuste sedět víc vzadu.
Akcelerace
Těžko ovladatelná motorka se lépe řídí při akceleraci, protože je řízena zadním kolem; zadní kolo pracuje mnohem více, než přední a proto, začne-li se motorka při akceleraci příliš naklánět dozadu pomůžete si přitvrzením zadní komprese.
Ostatní je na Vás, motorka musí se správným nastavením hladce překonat nerovnost a při tom neztratit kontakt kol s vozovkou a co nejdříve se uklidnit. Pak bude Váš pocit z jízdy dokonalý, Vaše důvěra v motocykl vzroste a zlepší se i časy...

XJelen (Člen)
06.12.2011 15:56:38
Offline

Re: centrál

líh - ten kluk měl přístup k nastavení podvozků z BSB, mám od něj setup na R1 a nebe a dudy good na konci nastavení stálo "mám to jenom pro mallory park takže pro jiný okruhy se to bude trochu lišit" smile1 mě to vyhovuje jak na Brno tak na Most bigsmile akorát ti chrousti z BSB sou teda vo dost lehčí, ale zas já nejedu na plno redface


Strýcfajtr !!!
moltom (Člen)
15.12.2011 21:21:57
Offline

Re: centrál

Tak ten central prisiel a dnes som sa s tym hral. Zatial mam rozporuplne pocity. Na pohlad sa zda byt ich dlzka identicka, no po nasadeni noveho tlmica klesne zad o cca 1-1,5 cm (motorka bez jazdca). A to som cakal ze ho to skorej nakopne

Tlmic sedi dobre a zda sa zebude treba nikde nic zbrusovat - teda okrem podsedlovky...

Inac pocitovo sa zda byt meksi ako origo z B6...asi musim na nom potocit nejake kolieska...

moltom (Člen)
16.12.2011 23:02:28
Offline

Re: centrál

Kde sa u nas daju zohnat kosti na nakopnutie zadku?help

Filous (Člen)
17.12.2011 11:14:38
Offline

Re: centrál

moltom psal:

Kde sa u nas daju zohnat kosti na nakopnutie zadku?help

...tam gde řežou lejzrem nebo vodou a maj kus zbytečnýho nerezu vo tloušťce 6 mm...


- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Akdh (Nový člen)
24.04.2019 18:56:49
Offline

Re: centrál

Prodam motor na nd Bandit 1200-klika ko.
Prodam rozvod.retaz novy.
Mirek 730504095

Progear 650 (Člen)
25.04.2019 09:29:14
Offline

Re: centrál

Okamzite BAN! bigsmile


vztekat se nepomaha, mam to vyzkouseny :)))
"44 HONDA CBR 600RR 44"
corimec (Člen)
25.04.2019 10:36:17
Offline

Re: centrál

Progear 650 psal:

Okamzite BAN! bigsmile

Za co?Stolek z toho bude perfektnígood

http://www.suzukibandit.cz/openforum/uploads/2115_14618407-stolek-z-motoru-suzuki-2.jpg

Board footer



W3C XHTML 1.0 W3C CSS

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr