Nejsi přihlášen
sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Tak budu muset přemejšlet o výměně řetězovky vč. kol a napadlo mě, jestli nezkusit změnit velikost kol.
Převod od výrobce: vpředu 15 zubů vzadu 45 zubů.
Obecně se změna velikosti pastorku nedoporučuje, kvůli životnosti řetězu (menší pastorek - menší radius ohybu) apod. takže bych měnil asi velikost rozety.
Jinak 1 zub na pastorku tj. asi 3 zuby na rozetě.
http://www.gearingcommander.com/
Máte někdo na koloběžce jiný velikosti kol než 15/45? A jak se to chová v provozu?
Myslím, že dost mašin z reichu mají sekundární převod upravenej.
Těžší převod nebude nejspíš výhrou, protože už tak je bandaska napřevodovaná "dlouhým převodem" a špička výkonu je docela nízko dole (kolem 8,5tis ot.). Já osobně bandita ani na 4ku ani na 5ku nedostanu do červenýho. Takže by se motka asi s menší rozetou nedostala přes otáčky 10tis. a teda i přes maximální rychlost původního sestavení.
Lehčí, kratčí převod zvětšením rozety je asi výzvou ne?
Sníží se maximálka (tak o 10km/hod??)ale zvedne se akcelerace zvýšením krouťáku díky kratšímu převodu a zvýšením otáček na konstatní rychlosti proti originálu.
Díkes za praktický zkušenosti.
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
ty woe a to máš ze svý hlavy? já tomu nerozumim ale když to čtu tak si říkám kua proč se na takový věci ptá když o tom ví toliko?
čímž jsem ti chtěl říct že o tom vim hovno a že ti nepomužu
Bandit 4EVER!!!
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
barynek psal:ty woe a to máš ze svý hlavy? já tomu nerozumim ale když to čtu tak si říkám kua proč se na takový věci ptá když o tom ví toliko?
čímž jsem ti chtěl říct že o tom vim hovno a že ti nepomužu
Ivošku, na tom přeci neni nic nepochopitelnýho. Představ si kolo s přehazovačkou (pro snadnější vysvětlení jenom se zadní, tzn. 1 tác a třeba 8 koleček). čím větší zadní rozeta tím snadnější rozjezd, jízda do kopce atd. a čím měnší tak opak, větší maximálka s konstantní rychlostí šlapání ale zase horší pružnost a zrychlení z malých rychlostí(krouták), jízda do kopce apod. Jasný ne? No a přesně to samý je na mašině
PS.: Sakriš proč mi nejde napsat velký š, dám shift+háček a udělá to samo hned dva háčky: "ˇˇ", no to mi ho vyndej
Ne asi
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Teoreticky to mám zmáknutý, ale nechce se mi experimentovat s tím že koupím jinej rozměr rozety, abych pak zjistil že je to na h...o.
Proto jsem to hodil sem, abych zjistil jestli někdo na koloběžce jinej převod než 15/45 má a jak se to zrovna na banditu v provozu chová. Maximálka, jestli se motor hůř vytáčí apod.
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
martingsx psal:Teoreticky to mám zmáknutý, ale nechce se mi experimentovat s tím že koupím jinej rozměr rozety, abych pak zjistil že je to na h...o.
Proto jsem to hodil sem, abych zjistil jestli někdo na koloběžce jinej převod než 15/45 má a jak se to zrovna na banditu v provozu chová. Maximálka, jestli se motor hůř vytáčí apod.
zkus ještě http://forum.motorkari.cz, bud tam nebo někde jsem to na netu četl, ale kde... nevzpomenu si
Bandit 4EVER!!!
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
luig psal:barynek psal:ty woe a to máš ze svý hlavy? já tomu nerozumim ale když to čtu tak si říkám kua proč se na takový věci ptá když o tom ví toliko?
čímž jsem ti chtěl říct že o tom vim hovno a že ti nepomužuIvošku, na tom přeci neni nic nepochopitelnýho. Představ si kolo s přehazovačkou (pro snadnější vysvětlení jenom se zadní, tzn. 1 tác a třeba 8 koleček). čím větší zadní rozeta tím snadnější rozjezd, jízda do kopce atd. a čím měnší tak opak, větší maximálka s konstantní rychlostí šlapání ale zase horší pružnost a zrychlení z malých rychlostí(krouták), jízda do kopce apod. Jasný ne? No a přesně to samý je na mašině
PS.: Sakriš proč mi nejde napsat velký š, dám shift+háček a udělá to samo hned dva háčky: "ˇˇ", no to mi ho vyndej
dík žes mi to vysvětlil, kamaráde, tuto jako chápu (bicykl), ale nějak jsem nedosadil správně do bandit vzorce, co už
Š - mě jde napsat normálně, ale u tebe to bude asi rukama a vším kolem
ale taky by mi to zajimalo, jak to fachčí, tak odpovědi sem, šup
Bandit 4EVER!!!
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
no jistej si nejsem,ale u mého bajku je asi 15:43 jelikož to tam už bylo,jediný co mi trochu vadí že mi šidí rychloměr a kilometrovník,jinak dobrý
Každej dobrej skutek, musí bejt po zásluze potrestán !!!
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
maňas psal:no jistej si nejsem,ale u mého bajku je asi 15:43 jelikož to tam už bylo,jediný co mi trochu vadí že mi šidí rychloměr a kilometrovník,jinak dobrý
dobrý v jakym smyslu? Lepší rozjezdy, zrychlení, vyšší rychlost ....?
Bandit 4EVER!!!
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Pokud máš novýho bandita (2000 a vejš), tak tam s tím budeš mít problém, páč rychloměr je elektronickej, kdežto u starých je tam klasika lanko. Taky jsem to řešil. Dal jsem ale 15/44. Rozdíl jsem prakticky nepoznal. Na 140km/h mi klesly otáčky asi o 500/min. Do červeného se dá jít a přes 250 s tím v klidu udělat.
Vše staré opěvuji a nic nového mi nevoní.
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
martingsx psal:takže 15/44 testováno a OK.
BTW: Ty vytočíš bandita na 4 nebo 5 do červenýho?
Na 4 to vím celkem jistě. Na 5 si tak jistej nejsem. Kolik to točí, když je na tachometru 255?
Vše staré opěvuji a nic nového mi nevoní.
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
barynek psal:maňas psal:no jistej si nejsem,ale u mého bajku je asi 15:43 jelikož to tam už bylo,jediný co mi trochu vadí že mi šidí rychloměr a kilometrovník,jinak dobrý
dobrý v jakym smyslu? Lepší rozjezdy, zrychlení, vyšší rychlost ....?
Ojaaaaa, nejdřív napíšeš že moje vysvětlení ti je jasný a pak plácneš zas takovej shit. Přemejšlej kamaráde: tovární nastavení je 15/45, tzn. 15 zubů řetězový kolečko a 45 zubů rozeta. Takže když dáš 15/43 jak píše maˇˇnas (furt to nejde), tak to logicky bude jako když na kole přehodíš na menší kolečko že? Takže teoreticky jak říkáš lepší rozjezdy NE, zrychlení NE, vyšší rychlost ANO.
Ne asi
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
luig psal:barynek psal:maňas psal:no jistej si nejsem,ale u mého bajku je asi 15:43 jelikož to tam už bylo,jediný co mi trochu vadí že mi šidí rychloměr a kilometrovník,jinak dobrý
dobrý v jakym smyslu? Lepší rozjezdy, zrychlení, vyšší rychlost ....?
Ojaaaaa, nejdřív napíšeš že moje vysvětlení ti je jasný a pak plácneš zas takovej shit. Přemejšlej kamaráde: tovární nastavení je 15/45, tzn. 15 zubů řetězový kolečko a 45 zubů rozeta. Takže když dáš 15/43 jak píše maˇˇnas (furt to nejde), tak to logicky bude jako když na kole přehodíš na menší kolečko že? Takže teoreticky jak říkáš lepší rozjezdy NE, zrychlení NE, vyšší rychlost ANO.
chtěl jsem tě nechat vyniknout
Bandit 4EVER!!!
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Datel psal:Jiřina to udělal myslím 15/43 a chrochtá si blahem. Pořád po zadním
Udělám to asi taky tak. Je to prý obrovská zábava a na max. rychlost séřu
Su debil.............samo že na 15/47!!!!!
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
martingsx psal:to Ondráš: Tacho 255 na 5tku na B12 bude pouze tak necelých 10tis ot. takže mě 4ka do červenýho docela překvapuje.
Já ale myslím, že by do červenýho šla... Nad těch 230-240 už se tomu moc zrychlovat nechtělo, ale furt zrychlovala. Já jsem musel končit, páč končila rovinka.
Ta 4 do červenýho určitě... Bylo to při stejném pokusu. Rozhulil jsme jí co to dalo (ale možná by ještě trochu šla). Na hranici určitě byla.
To bylo jedinkrát kdy jsem to zkusil. Nechci si kurvit motor.
Vše staré opěvuji a nic nového mi nevoní.
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
hide psal:Dotaz-lze použít na B12 pastorek se 13 zuby? Je mi jasný, že bude víc namáhán řetěz, ale to mi nevadí.
Spíš mi jde o to, zda řetěz nevydře vodítko. Digi rychloměr bude asi taky nepoužitelný, že?
...vodítko ti to vydře, 13z je uz málo...já jezdím 14z a i tak je vodítko víc namáhaný...14z je dle mě minimum...a tacho zkalibruješ bez problému přes Speedohealer
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Filous psal:hide psal:Dotaz-lze použít na B12 pastorek se 13 zuby? Je mi jasný, že bude víc namáhán řetěz, ale to mi nevadí.
Spíš mi jde o to, zda řetěz nevydře vodítko. Digi rychloměr bude asi taky nepoužitelný, že?...vodítko ti to vydře, 13z je uz málo...já jezdím 14z a i tak je vodítko víc namáhaný...14z je dle mě minimum...a tacho zkalibruješ bez problému přes Speedohealer
...jestli chceš jít ještě víc do síly, měň rozetu...ale dva zuby na pastorku znamenaj cca 6 zubů na rozetě a to už budeš muset nejspíš prodloužit řetěz...a i kdybys to vosadil 14z pastorek a 48z rozetu, tak si nejsem jistej, jestli bude stačit origo délka řetězu
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Honzik8719 (Člen) 05.03.2019 14:57:49 Offline |
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Jezdil jsem 15/46 a uz tam byla standartni delka retezu na knop, hur se vyndava kolo...
Zkousel jsem pak i 14/46 ale s tim hrozne hucel retez po voditku...takze za me jedine cestou vetsi rozety a delsiho retezu
...relativní kochač...
Progear 650 (Člen) 05.03.2019 22:24:42 Offline |
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Ideal je prevodovat jen rozetou... ale tam to chce predem s tim dopredu pocitat... a proto u kinga resim o zub min predni kolecko
vztekat se nepomaha, mam to vyzkouseny :)))
"44 HONDA CBR 600RR 44"
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Progear 650 psal:Ideal je prevodovat jen rozetou... ale tam to chce predem s tim dopredu pocitat... a proto u kinga resim o zub min predni kolecko
...jenomže tam je kolo jak hovado
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Filous psal:Progear 650 psal:Ideal je prevodovat jen rozetou... ale tam to chce predem s tim dopredu pocitat... a proto u kinga resim o zub min predni kolecko
...jenomže tam je kolo jak hovado
cirgula pičo
já u Speeda jezdil vzadu +5 zubů kvuli zavodům, ale myslím že ideal proti seriji je tak maks +3...Dajtonu jsem jezdil orginal převod, ta byla nakrátko dost už f seriji na silniční provoz
__________________________________________________________________________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Progear 650 psal:Ideal je prevodovat jen rozetou... ale tam to chce predem s tim dopredu pocitat... a proto u kinga resim o zub min predni kolecko
Tam je to ale potřeba, holt čopr :)
ale di, Ty brepto ...
K.a.s.y.m. (Člen) 06.03.2019 15:03:26 Offline |
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
huskyb12 psal:Progear 650 psal:Ideal je prevodovat jen rozetou... ale tam to chce predem s tim dopredu pocitat... a proto u kinga resim o zub min predni kolecko
Tam je to ale potřeba, holt čopr :)
😂😂
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
huskyb12 psal:Progear 650 psal:Ideal je prevodovat jen rozetou... ale tam to chce predem s tim dopredu pocitat... a proto u kinga resim o zub min predni kolecko
Tam je to ale potřeba, holt čopr :)
...hele bro, vysvjetli to Praseti, bo na tom copru jezdi jako prase
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Progear 650 (Člen) 06.03.2019 21:43:13 Offline |
Re: sekundární převod - změna velikosti rozety B12
Filous psal:huskyb12 psal:Progear 650 psal:Ideal je prevodovat jen rozetou... ale tam to chce predem s tim dopredu pocitat... a proto u kinga resim o zub min predni kolecko
Tam je to ale potřeba, holt čopr :)
...hele bro, vysvjetli to Praseti, bo na tom copru jezdi jako prase
Presne vostatni pitchoviny uz sou taky vobjednany
vztekat se nepomaha, mam to vyzkouseny :)))
"44 HONDA CBR 600RR 44"
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr