Nejsi přihlášen
Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Ahoj, B12 nechtěla po zimě naskočit. Trochu sem promačkal konektrory pod levým krytem kolem start rele a bandit naskončil a dokonce i odjel nějakej ten kilometr.
Druhý den sem to rozdělal víc do detailu, všechny kontakty rozebral a prostřík kontaktolem. Některý byly dokonce i zezelenalý (oxid Cu)...
Ale co mě zarazilo startovací rele bylo v kontektoru plný vody a navíc mělo uklepaný/odlomený kontakty( pro 2 červený vodiče) Bandita sem naposled myl před zimou, voda tam byla dost dlouho...
1) Jak se tam dostala voda?
Ten zelený špunt zkrz kterej vedou 4 kabely z konektru se zdá být ok. Spodem konektoru asi těžko
2)Co s těma ulámanýma kontaktama?? Zkusit naletovat nový??
Vedou (+) pól od baterie přes pojistku 30A do sítě.
Tak kdyby jste někdo náhodou měl schopný startovací relé na B12 03 vzal bych ho (za flašku) nebo třeba vyměnil za nový ložiska do krku řízení, se mi tu válej...
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Proudy okolo 30A řeším vcelku běžně a nějaké letování čehosi uklepaného/uhnilého je porod s nejistým výsledkem. Dal bych nové relé. Je to startovací relé něčím speciální, že tam nemůže jít obyč spínací relé 30A?
2T...2T s čerpadlem...4T :-D
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
A tak jsem zašel dolu k Bandasce a juknul na relé. Nastal oboustarnný údiv. Já se divil, že to je speciální od shora dolů, a relé se divilo, že se k němu někdo dobývá, po x letech
2T...2T s čerpadlem...4T :-D
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Specialni asi nijak extra neni ale dopasovávat tam něco jinýho tvaru a velikosti bych teda nechtěl.
A co ta voda v něm? Jediným místem kudy by se tam mohla dostat je přes ten špunt v konektoru (od shora)
Že by pomoh silikony?
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Silikonem to napříště zadělej, ale to starý, kor jestli v něm byla voda, bych už nepoužíval. Elektricky by sice mělo fachat dál, jenže lak na vinutí cívky nemá naložení ve vodě rád a pak popraská. A nejde dost dobře určit jak dlouho poté ještě bude dupat. Někdy to chodí dlouho a jindy se to vysype za pár dnů. Teď ještě kolik stojí origo a jestli bastlit nebo ne. Bastlení by to až snad zas tolik nebylo. Juknu na to večer. Páč třeba origo relé na nějako usranou 125 stálo asi 1900.-. Což mi přijde vcelku fér price
2T...2T s čerpadlem...4T :-D
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Přes ty zaplavený konakty to tam nejspíš stejnak prosublimovalo. soráč že tak pozdě, nedostal jsem se k bandasce. Co jsem na to koukal, tak silovej obvod přemostit kalsickym relátkem půjde, teď je otázka, k čemu všemu jsou ty 4 dráty co vedou do konektoru. Jakej máš rok? kouknu na schéma
2T...2T s čerpadlem...4T :-D
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Tak jsem na to koukal. Konektor vyměnit, jestli je shnilej, páč ty dva červený dráty přivádí + do celý motyky. Černobílej kabel je zem cívky startovacího relátka a černožlutej kabel je + pól do cívky start. relátka a ovládáš ho startovacím čudlem. Tím pádem, pokud se ti nechce z nějakýho důvodu utrácet za origo relé, tak silovou větev přes kabelový oka k relátku (ty nejtlustší kable co jsou u relátka, jsou přichycený šroubama pod tím poloprůhledným plastovým deklem) a na cívku relátka vyvést ty černý dráty s trasírkama. Je jedno, jak je na cívku připojíš. Pokud chceš mít minimální mrdání a max spolehlivost, tak vyměň konektor a relé za origo. Ovládací kabely můžou bejt tenký, na silový doporučuju dodržet průřez.
2T...2T s čerpadlem...4T :-D
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Caute, asi mam nieco podobne. Nechapem. Lestim to 3 tyzdne, nove guma, nabijem baterku a idem dnes natocit od novembra. Starter tocil a nie a nie naskocit /packa na benzin bola na PRI cely den/. Myslel, som ze zle nabilo baterku, ale mala 12,7 V. Po 3-4 minutach prestal tocit starter, rucicky otoci, ale nieco zacalo tukat na lavej strane. Rozoberiem to co je na obrazku a bola tam voda. Neviem ako sa to tam dostalo. Vysusim a nic. Nenaskoci, pri stlaceni startovania to uz tuka na tej lavej strane ako z gulometu. Nieco sa asi odpalilo. Poistky boli OK. Co s tym? Co treba vymenit? Ten spodok co je na obrazku ci ten sedy vrch s celou kabelazou? Diky za rady.
Každý je v niečom dobrý. Ja jazdím.
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
nevo7 psal:Caute, asi mam nieco podobne. Nechapem. Lestim to 3 tyzdne, nove guma, nabijem baterku a idem dnes natocit od novembra. Starter tocil a nie a nie naskocit /packa na benzin bola na PRI cely den/. Myslel, som ze zle nabilo baterku, ale mala 12,7 V. Po 3-4 minutach prestal tocit starter, rucicky otoci, ale nieco zacalo tukat na lavej strane. Rozoberiem to co je na obrazku a bola tam voda. Neviem ako sa to tam dostalo. Vysusim a nic. Nenaskoci, pri stlaceni startovania to uz tuka na tej lavej strane ako z gulometu. Nieco sa asi odpalilo. Poistky boli OK. Co s tym? Co treba vymenit? Ten spodok co je na obrazku ci ten sedy vrch s celou kabelazou? Diky za rady.
http://i42.tinypic.com/bgp65x.jpg
Jako kolega hore. Koukni jestli ti to shnilo v konektoru (ta část s kablama). Pokud tam je to ok, tak budeš potřebovat jen nové relé. To staré už raději netrap, ať ti nezůstane sepnutý a neodděláš startér. Koupit můžeš buď plug'n'play origo, anebo pokud nemáš cash, tam nahustit spínací relé a nějak přebastlit konektor, viz návod výše. Pro jistotu odpoj naterku, než dáš nové relé. Bohužel netuším, kolik bere startér. Není zapojen přes pojistku!
2T...2T s čerpadlem...4T :-D
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
No to kupim original, na tipmoto som videl nejake pouzivane, nove asi 50 eur.
Ale nechapem z coho sa to mohlo stat. Ci kombinacia novych sviecok, nabitej baterky a 5 mesacneho statia. Serie ma, a to som ju chcel predat, vzpiera sa.
Každý je v niečom dobrý. Ja jazdím.
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Jo, mě se vždycky věci začnou vzpouzet v momentě, kdy je chci prodat. Proto už o tom nepřemýšlím ale prodávám okamžitě. A je jedno, jestli jde o motyky, nebo řehtačky, nebo vlastně cokoli Páč do té doby bezvadně fungující věci začnou stávkovat
2T...2T s čerpadlem...4T :-D
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Raz som to mal tak s korelou, dohodnem predaj do chovproduktu, idem po nu a ona po noci mrtva.
Co som este cital ine diskusie o nestartovani, spominali, ze to rele sa da skusit tak, ze prepojim tie hrube kable co su na sroboch s baterkou a nastartujem. Chapem ten cierny, ale ako cerveny? Mozem to skusit? Prepojenie, ze klucom, lebo kable su kratke a taky hruby kabel zas doma nemam. Lebo ako si spominal, ako viem ci neodisiel i starter? Najprv to v tom rele len pukalo raz pri stlaceni startovania, potom to uz zacalo plne rachotit. Takze to ide len k horsiemu.
Každý je v niečom dobrý. Ja jazdím.
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
nevo: obávám se že koupí nového rele neodrstraníš příčinu problému.
Voda tam natejká přes ten konektor a to v miste toho spuntu skrz kterej procházej 4 vodiče.
Tak sem tam poctivě naletoval nový faston konektory, vydrbal jsem je a kupodivu cín na ně krásně přilnul.
Celý sem to zasilikonoval i ten konektor s kablama pod tím špuntem a vypadá to že funguje,
Najeto zatím 150km
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Ja som tam mal vody asi za 1 mm, to bolo v pohode a kontakty boli dost ciste. Baterku som vcera nabijal, ukazovala 12,7V. Najprv starter tocilo, no nenaskocila moto, potom starter prestal a raz tuklo v tom rele, a teraz tam rachoti stale a nic. Neviem, nechapem.
Každý je v niečom dobrý. Ja jazdím.
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
nevo7 psal:Ja som tam mal vody asi za 1 mm, to bolo v pohode a kontakty boli dost ciste. Baterku som vcera nabijal, ukazovala 12,7V. Najprv starter tocilo, no nenaskocila moto, potom starter prestal a raz tuklo v tom rele, a teraz tam rachoti stale a nic. Neviem, nechapem.
...řikam ti, že ti cvaká spínací relé kvůli slabý baterce...
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Filous psal:nevo7 psal:Ja som tam mal vody asi za 1 mm, to bolo v pohode a kontakty boli dost ciste. Baterku som vcera nabijal, ukazovala 12,7V. Najprv starter tocilo, no nenaskocila moto, potom starter prestal a raz tuklo v tom rele, a teraz tam rachoti stale a nic. Neviem, nechapem.
...řikam ti, že ti cvaká spínací relé kvůli slabý baterce...
No skusim tam baterku z braskovej moto. Uvidim. Ak to bude baterka, tak to nie je az taka hroza /ako oprava/, ale ta baterka ma 2 roky a je uz mimo. Fiamm, nic to nevydrzi, pozriem sa potom po inej znacke.
Dam vediet ako to dopadlo, lebo je tu vela komunikacie okolo nestartovania banditov, ale malokedy vysledok, ako to majitel poriesil.
Každý je v niečom dobrý. Ja jazdím.
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
2 roky stará baterka by měla chodit v poho. U baterky dost záleží i na péči. V Bandasce K4 mám baterku z výroby. Kdyžtak zkus autobaterku. Jinak plně nabitá baterka by bez zátěže měla mít cca 13,2V. Ohledně baterek doporučuju
http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkr … latory.pdf
jinak držim palce, a sorry za staršení, to s tou baterií jsem přehlídl.
2T...2T s čerpadlem...4T :-D
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Tak to vyzera na tu baterku. Nabijam, piatok som to zas skusal a zas nestartovala mrcha. Napichnem moto priamo na nabijacku, startujem a stale nic.
Tak, ze sa pozriem do tej bezudrzbovej baterky, ved nemam co stratit. A uplne prazdna. Teraz musim zohnat elektrolyt a uvidim na dalsi pokus.
Dnes som aj po studii v robote zistil, ze ta ruska nabijacka z Ukrajiny /co oco kupil v 90. rokoch/ je asi na auta, nabijam to na minime, co je asi 7,5 A a na moto nabijacku tak mala mat 0,7A. Tak som to asi uvaril aj teraz aj pred rokom. A ja, ze kde sa ta tekutina z baterky straca. Budem musiet kupit i nabijacku na moto.
Každý je v niečom dobrý. Ja jazdím.
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
nevo7 psal:Tak to vyzera na tu baterku. Nabijam, piatok som to zas skusal a zas nestartovala mrcha. Napichnem moto priamo na nabijacku, startujem a stale nic.
Tak, ze sa pozriem do tej bezudrzbovej baterky, ved nemam co stratit. A uplne prazdna. Teraz musim zohnat elektrolyt a uvidim na dalsi pokus.
Dnes som aj po studii v robote zistil, ze ta ruska nabijacka z Ukrajiny /co oco kupil v 90. rokoch/ je asi na auta, nabijam to na minime, co je asi 7,5 A a na moto nabijacku tak mala mat 0,7A. Tak som to asi uvaril aj teraz aj pred rokom. A ja, ze kde sa ta tekutina z baterky straca. Budem musiet kupit i nabijacku na moto.
...dyk ti to řikam...žádnej elektrolyt nescháněj, ta baterka je prostě po smrti...kup baterku, nalej ji, dobij ji nabíječkou na to určenou a jezdi, fšecko vostatní je enem stráta času...
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
zdarec,tak mam stejnej problem.smutny je ze sen ho v patek dovezl ze servisu a hned zavada.jinak nevite nekdo jak dostanu ty kabely z toho konektoru?musim je ustipnout nebo jdou nejak vytahnout?diky
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
Ty ctyri kabliky co vedou do konektoru zkrz "zeleny spunt" ktery se da vydloubnout jsou tam v konektoru zakonceny klasickyma fastonama..
Takze nic nemusis strihat..
Nicmene ja mel uklepany 2 protikusy primo v rele a nepoustelo mi to stavu do palubniho napajeni, nic od elektriky nefungovalo..
Rozebral sem to a vykuchal nakej panel z pracky a vzal sem tam ty dva fastony jeste delsi aby byly za co poctive priletovat. Cely sem to zasilikonoval a je pokoj.
Zatim mam najeto 2t km a zda se ze to drzi.
Pro sichr vozim naky draty s sebou kdyby se to nahodou podalo tak vim po cem jit
Re: Startovací rele - uklepané kontakty, plné vody
bobin: Ked das do google startovacie rele bandit, tak ti nejaky cesky bazar najde. Ked som to na jar pozeral, tak to islo po nejakych 400 kc.
Ale daj popis zavady. Mna tiez plasili s rele, ini radili baterku a bolo to v baterke /ale tym, ze neotocilo starter, tak cvakalo to rele/.
Každý je v niečom dobrý. Ja jazdím.
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr