Suzuki Bandit Forum
Logo
Homepage Index Uživatelé Nahrát obrázek Hledat Registrovat Přihlásit

Nejsi přihlášen


Index » Technická poradna » Suzuki TRE / Gpack

děda (Člen)
30.01.2013 16:35:02
Offline

Suzuki TRE / Gpack

Koukal sem tak na motorkářích a našel tenhle příspěvek:

Jak to funguje:

V motocyklu (v převodovce) je tzv GPS (Gear Position Sensor) ze kterého dostavá řídící jednotka
- ECU - informaci jaký je právě zařazený rychlostní stupeň, pro každý rychlostní
stupeň má pak v sobě uloženou rozdílnou mapu zapalovaní - předstihu. Z nějakého
důvodu se v Suzuki rozhodli první čtyři rychlosti pomocí rozdílných map předstihu
seškrtit, možná kvůli bezpečnosti, možná kvůli emisním normám. Mapy předstihu
jsou změněné pro oblast malého otevření klapky, při plně otevřeném plynu mezi nimi
není rozdíl od neškrcených map, tudíž jakékoliv TRE nemá vliv na maximální výkon,
to by se ukázalo i při měření na brzdě. Instalace TRE se obvykle projeví dojmem
většího tahu ve spodních otáčkách, ale hlavně plynulejšími reakcemi na přidání plynu
a v přechodu z režimu brždění motorem do akcelerace - lepší ovladatelnost při projíždění
“utažených” zatáček.

Vlastní senzor GPS funguje tak, že mezi růžový vodič a černý vodič (kostra) řadí různé
rezistory a řídící jednotka pak měřením napětí na tomto rezistoru určí jaká
rychlost je zařazena. Nejednodušší systém TRE je tedy takový že se odpojí růžový vodič
od GPS a přímo proti kostře se na něj připájí rezistor odpovídající zařazené “neškrcené”
rychlosti - 5,6. Tento systém má ale nevýhodu že si ECU myslí, že je zařazena tato rychlost
i na neutrál a u některých motorek dochází ke kolísání otáček na volnoběh, jejich samovolnému zvyšování
atd. Takže se používá pokročilejší konstrukce se spínacím tranzistorem, který rezistor na
neutrál odpojí a řídící jednotka použije pro neutrál správnou neutrálovou mapu - bývá taktéž označován jako aktivní tzv. ATRE. Stejně fungují
i drazší konstrukce s mikroprocesorem kde je navíc možné si nastavit která mapa bude
používána jako náhradní a většinou jsou přidané i funkce jako je ukazatel zařazené rychlosti,
například GIPRO ATRE. Pro TL1000S/R je vyzkoušené že nejlépe funguje na mapu pro
šestou rychlost, nastavení pro 5 se používá u některých GSXR1000 a Haybusa kde se tímto
odstraní omezovač rychlosti.

Komu se nechce stříhat dráty na motorce je možné koupit přímo originál konektory a celej obvod se pak zapojí do stávajících konektorů GPS, jde pak vymontovat a motorka uvést během vteřiny do původního stavu.

konektory se dají najít v různých eshopech na netu, kamenej krám ani eshop v čechách kterej by je měl jsem nenašel, jsou poměrně drahé, potřebný pár konektorů se pohybuje v přepočtu s poštovným kolem 200-300Kč. Ostatní součástky - 2 rezistory, jeden univerzální NPN tranzistor alá BC547 a kousek vodiče je záležitost cca 5-10Kč.

jeden pro příklad: www.geartronics.co.uk/connectors.htm

případně jde celý obvod pořídit třeba na ebay pod různými názvy TRE/ATRE/Gpack za cenu v přepočtu od 500Kč nahoru. Obvod pracující na stejném principu obsahují i ukazatele rychlosti GIPRO ATRE.

schéma obvodu:



velmi pěkný návod na stavbu ATRE vytvořil Glenn Cauley z tlzone.net :
ATRE návod na stavbu *.pdf

Podobný obvod jde sestavit i pro některé novější Kawasaki, kde jsou jeho možnosti ještě jiné, ale to díky tomu že žádnou takovou Kawu nevlastním nemám vyzkoušené.

edit: ještě přidám nějaký další info co sem s postupem času zjistil... poslední modely suzuki/kawasaki už dělají ruzný kouzla se sekundárníma škrtícíma klapkama.. tzn že jejich nastaveni je i závislé na zařazené rychlosti.. resp. je možné, že na jednicku, dvojku zůstane klapka lehce přivrená i na plnej plyn, takže tam vlastně plnej plyn není.. tzn motorka je lehce přiškrcena i na max. výkonu na nižší kvalty - tohle u starších suzuki nebylo a na max výkon TRE nemělo vliv.
Osobně to ověřené nemám protože nevlastním ani nemám přístup k takhle nové moto, ale třeba se dají najít grafy z brzdy co tohle potvrzují na webech firem co vyrábí tyhle Gpacky/TRE ve velkém (třeba GIPRO - healtech).


a komu se nechce nic číst : http://www.motops.cz/ukazatele-razeni-g … r-2006-12/

dělaj to i na suzuki ale je tam jen bandit 650 zajima me co je na tom pravdy plus a minus.Je to tu samej vědator a venku neni hezky tak vymejšlím pičoviny

K.a.s.y.m. (Člen)
30.01.2013 18:30:11
Offline

Re: Suzuki TRE / Gpack

mnoho povyku pro nic..je to i na starej typech kde se to dá vypnout prostě odpojenim kabelů...u stříkaček se to buď dá oblbnout vloženym odporem o hodnotě nezaškrcenýho kvaltu nebo těma ukazateleme rychlosti s funkci TRE ale spíš tušim,že ATRE.Ale na rovinu..seškrcuje se to kvůli hlukovym emisimsurprisedidontknow a ani následný obejití nebo odpojení neni tak výrazný aby jsi to poznal
P.S. já to jak na B6 tak na B12 odpojený měl/mám a rozdíl nepoznám.


:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
K.a.s.y.m. (Člen)
30.01.2013 18:36:52
Offline

Re: Suzuki TRE / Gpack

K.a.s.y.m. psal:

mnoho povyku pro nic..je to i na starej typech kde se to dá vypnout prostě odpojenim kabelů...u stříkaček se to buď dá oblbnout vloženym odporem o hodnotě nezaškrcenýho kvaltu nebo těma ukazateleme rychlosti s funkci TRE ale spíš tušim,že ATRE.Ale na rovinu..seškrcuje se to kvůli hlukovym emisimsurprisedidontknow a ani následný obejití nebo odpojení neni tak výrazný aby jsi to poznal
P.S. já to jak na B6 tak na B12 odpojený měl/mám a rozdíl nepoznám.

mělo tam být "ukazatel zařazený rychlosti"
stejně si myslim,že než řešit takovýhle blbosti je lepší nasypat prachy do repasu podvozku..to pak budeš v zátáčkách určitě rychlejší bigsmile


:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
děda (Člen)
30.01.2013 19:22:05
Offline

Re: Suzuki TRE / Gpack

K.a.s.y.m. psal:
K.a.s.y.m. psal:

mnoho povyku pro nic..je to i na starej typech kde se to dá vypnout prostě odpojenim kabelů...u stříkaček se to buď dá oblbnout vloženym odporem o hodnotě nezaškrcenýho kvaltu nebo těma ukazateleme rychlosti s funkci TRE ale spíš tušim,že ATRE.Ale na rovinu..seškrcuje se to kvůli hlukovym emisimsurprisedidontknow a ani následný obejití nebo odpojení neni tak výrazný aby jsi to poznal
P.S. já to jak na B6 tak na B12 odpojený měl/mám a rozdíl nepoznám.

mělo tam být "ukazatel zařazený rychlosti"
stejně si myslim,že než řešit takovýhle blbosti je lepší nasypat prachy do repasu podvozku..to pak budeš v zátáčkách určitě rychlejší bigsmile

o podvozku uvažuju o zakoupení progresivních pružin tady z ABmoto o tom žádná.V březnu objednávám ale nevím co se zadkem

K.a.s.y.m. (Člen)
30.01.2013 19:34:39
Offline

Re: Suzuki TRE / Gpack

děda psal:
K.a.s.y.m. psal:
K.a.s.y.m. psal:

mnoho povyku pro nic..je to i na starej typech kde se to dá vypnout prostě odpojenim kabelů...u stříkaček se to buď dá oblbnout vloženym odporem o hodnotě nezaškrcenýho kvaltu nebo těma ukazateleme rychlosti s funkci TRE ale spíš tušim,že ATRE.Ale na rovinu..seškrcuje se to kvůli hlukovym emisimsurprisedidontknow a ani následný obejití nebo odpojení neni tak výrazný aby jsi to poznal
P.S. já to jak na B6 tak na B12 odpojený měl/mám a rozdíl nepoznám.

mělo tam být "ukazatel zařazený rychlosti"
stejně si myslim,že než řešit takovýhle blbosti je lepší nasypat prachy do repasu podvozku..to pak budeš v zátáčkách určitě rychlejší bigsmile

o podvozku uvažuju o zakoupení progresivních pružin tady z ABmoto o tom žádná.V březnu objednávám ale nevím co se zadkem

http://www.prochymoto.cz/Oprava_Moto/Vitejte.html  tohle..cená zhruba 2300 plus pošta pokud si tam nedojedeš..pokud to budeš chtít nechat poladit tak samo,že něco navíc je to o dohodě.


:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Filous (Člen)
30.01.2013 19:51:46
Offline

Re: Suzuki TRE / Gpack

K.a.s.y.m. psal:
děda psal:
K.a.s.y.m. psal:


mělo tam být "ukazatel zařazený rychlosti"
stejně si myslim,že než řešit takovýhle blbosti je lepší nasypat prachy do repasu podvozku..to pak budeš v zátáčkách určitě rychlejší bigsmile

o podvozku uvažuju o zakoupení progresivních pružin tady z ABmoto o tom žádná.V březnu objednávám ale nevím co se zadkem

http://www.prochymoto.cz/Oprava_Moto/Vitejte.html  tohle..cená zhruba 2300 plus pošta pokud si tam nedojedeš..pokud to budeš chtít nechat poladit tak samo,že něco navíc je to o dohodě.

...můžu enem potvrditgood...uš dlouho mu posíláme na repase jednotky...MX i silniční a skušenostgoodgoodgood ...neznam nikoho jinýho, gdo besproblému zrepasuje z výroby nerozebiratelnou jednotkugood


- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Billy (Člen)
30.01.2013 20:28:14
Offline

Re: Suzuki TRE / Gpack

K.a.s.y.m. psal:

mnoho povyku pro nic..je to i na starej typech kde se to dá vypnout prostě odpojenim kabelů...u stříkaček se to buď dá oblbnout vloženym odporem o hodnotě nezaškrcenýho kvaltu nebo těma ukazateleme rychlosti s funkci TRE ale spíš tušim,že ATRE.Ale na rovinu..seškrcuje se to kvůli hlukovym emisimsurprisedidontknow a ani následný obejití nebo odpojení neni tak výrazný aby jsi to poznal
P.S. já to jak na B6 tak na B12 odpojený měl/mám a rozdíl nepoznám.

Ja ty dotycny draty mam taky vodpojeny a picu sem poznal, jestli me to pul Nm dole pridalo bigsmile


" Co to děláte?? Provádím vtipný úhybný manévr "
http://www.youtube.com/watch?v=UKzNVMzQy4w
K.a.s.y.m. (Člen)
30.01.2013 20:41:25
Offline

Re: Suzuki TRE / Gpack

Filous psal:
K.a.s.y.m. psal:
děda psal:

o podvozku uvažuju o zakoupení progresivních pružin tady z ABmoto o tom žádná.V březnu objednávám ale nevím co se zadkem

http://www.prochymoto.cz/Oprava_Moto/Vitejte.html  tohle..cená zhruba 2300 plus pošta pokud si tam nedojedeš..pokud to budeš chtít nechat poladit tak samo,že něco navíc je to o dohodě.

...můžu enem potvrditgood...uš dlouho mu posíláme na repase jednotky...MX i silniční a skušenostgoodgoodgood ...neznam nikoho jinýho, gdo besproblému zrepasuje z výroby nerozebiratelnou jednotkugood

sem rád ,že nejsem jedinej kdo má jen dobrou zkušenost bigsmile
jen pro info..takhle dopad po jeho zásahu dopadnul dříve nerozebiratelný a neopravitelný tlumič..teď už bude repas za polovic a i rychleji bigsmile

http://www.suzukibandit.cz/openforum/uploads/760_fotografie0947.jpg

:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D

Board footer



W3C XHTML 1.0 W3C CSS

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr