Nejsi přihlášen
zpětné vracení splodin
Ještě než motorku složím před jarem, rád bych vyhodil zpětné vracení splodin. Nechám udělat u nějakého zámečníka záslepky na válce. Matroš myslim že bych zvolil nerez, přeci jen se z toho vyrabí výuky, tak by měl být ok. Nad jednou věcí však přemýšlím, nikdy jsem nepoužíval žádný tmely, nevyznám se v nich. Můžete my poradit nějaký tmel o kterém víte že je kvalitní a hodí se pro podmáznutí záslepek a vydrží to teplo na hlavě?
Re: zpětné vracení splodin
http://www.siga.cz/silikonove-tmely-siga-pro-motor.html řek bych že odolnost na +320stupňů by měla stačit
to jebu
Re: zpětné vracení splodin
Vyklepat si papírový těsnění je asi blbost, že? Co se teploty týká, tak moc velkou představu nemám, bude tam stejná jako ve výfuku, takže tam asi bude vyšší než 320 stupňů. Origoš vývod do zpětného ventilu je bez těsnění, otázka je zda vyrobený záslepky by byly tak rovný...
Re: zpětné vracení splodin
Jsem to znovu prohlížel a orig. tam tesnění je, nevim jak se mi ho podařilo přehlídnout....
Takže v pohodě, těsnění koupim novy v suze a necham vykrojit ty záslepky.
Uriznout trubky a zavařit je sice nejednodušší, ale rád mám předělávky vratný....
K.a.s.y.m. (Člen) 25.02.2008 10:29:43 Offline |
Re: zpětné vracení splodin
Filous psal:...spousta lidí tohle zařízení likviduje, ale eště nigdo mi rozumně nevysvjetlil KURVA PROČ???? ...Kelly a kecy vo zbytečný váze neberu
Ono to tam je vcelku k ničemu pokud nepatříš ke straně zelených...má to jen snižovat výfukový emise.....takže to je vlastně jen váha navíc.
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: zpětné vracení splodin
K.a.s.y.m. psal:Filous psal:...spousta lidí tohle zařízení likviduje, ale eště nigdo mi rozumně nevysvjetlil KURVA PROČ???? ...Kelly a kecy vo zbytečný váze neberu
Ono to tam je vcelku k ničemu pokud nepatříš ke straně zelených...má to jen snižovat výfukový emise.....takže to je vlastně jen váha navíc.
...pravda je, že zelenej Bursik je mi milejší neš černej Lájoš, ale ekolok nejsem ...a to půlkilo navíc myslim, že při mý váze vlif nemá ...tagže to tam necham
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
K.a.s.y.m. (Člen) 25.02.2008 10:54:58 Offline |
Re: zpětné vracení splodin
Filous psal:K.a.s.y.m. psal:Filous psal:...spousta lidí tohle zařízení likviduje, ale eště nigdo mi rozumně nevysvjetlil KURVA PROČ???? ...Kelly a kecy vo zbytečný váze neberu
Ono to tam je vcelku k ničemu pokud nepatříš ke straně zelených...má to jen snižovat výfukový emise.....takže to je vlastně jen váha navíc.
...pravda je, že zelenej Bursik je mi milejší neš černej Lájoš, ale ekolok nejsem ...a to půlkilo navíc myslim, že při mý váze vlif nemá ...tagže to tam necham
Taky to sundavat nebude bo mi to vadi jen když dělám ventili a to není tak často.Teda asi tenhle týden
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
K.a.s.y.m. (Člen) 25.02.2008 10:57:24 Offline |
Re: zpětné vracení splodin
mr.BSE psal:ja to tam nemam,ne?
ne
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: zpětné vracení splodin
Kelly01 psal:šroubek a závitník plní stejnou funkci
Ale tu jde o to být do zelena,to je dnes snad COOL
jj, to je fakt, nechame se zmlatit hnusnejma agresivnima policajtama pri demu zelenych a sup do politiky
Second Class Citizen
1130 Café Racer
Re: zpětné vracení splodin
Miras psal:Ještě než motorku složím před jarem, rád bych vyhodil zpětné vracení splodin. Nechám udělat u nějakého zámečníka záslepky na válce. Matroš myslim že bych zvolil nerez, přeci jen se z toho vyrabí výuky, tak by měl být ok. Nad jednou věcí však přemýšlím, nikdy jsem nepoužíval žádný tmely, nevyznám se v nich. Můžete my poradit nějaký tmel o kterém víte že je kvalitní a hodí se pro podmáznutí záslepek a vydrží to teplo na hlavě?
.... doufám, že mě nebudete mít za blbce, ale když něco nevím, tak se většinou zeptám. Co to teda je to vracení splodin a kde to najdu na B12, konkrétně kde na motoru? Na funkčnost se ptát radši nebudu, když to odstraňujete tak to asi nebude nic důležitýho (krom emisí a na ty ). Díkas.
"Burn rubber, not your soul"
Re: zpětné vracení splodin
Kelly01 psal:Tvůj stroj v profilu už to má zjevně vyřešené
inhalace splodin přímo do škopku - jinak doma mám plnotučnýho banďáka a zajímalo by mě kde to tam najdu. Nikdy jsem o tom totiž neslyšel
"Burn rubber, not your soul"
Re: zpětné vracení splodin
Pod každou dírou na vejfuk v hlav+ě motoru (nevím přesně jestli hned od 01- nebo až později) je je ještě jedna menší a tou je část splodin odváděn (kovové trubičky nad motorem přechází v hadice) do centrálního směšovače, kterej je podtlakem (u aut ve většině servo motorkem) řízený přepouštění do sání. Prostě část toho bordelu spálíš znovu. Funkce je více méně diskutabilní neb o co méně vypustíš splodin o to zase malinko stoupne spotřeba/sníží výkon (horší směs). Už u dvou aut jsem s tím měl problém - prostě tyhle eko ventily nesnáším (lepších emisí by jsi dosýhl kdyby jsi např. v autě nemusel v létě svítit). Pak jak psal Kelly, akorát to tam překáží, prostě krám navíc.
Re: zpětné vracení splodin
Miras psal:Pod každou dírou na vejfuk v hlav+ě motoru (nevím přesně jestli hned od 01- nebo až později) je je ještě jedna menší a tou je část splodin odváděn (kovové trubičky nad motorem přechází v hadice) do centrálního směšovače, kterej je podtlakem (u aut ve většině servo motorkem) řízený přepouštění do sání. Prostě část toho bordelu spálíš znovu. Funkce je více méně diskutabilní neb o co méně vypustíš splodin o to zase malinko stoupne spotřeba/sníží výkon (horší směs). Už u dvou aut jsem s tím měl problém - prostě tyhle eko ventily nesnáším (lepších emisí by jsi dosýhl kdyby jsi např. v autě nemusel v létě svítit). Pak jak psal Kelly, akorát to tam překáží, prostě krám navíc.
.... a není to problém jen některých ročníků?? Mám totiž ročník 2000 a pokud si dobře pamatuju, tak mi tam žádný hadičk (který by měly ústit do těch děr) nevedou. Třeba jsem špatně koukal. Hledám to ještě v mikrofiších ale zatím se nedaří. Kdyby měl někdo názorný foto, moc bych uvítal. Díkas.
"Burn rubber, not your soul"
K.a.s.y.m. (Člen) 26.02.2008 13:21:49 Offline |
Re: zpětné vracení splodin
Bombarďák psal:Miras psal:Pod každou dírou na vejfuk v hlav+ě motoru (nevím přesně jestli hned od 01- nebo až později) je je ještě jedna menší a tou je část splodin odváděn (kovové trubičky nad motorem přechází v hadice) do centrálního směšovače, kterej je podtlakem (u aut ve většině servo motorkem) řízený přepouštění do sání. Prostě část toho bordelu spálíš znovu. Funkce je více méně diskutabilní neb o co méně vypustíš splodin o to zase malinko stoupne spotřeba/sníží výkon (horší směs). Už u dvou aut jsem s tím měl problém - prostě tyhle eko ventily nesnáším (lepších emisí by jsi dosýhl kdyby jsi např. v autě nemusel v létě svítit). Pak jak psal Kelly, akorát to tam překáží, prostě krám navíc.
.... a není to problém jen některých ročníků?? Mám totiž ročník 2000 a pokud si dobře pamatuju, tak mi tam žádný hadičk (který by měly ústit do těch děr) nevedou. Třeba jsem špatně koukal. Hledám to ještě v mikrofiších ale zatím se nedaří. Kdyby měl někdo názorný foto, moc bych uvítal. Díkas.
...na B12 to bylo až od 01
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: zpětné vracení splodin
K.a.s.y.m. psal:Bombarďák psal:Miras psal:Pod každou dírou na vejfuk v hlav+ě motoru (nevím přesně jestli hned od 01- nebo až později) je je ještě jedna menší a tou je část splodin odváděn (kovové trubičky nad motorem přechází v hadice) do centrálního směšovače, kterej je podtlakem (u aut ve většině servo motorkem) řízený přepouštění do sání. Prostě část toho bordelu spálíš znovu. Funkce je více méně diskutabilní neb o co méně vypustíš splodin o to zase malinko stoupne spotřeba/sníží výkon (horší směs). Už u dvou aut jsem s tím měl problém - prostě tyhle eko ventily nesnáším (lepších emisí by jsi dosýhl kdyby jsi např. v autě nemusel v létě svítit). Pak jak psal Kelly, akorát to tam překáží, prostě krám navíc.
.... a není to problém jen některých ročníků?? Mám totiž ročník 2000 a pokud si dobře pamatuju, tak mi tam žádný hadičk (který by měly ústit do těch děr) nevedou. Třeba jsem špatně koukal. Hledám to ještě v mikrofiších ale zatím se nedaří. Kdyby měl někdo názorný foto, moc bych uvítal. Díkas.
...na B12 to bylo až od 01
..... tak pak je to jasné díkas
"Burn rubber, not your soul"
Re: zpětné vracení splodin
Jen proto, že jsem se teda přihlásil kvůli gratulaci se tu vybliju taky.......
Já to odmontoval, uřezal, zatmelil a fláknul zpátky na staré těsnění a mám pocit, že to líp startuje. Jiné změny jsme nepocítil bo mám plnotučnou jen krátce.
Pro ty co si myslí, že se jim do válců vrací nějaké spaliny přes airbox: NEVRACÍ
Jde tam jen další vzduch a mě se to nelíbilo. Mě to stačí, když se to směšuje v karbirátoru....
Tak a mějte se tu opět všichni ..........odcházíííím
Re: zpětné vracení splodin
jen k tej funkci prisavani spalin - mam nejakej mlhavej pocit, ze nas na katedre spalovacich motoru ucili neco o tom, ze to dost omezuje NOx cast emisi..., jakasi katalyticka reakce ci co.
Takze treba 2takty jasou na tom co se tyka NOx vcelku dobre...
Ale prisim brat s rezervou, ja nebyl moc pilnej student a je to asi 300 let...
Re: zpětné vracení splodin
No u auta tyhle EGR ventili tak fungujou. Část spálených splodin jde znovu do sání a omezují se tak exhalace. Jak jsem psal - nevýhodou je robné snížení výkonu a často poruchovost tohodle zařízení - největší provlmy s tím májí benzínový motory opel, neb když se zvedne po čase spotřeba oleje tak se tenhle bazmecht zakarbonuje a začne lambda hlásit chybu.
U bandasky je to u kanálků vedených do výfuku, přes směšovač ovládaný podltakem to jde do sání. Nevím jakou jinou funkci by to mělo mít. Možná se pletu - jak to vidíš ty?
Re: zpětné vracení splodin
...tím jak letí svinstvo ven z válce, podtlakem za sebou strhne přes ten ventil čerstvej luft z airboxu a šoupne ho za vejfukový ventily, cestou ven maj ten čerstvej luft s těma xindlama čas se mezi sebou pomrdat a tak z tý jebačky vznikne částečně přijatelnější sajrajt, protože se přemění chemickou reakcej na to míň škodlivý ;)
... nedej nikdy ničemu mechanickýmu znát, že máš na spěch
Re: zpětné vracení splodin
z článku:
PAIR (Pulse Secondary Air)
Motocykl pracuje převážně s bohatou směsí, která lépe chladí spalovací prostor a je zárukou vyššího výkonu. Pokud uvažujeme ideální směšovací poměr 14,7:1 tak na motorce (kromě volnoběhu) jsou hodnoty 13,8-14,5:1, na sportovních strojích až 12,8:1. Pokud je přebytek paliva ve směsi nemůže zákonitě veškeré palivo shořet a tím nám vznikají emise uhlovodíků (HC). Pro snížení těchto emisí jsou v poslední době vybaveny snad všechny běžné motocykly posledních 8 let (některé státy jak např. Kalifornie má vyšší nároky již podstatně delší dobu). Čerstvý vzduch (s obsahem kyslíku) přichází z airboxu přes ovládací ventil (PAIR valve) a dále přes zpětné jazýčkové ventily do výfukového potrubí těsně za výfukový ventil. Jazýčkový ventil je nutný pro zajištění toku vzduchu pouze z airboxu do výfukového potrubí nikoliv naopak. Za tlakovou vlnou spalin vzniká podtlak a ten umožní nasátí vzduchu do potrubí kde následně dojde k oxidaci uhlovodíků na CO2 a vodu. Ovládací ventil je buď řízen elektronicky a nebo na základě podtlaku v sacím potrubí. Zajišťuje přerušení přívodu vzduchu do potrubí pře deceleraci.
K.a.s.y.m. (Člen) 02.03.2008 19:46:04 Offline |
Re: zpětné vracení splodin
Kelly01 psal:A česky
co tím vlastně zděluješ
že pokud nejsi zelenej tak je to k hovnu
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: zpětné vracení splodin
Neplet si pojmy s prujmi.EGR a sekundarni vzduch jsou dve rozdilny veci.EGR zajistuje castecne nasavani vyfuku pri castecnem zatizeni a tim snizuje NO,X ve vyfuku/EGR je uzavren pri volnobehu a plnym plynu.Oproti tomu sek.vzduch se vhani do vyfuku jen kratkou dobu po nastartovani studenyho motoru.Dyz EGR mas nebo ne-nemuzes to poznat/pokud neni posranej/!!!!
Re: zpětné vracení splodin
Antihero psal:...Amen...
...přesně tak to je, a pokud je katalyzátor, shoří ten líp okysličenej bordel v něm.
V katalyzátoru už by nic hořet nemělo... Tam se jen CO a HxCy mění na CO2 a vodu. Nebo ne?
Vše staré opěvuji a nic nového mi nevoní.
K.a.s.y.m. (Člen) 03.03.2008 08:49:52 Offline |
Re: zpětné vracení splodin
Ondráš psal:Antihero psal:...Amen...
...přesně tak to je, a pokud je katalyzátor, shoří ten líp okysličenej bordel v něm.V katalyzátoru už by nic hořet nemělo... Tam se jen CO a HxCy mění na CO2 a vodu. Nebo ne?
jenže katalyzátor nemá se sekundárním vzduchem nic společnýho..upravu vyfukových plynu pro kat. dělá lambdasonda...teda pokud je řízenej katalyzátor.
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
K.a.s.y.m. (Člen) 03.03.2008 10:04:23 Offline |
Re: zpětné vracení splodin
VikecB12 psal:Lambda jenom "snímá" množství kyslíku ve veyfucku a podle toho dává řídící jednotka povel vstřikovačům jakou mají mít délku vstřiku(bohatost)
Tak nějak jsem to myslel,jen sem to blbě napsal.....
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: zpětné vracení splodin
VikecB12 psal:Lambda jenom "snímá" množství kyslíku ve veyfucku a podle toho dává řídící jednotka povel vstřikovačům jakou mají mít délku vstřiku(bohatost)
nekeca lambda taky do predstihu??
Teda ne ze by to nebylo jedno, ale moch bych na to balit zensky...
Re: zpětné vracení splodin
Rumcajs psal:VikecB12 psal:Lambda jenom "snímá" množství kyslíku ve veyfucku a podle toho dává řídící jednotka povel vstřikovačům jakou mají mít délku vstřiku(bohatost)
nekeca lambda taky do predstihu??
Teda ne ze by to nebylo jedno, ale moch bych na to balit zensky...
To jde ruku v ruce s tou bohatostí.Lambda jenom pozná jestli je směs chudá,nebo bohatá,ostatní je práce ŘJ jak se s tím vyrovná
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
Re: zpětné vracení splodin
K.a.s.y.m. psal:VikecB12 psal:Lambda jenom "snímá" množství kyslíku ve veyfucku a podle toho dává řídící jednotka povel vstřikovačům jakou mají mít délku vstřiku(bohatost)
Tak nějak jsem to myslel,jen sem to blbě napsal.....
S tím souhlas... Já jen napsal, že v katalizátoru by už nic hořet nemělo... Tam jen na povrchu toho rozpálenýho... a teď nevim... Paladium, nebo platina (ještě mě napadlo polonium, ale to asi ne)... Který je tam jako katalizátor reakce probíhá přeměna CO a HxCy na CO2 a vodu.
Vše staré opěvuji a nic nového mi nevoní.
Re: zpětné vracení splodin
...už su ze školy dýl, tak zato ruku do ohně nedám, ale myslím, že zjednodušeně se říká, že část zbytkových zplodin shoří na mřížce katalyzátoru.
Nejsu žádnej extra chemik, takže ta reakce možná není hoření v exaktním vnímání toho termínu, ale pro zjednodušení se to tak říká.Myslím
There's a pie in the sky when you die.
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr