Nejsi přihlášen
Něco na těch pověstech o Italech je :-)
Tak jsme se vrátili z Alp... .
Rakousko supr, Dolomity ještš lepší... .
Počasí jakž takž... .
Banditka supr... .
Kryplík supr... .
Jen Futura hrůza... .
Jel s námi kamarád na Futuře (2001, cca 17 tis opravdových km). Před cestou běžný servis, gumy, olej atd.
Už na záčátku Rakouska mu při akceleraci občas na okamžik vynechala, ale zatím nic hroznýho. Časem se to opakovalo čím dál častějc až nakonec zdechla úplně. Tak jsme začli laborovat bo po chvilce zas nastartovala jak kdyby se nic nedělo. První diagnóza ucpanej odvzdušňovák nádrže - chcípání bylo častější po natankování do plna. Další průsmyk (60 km) se teda jelo s otevřenou nádrží a hle, ani neškytla. Vcelku radost, až najednou z ničeho nic zdechla znova a to tak, že to odpálilo 30A pojistku, čímž jsme původní doměnku o nádrži poslali do kopru. Tak jdem telefonovat do Aprilie co že by to mohlo být. Přístup vstřícný, nicméně rady mlhavý - vlastně projít elektriku a hledat zkrat na drátech - prej docela častá věc. Samospádem dojíždíme k penzionu, ubytujem se a zabíráme garáž. Odstrojit komplet kapoty, přístrojovku, obnažit svazky kejblíků které vedou od zmiňovaný pojistky (svazek tlustej jak palec a v něm asi 30 drátů který se uvnitř svazku různě dělej,spojujou a mizej v motoru - no prostě bordel). Našli jsme sice dva, který měli prodřenou izilaci, ale ani jeden z nich se netvářil jako hlavní sabotér. Po 6-ti hodinách při čelovkách, jedný lampě jednom rumu a pár pivech jsme to zabalili s tím, že ráno uvidíme.
Ráno jsme všechno nacpali zpátky, pospojovali, zaizolovali co šlo a zkušební start.
Motor startuje, světla svítí, stěrače stírají, jen pořád svítí kontrolka neutrálu a přehřejvá se motor .
Hledáme kde je problém a v tu chvíli už opravdu nasranej majitel rudýho zázraku pod levou boční kapotou nachází u jednoho relátka prodřenou izolaci drátu včetně stop po zkratu. Je vyhráno - aspoň na týhle frontě. Přehřejvání jsme taky vyřešili dolitím asi půl litru destilky přímo do nalejvacího otvoru. (Ten je pro jistotu přístupnej až po oddělání boční kapoty - 18 imbusů !!!.) Expanzka která je přístupná snáz byla pořád na maximu, ale je pod úrovní chladičů, takže úbytek vody v motoru je jí fuk a slouží jen jako odpadní nádoba na kapalinu po přehřátí.. Na svítící neutrál sere pes, hlavně že to jede. V poledne vyrážíme dál. Aprilka šlape jak hodinky, jede, chladí, pohoda.... Dorážíme pod Grossglockner z jihu, platíme mýtný, popojedem 10m a z Futury se hulí a teče z kapot voda proudem. Už ritinérsky kapoty dolu a hledat. Problém je vcelku prostej a na hovno. Prasklá hadice od termostatu, ktrej je mezi válcem schovanej za rámem, takže bez vyndání motoru nepřístupnej. Je jasný, že tím pro Futuru cesta končí.
Nechci nijak schazovat italský výrobky, ale natáhnout dost důležitý drát bez další na oděr odloný izolace přec hranu ostrýho plechu (origo kabeláž) je dost prasárna, zvlášť při vybracích dvouválce. O umístění termostatu do totál nepřístupnýho místa a natočení šroubů objímek hadic dolů aby se k nim už vůbec nedalo dostat, o tom se zmiňovat nebudu. Další úžasná věc - regulátor a další sbírka elektrosoučástek jsou přesně pod nalejvacím otvorem pro olej, takže pokud nejste laboratorní technik, skoro určitě trochu to oleje ucmrndnete přímo do konektorů.
Takže, pokud Futura funguje, drandí se na ní moc pěkně, ale je třeba kontrolovat věci, který na většině japonců fungují bez problémů .
K.a.s.y.m. (Člen) 14.07.2008 14:43:12 Offline |
Re: Něco na těch pověstech o Italech je :-)
Honza B12 psal:Tak jsme se vrátili z Alp... .
Rakousko supr, Dolomity ještš lepší... .
Počasí jakž takž... .
Banditka supr... .
Kryplík supr... .
Jen Futura hrůza... .
Jel s námi kamarád na Futuře (2001, cca 17 tis opravdových km). Před cestou běžný servis, gumy, olej atd.
Už na záčátku Rakouska mu při akceleraci občas na okamžik vynechala, ale zatím nic hroznýho. Časem se to opakovalo čím dál častějc až nakonec zdechla úplně. Tak jsme začli laborovat bo po chvilce zas nastartovala jak kdyby se nic nedělo. První diagnóza ucpanej odvzdušňovák nádrže - chcípání bylo častější po natankování do plna. Další průsmyk (60 km) se teda jelo s otevřenou nádrží a hle, ani neškytla. Vcelku radost, až najednou z ničeho nic zdechla znova a to tak, že to odpálilo 30A pojistku, čímž jsme původní doměnku o nádrži poslali do kopru. Tak jdem telefonovat do Aprilie co že by to mohlo být. Přístup vstřícný, nicméně rady mlhavý - vlastně projít elektriku a hledat zkrat na drátech - prej docela častá věc. Samospádem dojíždíme k penzionu, ubytujem se a zabíráme garáž. Odstrojit komplet kapoty, přístrojovku, obnažit svazky kejblíků které vedou od zmiňovaný pojistky (svazek tlustej jak palec a v něm asi 30 drátů který se uvnitř svazku různě dělej,spojujou a mizej v motoru - no prostě bordel). Našli jsme sice dva, který měli prodřenou izilaci, ale ani jeden z nich se netvářil jako hlavní sabotér. Po 6-ti hodinách při čelovkách, jedný lampě jednom rumu a pár pivech jsme to zabalili s tím, že ráno uvidíme.
Ráno jsme všechno nacpali zpátky, pospojovali, zaizolovali co šlo a zkušební start.
Motor startuje, světla svítí, stěrače stírají, jen pořád svítí kontrolka neutrálu a přehřejvá se motor .
Hledáme kde je problém a v tu chvíli už opravdu nasranej majitel rudýho zázraku pod levou boční kapotou nachází u jednoho relátka prodřenou izolaci drátu včetně stop po zkratu. Je vyhráno - aspoň na týhle frontě. Přehřejvání jsme taky vyřešili dolitím asi půl litru destilky přímo do nalejvacího otvoru. (Ten je pro jistotu přístupnej až po oddělání boční kapoty - 18 imbusů !!!.) Expanzka která je přístupná snáz byla pořád na maximu, ale je pod úrovní chladičů, takže úbytek vody v motoru je jí fuk a slouží jen jako odpadní nádoba na kapalinu po přehřátí.. Na svítící neutrál sere pes, hlavně že to jede. V poledne vyrážíme dál. Aprilka šlape jak hodinky, jede, chladí, pohoda.... Dorážíme pod Grossglockner z jihu, platíme mýtný, popojedem 10m a z Futury se hulí a teče z kapot voda proudem. Už ritinérsky kapoty dolu a hledat. Problém je vcelku prostej a na hovno. Prasklá hadice od termostatu, ktrej je mezi válcem schovanej za rámem, takže bez vyndání motoru nepřístupnej. Je jasný, že tím pro Futuru cesta končí.
Nechci nijak schazovat italský výrobky, ale natáhnout dost důležitý drát bez další na oděr odloný izolace přec hranu ostrýho plechu (origo kabeláž) je dost prasárna, zvlášť při vybracích dvouválce. O umístění termostatu do totál nepřístupnýho místa a natočení šroubů objímek hadic dolů aby se k nim už vůbec nedalo dostat, o tom se zmiňovat nebudu. Další úžasná věc - regulátor a další sbírka elektrosoučástek jsou přesně pod nalejvacím otvorem pro olej, takže pokud nejste laboratorní technik, skoro určitě trochu to oleje ucmrndnete přímo do konektorů.
Takže, pokud Futura funguje, drandí se na ní moc pěkně, ale je třeba kontrolovat věci, který na většině japonců fungují bez problémů .
to víš no holt japonci jsou japonci,ale abych to nezakřik tak jsme teď o dovče taky spravovali a pro změnu Hondu X11..vyklepal se konektor od palivovýho čerpadla.
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: Něco na těch pověstech o Italech je :-)
mr.BSE psal:Zdenák psal:To říkám pořád....
Akorát jsem slyšel, že někde nahoře tady na stránkách prej mají ty jižní motorky tak jsem opatrnej.....Jako ty oviny myslis?
Ty samozřejmě taky....
Ono Ital jako vždyť je to jedno... v létě nepracujou a v zimě tančí...
*** Co mi není rovno, po tom je mi ho*no ***
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr