Nejsi přihlášen
Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
Zdravím,
mám prosbu. Určitě to tu někdy někdo nějak řešil, ale jak hledám nic jsem nenašel.
Rád bych zapojil vyhřívané gripy a případně i vyhřívané sedlo tak, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování. Máte někdě toto nějak (případně jiné zařízení) takto zapojené? Myslím na který káábel a nebo tak nějak...Samozdřejmě aby mi to nevyhořelo a tak!!
Prosím o radu..Bandit 650, 2006.
Díííííííííííííííííík.
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
kratas psal:Zdravím,
mám prosbu. Určitě to tu někdy někdo nějak řešil, ale jak hledám nic jsem nenašel.
Rád bych zapojil vyhřívané gripy a případně i vyhřívané sedlo tak, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování. Máte někdě toto nějak (případně jiné zařízení) takto zapojené? Myslím na který káábel a nebo tak nějak...Samozdřejmě aby mi to nevyhořelo a tak!!
Prosím o radu..Bandit 650, 2006.
Díííííííííííííííííík.
Hele ted jsem mluvil s kámošem co to má na africe,má to rovnou z baterky přez spínací relé jak sedlo tak gripy.
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
corimec psal:kratas psal:Zdravím,
mám prosbu. Určitě to tu někdy někdo nějak řešil, ale jak hledám nic jsem nenašel.
Rád bych zapojil vyhřívané gripy a případně i vyhřívané sedlo tak, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování. Máte někdě toto nějak (případně jiné zařízení) takto zapojené? Myslím na který káábel a nebo tak nějak...Samozdřejmě aby mi to nevyhořelo a tak!!
Prosím o radu..Bandit 650, 2006.
Díííííííííííííííííík.Hele ted jsem mluvil s kámošem co to má na africe,má to rovnou z baterky přez spínací relé jak sedlo tak gripy.
To by bylo přesně to, co bych tak potřeboval. A co použil prosímtě za relé a jak ten paznekt udělal (aby to bylo i třebas voděodolné) ...byl bych rád nějaké foto + více info....
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
K.a.s.y.m. (Člen) 30.11.2014 18:33:59 Offline |
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
pokud dáš relé k baterce je voděodolné zbytečný protože tam voda neni.a zapojení relátka je primitivní...spíš si najdi kabel kterej ti to relátko bude spínat když zapneš klíček..na starý B6 to byl oražovej nebo oražovo bílej(už přesně nevim ) co lez do pojistek.
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
Našel jsem si na netu i nákres.
Použije se relé 12V, 30A, spínací, se zapojením na kostru baterie a + pól baterie. Co se týká spínání po zapnutí klíčku, tak to vezmu z osvětlení RZ, nebudu sahat vůbec k pojistkám .
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
..no jen by mě ještě zajímalo, zda dát pojistku skutečně před relé (jak je na obrázku) a nebo raději až za relé..
Nu??
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
VikecB12 psal:Pojistku bych dal před relé,hnedka k baterce.
jj, máš pravdu, už jsem to také hledal a promyslel...
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
mr.BSE psal:Nakreslenou máš pojistku jen pro kontakty relé.
Já bych pro klid duše dal pojistku i před cívku relé
Tam je to přece jištěný tou origo pojistkou pro obvod ze kterýho to bude cucat...
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
VikecB12 psal:mr.BSE psal:Nakreslenou máš pojistku jen pro kontakty relé.
Já bych pro klid duše dal pojistku i před cívku reléTam je to přece jištěný tou origo pojistkou pro obvod ze kterýho to bude cucat...
jj je to tak jak říkáš...podle promýšlení stačí pojistka jen jak je uvedeno....
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
...jen jsem vymyslel, že bych použil toto relé (dvojitý kontakt), protože budu spínat dva spotřebiče, které mám na moto, tj. vyhřívané rukojeti a vyhřívané sedlo.
Jen furt řeším, zda použít voděodolné relé....(bohužel v této variantě jsem jej nikde nenašel - tj. dvojitý kontakt!!)....
Relé bude umístěno hned u baterky, neboli u - kontaktu (tam je místo ).
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
VikecB12 psal:mr.BSE psal:Nakreslenou máš pojistku jen pro kontakty relé.
Já bych pro klid duše dal pojistku i před cívku reléTam je to přece jištěný tou origo pojistkou pro obvod ze kterýho to bude cucat...
Ajo, on to chce tahat od světla, nějak sem přehlídl. Myslel sem, že to tahá rovnou z 15ky (z baterky)
Second Class Citizen
1130 Café Racer
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
..mám ještě jeden dotaz....snad nedostanu kopačku do lebky čelně do týla z boku....
Je možné zapojit (bezpečně) na jeden kontakt relé i dva vodiče? Tzn., že bych nebral spínací relé se spínacíma dvouma kontaktama (jeden kontakt na gripy, druhý na sedlo), ale že bych použil jen jeden spínaný kontakt (klasické relé) a na ten dal obě zařízení (sedlo a gripy)....nikde jsem totiž nenašel ten dvoukontaktový že by byl voděodolný...ten klasický spínací ano...
Díííííík....
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
mr.BSE psal:pokud to zvládne ten kontakt proudově... je to sice prasárna, ale budiž
Jakej maj ty zařízení vůbec odběr?
..na každém je použita 5A pojistka....
Gripy Ofxort a výhřev sedla od HTcar ...
Jinak oxfordy netuším, poduška má jinak příkon 20W.
No asi to dám fakt na samostatné kontakty....fffffff
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
Nevím kolik mají oxfordy,ale saito mají tuším 50w při max teplotě. Takže relátko,který zvládně třeba dvě mlhovky po 55w to musí skousnou dohromady bezproblémů...
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
K.a.s.y.m. (Člen) 01.12.2014 21:10:42 Offline |
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
nejsem žádnej elektrikář,ale to relátko co sem dával zvládne 30A což je na gripy a sedačku ještě s rezervou.
jinak se to dá asi i zpočítat,ale nechce se mi to hledat a počítat
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
kratas psal:mr.BSE psal:pokud to zvládne ten kontakt proudově... je to sice prasárna, ale budiž
Jakej maj ty zařízení vůbec odběr?..na každém je použita 5A pojistka....
Gripy Ofxort a výhřev sedla od HTcar ...
Jinak oxfordy netuším, poduška má jinak příkon 20W.
No asi to dám fakt na samostatné kontakty....fffffff
Tak to je v klidisu Teda pokud máš kontakty aspoň na 10A
Second Class Citizen
1130 Café Racer
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
kratas psal:..mám ještě jeden dotaz....snad nedostanu kopačku do lebky čelně do týla z boku....
Je možné zapojit (bezpečně) na jeden kontakt relé i dva vodiče? Tzn., že bych nebral spínací relé se spínacíma dvouma kontaktama (jeden kontakt na gripy, druhý na sedlo), ale že bych použil jen jeden spínaný kontakt (klasické relé) a na ten dal obě zařízení (sedlo a gripy)....nikde jsem totiž nenašel ten dvoukontaktový že by byl voděodolný...ten klasický spínací ano...
Díííííík....
mam takhle zapojeny gripy a 12V zásuvku...uz par let bez problemu vodeodolny není a je to pod sedlem u baterky
Bandit je sen, symbol, životní styl...
Bandit je sen, možná zrovna tvůj cíl...
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
...jj, voděodolný nikde (s 2 spínacíma kontaktama) není. Nikdo jej nedodává, nebo snad ani nevyrábí...
Dám to k baterii, tam se snad voda nikdác nedostane.
Nakonec jsem si objednal relé spínací BOSH, tak snad za tu "cenu" vydrží co nejdéle..
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
kratas psal:...jj, voděodolný nikde (s 2 spínacíma kontaktama) není. Nikdo jej nedodává, nebo snad ani nevyrábí...
Dám to k baterii, tam se snad voda nikdác nedostane.
Nakonec jsem si objednal relé spínací BOSH, tak snad za tu "cenu" vydrží co nejdéle..
Kratas volam tomu woovi s afrikou a nevim co s nim jenezvedáto nebo je nedostupnej.Každopádně mám na bandasce sirénu nautilus od Štěpána,zapojení z baterky přez relé na starou houkačku jak jsi dával vejš,mám to všechno pod levou kapotou a jezdil jsem i v dešti mám to 4 roky a pod sedlem mám z baterky zásuvku a takynejsem dráteník,všechno rychlokurz z internetu,to relé je stejně zalitý.
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
gerrik psal:Já teď kupoval Oxfordy, a ty se nemusí zapojovat přes relé, přímo na baterku, mají nějaký inteligentní mikroprocesor bo co
To vím, u Ofxordů je nová verze ( verze 8). Já mám ještě v 7.a . Tam ta zelená ikona na baterku není.
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
ok. Díky kluci. Už tahám káble a čekám na relé.
Jinak dneska se mi vrátilo sedlo, kde mi dávali to vyhřívání (původně přešívané sedlo také u nich) - DDtuning, Mohleno.
Musím říct, že jako minule, naprosto nádherná práce. Není vůbec poznat , že se na sedle pracovalo, fakt super. Kabel od vyhřívání ze sedla vyvedli přesně kde jsem chtěl a na potahu není jediná známka demontáže a montáže zpět....prostě geniální jako vždy!!
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
kratas psal:gerrik psal:Já teď kupoval Oxfordy, a ty se nemusí zapojovat přes relé, přímo na baterku, mají nějaký inteligentní mikroprocesor bo co
To vím, u Ofxordů je nová verze ( verze 8). Já mám ještě v 7.a . Tam ta zelená ikona na baterku není.
...nevím teda číslo verze, ale mám starý oxfordy (7 nebo 8 roků) a už takhle starý s mikroprocesorem
... nedej nikdy ničemu mechanickýmu znát, že máš na spěch
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
tak už to je hotovo ... Zapojeno přes relé na klíček zapalování.
Funguje to báječně. Zatím není připojeno vyhřívání sedla (volný kontakt), protože čekám na spešl kabel, kterým povedu k vypínači na řídítkách ..
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
gerrik psal:Já teď kupoval Oxfordy, a ty se nemusí zapojovat přes relé, přímo na baterku, mají nějaký inteligentní mikroprocesor bo co
Ale přez relátko se přece nemusí zapojovat žádný,ani ty vobyčejný saito. Přes relátko to zapojujou proto,aby jim to jelo jen po zapnutí klíčku a ovládací šťávu berou třeba od těch světel.
Já je míval přímo z baterky,bez relátka a když by byla někde potřeba nechat motorku bez dozoru a zabránit nenechavcům aby to nezapli a nevytřískali baterku,tak stačilo vytáhnout pod sedlem pojistku...
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
VikecB12 psal:gerrik psal:Já teď kupoval Oxfordy, a ty se nemusí zapojovat přes relé, přímo na baterku, mají nějaký inteligentní mikroprocesor bo co
Ale přez relátko se přece nemusí zapojovat žádný,ani ty vobyčejný saito. Přes relátko to zapojujou proto,aby jim to jelo jen po zapnutí klíčku a ovládací šťávu berou třeba od těch světel.
Já je míval přímo z baterky,bez relátka a když by byla někde potřeba nechat motorku bez dozoru a zabránit nenechavcům aby to nezapli a nevytřískali baterku,tak stačilo vytáhnout pod sedlem pojistku...
...jendže Osi určitě myslel to, že ty hefty díky chytrý elektronice poznaj pokles napětí na baterce a sami se vypnou, abys natočil a nevytřískal baterku do mrtě
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
...a jináč, sem teda elechtrikář na baterky, ale dybych to zapojil na proudovej svjetel, kam dou proudy taky aš po zapnutí klíčku, tag nepotřebuju žádný relé, ni???
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
... já to tam dával hlavně proto, že jsem zapomnětlivý, a když jsme byly v horách ve Francii a šli na polívku, tak jsem to obvykle zapomněl vypnout. Gripy byly za cca hodinu horké jak sviňa a byl jsem rád, že baterka vydržela, protože roztláčet komplet naloženou bandasku by byl pěknej vopruz....
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
kratas psal:... já to tam dával hlavně proto, že jsem zapomnětlivý, a když jsme byly v horách ve Francii a šli na polívku, tak jsem to obvykle zapomněl vypnout. Gripy byly za cca hodinu horké jak sviňa a byl jsem rád, že baterka vydržela, protože roztláčet komplet naloženou bandasku by byl pěknej vopruz....
...jasný, ale...za 1/ ty Oxfordy by se měli při poklesu napjetí samy vypnout a za 2/ dyš je připojim na svjetla, tag po vypnutí klíčku mi svjetla zhasnou a hefty co??? ...no vypnou se taky, ni???
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
jj, vypnout se, ale tak, že nehřejou, nejde tam energie. Kontrolky na ovladači nesvítí.
Ale pokud si je měl před vypnutím klíčku zapnuté, tak po opětovném zapnutí klíčku jsou opět zaplé a hřejou (ovladač to má jako u kolébkového vypínače.. - zapnuto, vypnuto...). Musíš je vypnout tlačítkem.
Budu k tomu relé hlavně připojovat i vyhřívání sedla, a to hlídání napětí na baterii nemá , takže jsem to už použil na oboje.. Sedlo budu ovládat kolébkovým vypínačem od SW motech na řídítkách a toto odpínání potřebuji, aby to fakt nevykřápalo baterii.... to vyhřívání sedla to docela fajne vycuclo....
Tož tak...
už mi chybí jen klimatizace a bazén ... to v dalším zimním období
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
Filous psal:...a jináč, sem teda elechtrikář na baterky, ale dybych to zapojil na proudovej svjetel, kam dou proudy taky aš po zapnutí klíčku, tag nepotřebuju žádný relé, ni???
De vo to, že bys zatěžoval světelnej okruh dalšíma spotřebičama, na který nemusí (a nejspíš ani nejsou) konstruovaný kabely a jištění tohodle světelnýho okruhu, ja?
Proto tam dal relátko a zatěžuje tak jen baterku
Second Class Citizen
1130 Café Racer
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
mr.BSE psal:Filous psal:...a jináč, sem teda elechtrikář na baterky, ale dybych to zapojil na proudovej svjetel, kam dou proudy taky aš po zapnutí klíčku, tag nepotřebuju žádný relé, ni???
De vo to, že bys zatěžoval světelnej okruh dalšíma spotřebičama, na který nemusí (a nejspíš ani nejsou) konstruovaný kabely a jištění tohodle světelnýho okruhu, ja?
Proto tam dal relátko a zatěžuje tak jen baterku
... ....a pak tam taky nemusí být spínač jako kráva, stačí tenoučký kabely.
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
...dobrá, dobrá, máte recht, já rači zůstanu u převodovek, pístů a jiný hrubý mechaniky neš abych vám kecal do něčeho co nejni vidět jako je eletrika
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
hlemejzd999 (Člen) 04.12.2014 16:20:24 Offline |
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
Filous psal:...dobrá, dobrá, máte recht, já rači zůstanu u převodovek, pístů a jiný hrubý mechaniky neš abych vám kecal do něčeho co nejni vidět jako je eletrika
vynechals počítače
Nejlepší ovoce jsou cecky - samá dužina a žádný pecky
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
...mně teda (jak píše filip), to s tím chytrým robůtkem, kterej to když je potřeba, vypne, je milý (čili zapojený na baterii tj. bez spínačky), když zůstanu čekat někde v psím počasí a s vypnutým zapalováním (rozuměj: s vypnutejma světlama) si můžu topit
...jinak to při vodstavení mašiny někde přes noc (aby si s tím vožralý nehráli jak s barevnou hudbou), řeším podobně jako vikec s pojistkou, mám pod sedlem na přívodu vypínač
... nedej nikdy ničemu mechanickýmu znát, že máš na spěch
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
hlemejzd999 psal:Filous psal:...dobrá, dobrá, máte recht, já rači zůstanu u převodovek, pístů a jiný hrubý mechaniky neš abych vám kecal do něčeho co nejni vidět jako je eletrika
vynechals počítače
Nezapoměl 1a 0 taky nejdou vidět.
K.a.s.y.m. (Člen) 04.12.2014 18:55:35 Offline |
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
osiris psal:...mně teda (jak píše filip), to s tím chytrým robůtkem, kterej to když je potřeba, vypne, je milý (čili zapojený na baterii tj. bez spínačky), když zůstanu čekat někde v psím počasí a s vypnutým zapalováním (rozuměj: s vypnutejma světlama) si můžu topit
...jinak to při vodstavení mašiny někde přes noc (aby si s tím vožralý nehráli jak s barevnou hudbou), řeším podobně jako vikec s pojistkou, mám pod sedlem na přívodu vypínač
to chytrý vypínání je supr..škoda ,že daytony ho nemají.Jinak kámoš co má oxfordy tak má asi nějakou divnou baterku nebo jinak nastavený dobíjení nevim,ale když zastaví motorku a běží chvíli na volnoběh tak se mu gripy vypnou..asi podpětí v síti.
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
K.a.s.y.m. psal:osiris psal:...mně teda (jak píše filip), to s tím chytrým robůtkem, kterej to když je potřeba, vypne, je milý (čili zapojený na baterii tj. bez spínačky), když zůstanu čekat někde v psím počasí a s vypnutým zapalováním (rozuměj: s vypnutejma světlama) si můžu topit
...jinak to při vodstavení mašiny někde přes noc (aby si s tím vožralý nehráli jak s barevnou hudbou), řeším podobně jako vikec s pojistkou, mám pod sedlem na přívodu vypínačto chytrý vypínání je supr..škoda ,že daytony ho nemají.Jinak kámoš co má oxfordy tak má asi nějakou divnou baterku nebo jinak nastavený dobíjení nevim,ale když zastaví motorku a běží chvíli na volnoběh tak se mu gripy vypnou..asi podpětí v síti.
Kámošovi to zase vytřískalo bateru na 8V... mikroprocesor...
Mně se Oxfordy taky vypnou ve stavu, kdy se motor tak tak točí (ale ještě to chytne). Je to kus od kusu...
Second Class Citizen
1130 Café Racer
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
YvesEr psal:Já jsem vyhřívání gripů řešil napojením z parkovačky.
no já to dal z osvětlení SPZ, kdyby to náhodou někaj něco kikslo, tak ať mi to v zadu svítí
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
Re: Kam zapojit, aby to šlo až po zapnutí klíčku zapalování....
YvesEr psal:kratas psal:YvesEr psal:Já jsem vyhřívání gripů řešil napojením z parkovačky.
no já to dal z osvětlení SPZ, kdyby to náhodou někaj něco kikslo, tak ať mi to v zadu svítí
Jasně! Ale parkovačka a SPZetka je jeden a ten samej obvod (pojistka a spínač).
http://suzukibandit.cz/openforum/upload … schema.gif
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr