Nejsi přihlášen
Honda VFR 800 VTEC káble
Ahoj , vím že tu už moc nechodím, ale řešíme se švagrem a jeho motkou Honda VFR 800 VTEC rv 2002 (américká verze s furt svítícíma blinkrama) problém tavíích se konektorů na káblech mezi statorem dobíjení a ragulátorem dobíjení. Prostě problem vznikl asi takto a je to již asi druhým, třetím rokem furt dokola.
prosím zkuste nám poradit, jsme v koncích a na netu nemůžene nic najít.
Poprvý se spálil konektor a káble u regulátoru, tak se koupil nový regulátor a byl klid, vše dobíjelo, jelo atd.
Podruhý se odpálilo vynutí na statoru alternátoru a zase u toho byl roztavený i konektor. Zustal málem na cestě, bo mu to nedobíjelo a nestihl se málem vrátit domů na baterku, holt u US verze nejdou vypnout světla. Koupil se tedy novej stator a zase bylo vše v pořádku.
Potřetí se vrátil na vozejku, asi 3 týdny zpět, protože se totálně roztekl zase ten samej konektor a holt po přerušení mu to zdechlo a ani tuk. Konektor se vyměnil a zase je to dobrý, ale.... Jel s mašinou jen jednou a to cestu asi 40km a po zastavení u garáže cítil zase spáleninu a konektor je opět z 70% rozteklý.
Zkusili jsme ty dráty jen tak laicky zakroutit dosebe, tak jak se to dělá při bastlení. Po nastartování se do 2 minut ty zakroucený spoje hřejí tak, že je neudržíš v prstech. Zkoušeli jsme elektrikářské čokoládky a to se taky hřejí skoro ihned. Samozřejmě se u tohoto jevu hřejí i káble, ale jsou horký, ale vklidu je držíš v ruce. (tipuju asi 40°C)
Na netu jsme zjistili, že je to prý i normání, že se káble a regulátory hřejí i na 80°C. Ano to bych bral, ale proč se taví ty konektory? Tedy spíš, PROČ se to taví? Ano, víme něco o přechodném odporu, ale až tak???
Jedná se o 3 žluté dráty vedoucí z alternátoru-- všecky jsou fáze a vedou vzniklý proud do regulátoru. ty se napojí na 3 černé dráty vedoucí do regulátoru. Regulátor má ještě 1 červenéj a jeden modrej drát, ale ty jsou v pohodě a jich se tento problém netýká, protože jsou výstupní a stejně jdou na jiný konektor.
Ty 3 žlutý dráty jsme samozřejmě zkoušeli přehazovat, jako jestli je japonští amící nezapoměli barevně rozlišit, ale je to furt to samý. Prostě bez jakýkoliv změny-- furt pečou.
Pro vaši představivost je to skoro stejný jako tady, akorát jsou jiný barvy káblů, ale ystem je totálně stejný--3 kable a 2 výstupní káble
regulátor--
http://motorky.bazos.cz/inzerat/3741846 … 1000RR.php
stator--
http://www.bazos.cz/img/2/148/37794148.jpg
Prosíme o vaše rady, děkujeme.
sou různí lidé mezi námi
Re: Honda VFR 800 VTEC káble
Určitě existuje nějakej manuál,kde se dají vyčíst hodnoty odporu vinutí jak rotoru,tak statoru,nebo hodnoty který to má dávat při určitejch otáčkách,aby ste jako zjistili,jestli to nedává nějak moc šťávy. Pokud sou ty konektory origo honďácký,tak musí vydržet normální provozní šťávu,která jima protejká. Pokud se pečou,musí buďto protejkat víc šťávy,nebo musí byt někde nějakej velikej odběr. Měřili ste kolik to dobíjí?
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
Re: Honda VFR 800 VTEC káble
Ano, měřili a na baterce dobíjení dává na volnoběh tuším nějakých 12,8V a při zvýšených otáčkách se to zvedne na nějakých 13,4V , prostě přesně tak, jak je to psáno v origo honda manuálu.
No taky jsme vyčetli, že stator má dávat (ted budu kecat) hooodně voltů nebo watů (ted nevím, nemám tu manuál ani švagra) ale netuším, jak to změřit.
Co vím, je to, že origo honda regulátor má nějakých 390W aten tam byl poprvý, pak dal 350W a teď má nachystán 500W, ale ten budem asi dneska zkoušet tam montnout.
Z elektriky tam dodával jen:
--sám zásuvku na 12V a tu má napojenou přes pojistku přímo od baterky, aby byl proud i po vypnutí klíčku, takže jakoby zvlášť okruh.
--ukazatel zařazený rychlosti, ale ten mu dával AZTuning tady u Opavy, takže to by mělo být taky v pohodě.
Jinak je tam všecko origo, teda kromě laufu.
dííky za rychlou reakci.
sou různí lidé mezi námi
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr