Nejsi přihlášen
Rachtá 4ka na B12 '96
Zdar,
včera mi "z ničeho nic" začala rachtat 4ka. Ostatní rychlosti jsou OK, 4ka rachta pravidelným ratatatata pouze při puštěné spojce (tj. když je v záběru). Řadit všechny rychlosti jde v pohodě, bez problémů. Nesetkal jste se s tím už někdo? Co to může být? Je v prdeli převodovka, nebo to může být i něco jiného (spojka)? Převodovku zevnitř jsem ještě neviděl (ani tuhle ani žádnou jinou)
Díky předem za rady, připomínky, náměty atd
Alex
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Alessino psal:Zdar,
včera mi "z ničeho nic" začala rachtat 4ka. Ostatní rychlosti jsou OK, 4ka rachta pravidelným ratatatata pouze při puštěné spojce (tj. když je v záběru). Řadit všechny rychlosti jde v pohodě, bez problémů. Nesetkal jste se s tím už někdo? Co to může být? Je v prdeli převodovka, nebo to může být i něco jiného (spojka)? Převodovku zevnitř jsem ještě neviděl (ani tuhle ani žádnou jinou)
Díky předem za rady, připomínky, náměty atd
Alex
Už pár let mi tohle dělá trojka vyřešil sem to tak že jezdim 1..2...4...5 a 3 jezdim jen nad 5000 otáček bo to už neni slyšet...hold musíš porychlit v zatáčkách aby šly jet na 4ku a nebo jet sportovně a točit dvojku
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
...chce to slyšet na živo, takle se těško radí...přefčírem sem doďál jednu převodofku na B12 a fčera šoupnul motor do rámu...tam vo sebe škrtali kola v důsletku vohnutý vidličky...ale proč to píšu...překvapilo mě, jag byla poničená cementace na 4kovym soukolí...a to má ta mašina fak poctivejch 9500km...vječinou bejvá f prdeli trojka...můžeš mít vydrolenou cementaci, ale to by se ozejvalo uš dříf, prostě by to jakoby hučelo na ten kvalt...ale taky můžeš mít ulouplej zup a můžeš bejt rát, že ti neprobjech celou převodofkou a skončil něgde ve vaně...esi to je převodofka, tag počitej, že to nejni nic lacinýho, bo jedno nový kolo stojí f průměru 3500,- vočí a je s tym dost sraní, tagže jen za práci dáš dalších cca 3500,- ...ale nechcu tě strašit, zajeť k někomu, gdo uš něco vopravoval...
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Filous psal:...chce to slyšet na živo, takle se těško radí...přefčírem sem doďál jednu převodofku na B12 a fčera šoupnul motor do rámu...tam vo sebe škrtali kola v důsletku vohnutý vidličky...ale proč to píšu...překvapilo mě, jag byla poničená cementace na 4kovym soukolí...a to má ta mašina fak poctivejch 9500km...vječinou bejvá f prdeli trojka...můžeš mít vydrolenou cementaci, ale to by se ozejvalo uš dříf, prostě by to jakoby hučelo na ten kvalt...ale taky můžeš mít ulouplej zup a můžeš bejt rát, že ti neprobjech celou převodofkou a skončil něgde ve vaně...esi to je převodofka, tag počitej, že to nejni nic lacinýho, bo jedno nový kolo stojí f průměru 3500,- vočí a je s tym dost sraní, tagže jen za práci dáš dalších cca 3500,- ...ale nechcu tě strašit, zajeť k někomu, gdo uš něco vopravoval...
S tou cementací a najetejma kilometrama... Já si myslim že ty pazvuky co mi to dělá má na svědomí právě takový opotřebení a nedávno sem někde četl o tom jakej vliv maj na motor otáčky ve kterejch se provozuje. A tam mimo jiné psali, že v nízkej otáčkách vznikaj v převodovce velký tlaky...to sem nevěděl. Jako myslel sem že podtáčení kurví hlavně ložiska díky vibracím a nerovnoměrnýmu zatížení, ale bral sem to tak že je to 4vál a tak klíďo pído 2000 otáček zkousne. No a když si vemeš že tu trojku používáš asi nejvíc, necháváš se jí vytahovat i z malej rychlostí, o projíždění městem nemluvě (to sem jezdil na trojec furt kolem těch 2000 bo dvojka je už dost hlučná a dost výrazně reaguje i na malý pootočení plynu) tak je jasný že asi dostala hodně na prdel. A když je někdo krajinkář, kvákne tam za 4 a jede tim celou vyjížďku tak jak asi to kolo může vypadat. Takže vono víc otáček asi bude lepčejší...ale to mi teď znemožnuje ta chybějící trojka...tak čekám kdy se vysere i 4ka
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
To Lihy: zase budu za moulu,ale neva: Mám odsud staženej manuál a tam se píše jen o otáčkách při zajíždění. Moje motka má už 22 tiKM a snažím se nejít pod 2.500 ot. kolik je tedy minimum,abych nedopadl podobně? nejsem žádnej střelec,spíš se pořád ještě učím jezdit...
God Gave me Everything I want
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
jaryn psal:To Lihy: zase budu za moulu,ale neva: Mám odsud staženej manuál a tam se píše jen o otáčkách při zajíždění. Moje motka má už 22 tiKM a snažím se nejít pod 2.500 ot. kolik je tedy minimum,abych nedopadl podobně? nejsem žádnej střelec,spíš se pořád ještě učím jezdit...
...je lepší držet motor ve votáčkách, níský mu fakt nedělaj dobře a ty tlaky v převodofce je taky fakt...jaká je přesně hranice, gdy uš je to málo a motor trpí nevim, ale vim, že motoru míň ublížíš, dyš ho budeš furt držet v horní polovině votáčkovýho spektra, neš dyš ho budeš soustavně podtáčet...třeba já to tag ňák nepouštim pot 3000...
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Lihy psal:Filous psal:...chce to slyšet na živo, takle se těško radí...přefčírem sem doďál jednu převodofku na B12 a fčera šoupnul motor do rámu...tam vo sebe škrtali kola v důsletku vohnutý vidličky...ale proč to píšu...překvapilo mě, jag byla poničená cementace na 4kovym soukolí...a to má ta mašina fak poctivejch 9500km...vječinou bejvá f prdeli trojka...můžeš mít vydrolenou cementaci, ale to by se ozejvalo uš dříf, prostě by to jakoby hučelo na ten kvalt...ale taky můžeš mít ulouplej zup a můžeš bejt rát, že ti neprobjech celou převodofkou a skončil něgde ve vaně...esi to je převodofka, tag počitej, že to nejni nic lacinýho, bo jedno nový kolo stojí f průměru 3500,- vočí a je s tym dost sraní, tagže jen za práci dáš dalších cca 3500,- ...ale nechcu tě strašit, zajeť k někomu, gdo uš něco vopravoval...
S tou cementací a najetejma kilometrama... Já si myslim že ty pazvuky co mi to dělá má na svědomí právě takový opotřebení a nedávno sem někde četl o tom jakej vliv maj na motor otáčky ve kterejch se provozuje. A tam mimo jiné psali, že v nízkej otáčkách vznikaj v převodovce velký tlaky...to sem nevěděl. Jako myslel sem že podtáčení kurví hlavně ložiska díky vibracím a nerovnoměrnýmu zatížení, ale bral sem to tak že je to 4vál a tak klíďo pído 2000 otáček zkousne. No a když si vemeš že tu trojku používáš asi nejvíc, necháváš se jí vytahovat i z malej rychlostí, o projíždění městem nemluvě (to sem jezdil na trojec furt kolem těch 2000 bo dvojka je už dost hlučná a dost výrazně reaguje i na malý pootočení plynu) tak je jasný že asi dostala hodně na prdel. A když je někdo krajinkář, kvákne tam za 4 a jede tim celou vyjížďku tak jak asi to kolo může vypadat. Takže vono víc otáček asi bude lepčejší...ale to mi teď znemožnuje ta chybějící trojka...tak čekám kdy se vysere i 4ka
...trpí fgšechno, jag ložiska, tag i soukolí a to tvý hučení fakt nejni hučení f klacku, ale vydrolená cementace...jo a ten pán je fakt krajinkář, tagže asi vopravdu dal za štyry a jezdil..
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
jaryn psal:To Lihy: zase budu za moulu,ale neva: Mám odsud staženej manuál a tam se píše jen o otáčkách při zajíždění. Moje motka má už 22 tiKM a snažím se nejít pod 2.500 ot. kolik je tedy minimum,abych nedopadl podobně? nejsem žádnej střelec,spíš se pořád ještě učím jezdit...
jaky uz?
snad tepr ne?
22tis. je uplny nic na bandita
jinac radim rad a rad to taky tocim, nevim jak nekoho muze bavit dat tam za 5 nebo za 6 a jet...
...sam mezi jebkarema...
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
XJelen psal:Ty zvuky co píše Líh zněj jako ze starýho Spartaku? mi na tu trojku lezou už vod tý doby co jsem to přitáh domů, ale je to furt stejný, tak to jebu
...jo jo, taky Moskviče zněli podobně
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Filous psal:XJelen psal:Ty zvuky co píše Líh zněj jako ze starýho Spartaku? mi na tu trojku lezou už vod tý doby co jsem to přitáh domů, ale je to furt stejný, tak to jebu
...jo jo, taky Moskviče zněli podobně
jako pozor, z naseho moskvice (ani jednoho), zadny pazvuky nelezou!!!
...sam mezi jebkarema...
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
nevim jak Moskvič a Spartak,ale já tyhle zvuky z Béčkový trojky diagnostikuju jako -"diferák u cikánskýho mercedesu"..
a mněl sem vojebaný ty dvě kola co jsou jakože trojkový a ten zvuk to dělalo zrovna v těch votáčkách ve kterejch nejvíc jezdíš,jak řiká Líh,když sem to vytočil tak nad 6 tak to přestalo,pod 6 to bylo děsný..
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Proč vznikají v převodovce při nízkých otáčkách větší tlaky než při vysokých? Přeci přenášený výkon je v ten moment nižší, ne? Dál málokdo bude jezdit při 2000 na plnej plyn.... A nebude převodovka konstruovaná na točivý moment a výkon pro celé spektrum otáček? Přijde mi zvláštní že by japonec nevěděl, že se dá převodovka takhle zničit, nota bene po nějakých 20/30 tisících
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Filous psal:...chce to slyšet na živo, takle se těško radí...přefčírem sem doďál jednu převodofku na B12 a fčera šoupnul motor do rámu...tam vo sebe škrtali kola v důsletku vohnutý vidličky...ale proč to píšu...překvapilo mě, jag byla poničená cementace na 4kovym soukolí...a to má ta mašina fak poctivejch 9500km...vječinou bejvá f prdeli trojka...můžeš mít vydrolenou cementaci, ale to by se ozejvalo uš dříf, prostě by to jakoby hučelo na ten kvalt...ale taky můžeš mít ulouplej zup a můžeš bejt rát, že ti neprobjech celou převodofkou a skončil něgde ve vaně...esi to je převodofka, tag počitej, že to nejni nic lacinýho, bo jedno nový kolo stojí f průměru 3500,- vočí a je s tym dost sraní, tagže jen za práci dáš dalších cca 3500,- ...ale nechcu tě strašit, zajeť k někomu, gdo uš něco vopravoval...
Hlavně že u mě jste se divili, že mám vyštíplé 4kový zub
Tož tak:-D
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Už mám druhou B12 a nějak se mi to nezdá První, když jsem ji prodával měla 30 na tach. tedy mohla mít tak 60 a převodovka OK. Teď mám na nový najeto 18tis. a zvuky jak z nový.
Při kolika to komu odešlo? Já když jsem viděl pryč převodovku na nějaké JP motorce ta to byly vždycky volítaný krámy bůh ví po kolika kreších. Prostě mě to překvapuje.
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Zdar, díky za reakce.
tak jsem to odvezl k p.Maixnerovi do P6 (nejaké reference?). Podle zvuku to odhadl na ohnutou vidličku řazení (4ka není správně zasunutá a porachtává si k tomu ještě jiná rychlost). Tento týden to rozdělá a dá vědět. Dal mi ještě nějakou minimální naději, že by to mohla být uvolněná/posunutá celá hřídelka v převodovce (tomu moc nerozumím jak to myslel), což by bylo za jiné peníze. Práci odhadl na 20 hodin (motor ven, rozpůlit, opravit převodovku (výměna kolečka či více) složení a zpět do rámu). Dám pak vědět co to bylo.
Motorka má dle tachometru najeto 33000km a dle stavu motoru se tomu dá věřit. Ležela 2x, vždy na pravou stranu (tj. ne na převodovku)
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Alessino psal:Zdar, díky za reakce.
tak jsem to odvezl k p.Maixnerovi do P6 (nejaké reference?). Podle zvuku to odhadl na ohnutou vidličku řazení (4ka není správně zasunutá a porachtává si k tomu ještě jiná rychlost). Tento týden to rozdělá a dá vědět. Dal mi ještě nějakou minimální naději, že by to mohla být uvolněná/posunutá celá hřídelka v převodovce (tomu moc nerozumím jak to myslel), což by bylo za jiné peníze. Práci odhadl na 20 hodin (motor ven, rozpůlit, opravit převodovku (výměna kolečka či více) složení a zpět do rámu). Dám pak vědět co to bylo.
Motorka má dle tachometru najeto 33000km a dle stavu motoru se tomu dá věřit. Ležela 2x, vždy na pravou stranu (tj. ne na převodovku)
...tagže to samý, co sem dělal nedávno...
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Miras psal:Jak podle stavu motoru poznáš 30tis?
...mrknu a vidim, voko nejni ...džouk...ale jináč poznáš, že je to dobrý a nebo špatný, ale kolik má, to bych si netroufal vodhadovat...ale po třiceti nemůže bejt nic vybjehanýho, tagže si řekneš: "jo, to by mohlo votpovídat...." ...tag asi tag
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
Filous psal:...chce to slyšet na živo, takle se těško radí...přefčírem sem doďál jednu převodofku na B12 a fčera šoupnul motor do rámu...tam vo sebe škrtali kola v důsletku vohnutý vidličky...ale proč to píšu...překvapilo mě, jag byla poničená cementace na 4kovym soukolí...a to má ta mašina fak poctivejch 9500km...vječinou bejvá f prdeli trojka...můžeš mít vydrolenou cementaci, ale to by se ozejvalo uš dříf, prostě by to jakoby hučelo na ten kvalt...ale taky můžeš mít ulouplej zup a můžeš bejt rát, že ti neprobjech celou převodofkou a skončil něgde ve vaně...esi to je převodofka, tag počitej, že to nejni nic lacinýho, bo jedno nový kolo stojí f průměru 3500,- vočí a je s tym dost sraní, tagže jen za práci dáš dalších cca 3500,- ...ale nechcu tě strašit, zajeť k někomu, gdo uš něco vopravoval...
jo tak presne to huceni na 4ku mi dela B12 03, takze rozborka prevodovky a novy kola
4ky holt nekdo predemnou neznal jiny kvalt nez 4ku, najeto 31t, podle celkovyho stavu to odpovida.. ja najel cca 500km.
Re: Rachtá 4ka na B12 '96
hide psal:Filous psal:...chce to slyšet na živo, takle se těško radí...přefčírem sem doďál jednu převodofku na B12 a fčera šoupnul motor do rámu...tam vo sebe škrtali kola v důsletku vohnutý vidličky...ale proč to píšu...překvapilo mě, jag byla poničená cementace na 4kovym soukolí...a to má ta mašina fak poctivejch 9500km...vječinou bejvá f prdeli trojka...můžeš mít vydrolenou cementaci, ale to by se ozejvalo uš dříf, prostě by to jakoby hučelo na ten kvalt...ale taky můžeš mít ulouplej zup a můžeš bejt rát, že ti neprobjech celou převodofkou a skončil něgde ve vaně...esi to je převodofka, tag počitej, že to nejni nic lacinýho, bo jedno nový kolo stojí f průměru 3500,- vočí a je s tym dost sraní, tagže jen za práci dáš dalších cca 3500,- ...ale nechcu tě strašit, zajeť k někomu, gdo uš něco vopravoval...
jo tak presne to huceni na 4ku mi dela B12 03, takze rozborka prevodovky a novy kola
4ky holt nekdo predemnou neznal jiny kvalt nez 4ku, najeto 31t, podle celkovyho stavu to odpovida.. ja najel cca 500km.
Kua ty hledáš problém aji tam kde není né? Psals že ti to hučí kolem 2000ot. a právě ježdění v takovejch nízkejch otáčkách je pro špajzku likvidační,přestaň to podtáčet a máš problém vyřešenej. Jó pokud ti ta štverka hučí aji třeba v 5000ot jak diferák na karose,pak se můžem bavit vo vadě
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr