Nejsi přihlášen
Re: Huštění pneu dusíkem
na moto by sa nemal davat dusik, znizuje zahrievanie pneu, ale ty na motorke potrebujes mat zahriatu gumu... ja osobne by som urcite nedaval...
...200 v měste, 300 z místa...
Pomaly ďalej zájdeš, no rýchlo tam budeš skôr... :-)
Re: Huštění pneu dusíkem
Bol som v servise s moto prezut pneu... hovorim mechanikovi, nech mi da do nich plyn... he, ma vysmial, ze ci mi nejebe... ze ci sa chcem zabit... a vysvetlil mi to tymto sposobom... ale hadat sa nebudem, vravim len to co som pocul a je to moj nazor laika... spytaj sa nejakeho specialistu...
...200 v měste, 300 z místa...
Pomaly ďalej zájdeš, no rýchlo tam budeš skôr... :-)
Re: Huštění pneu dusíkem
Už jsem to tu psal, DUSÍK ne, dusík neváže vlhkost a ta napomáhá k lepšímu zahřátí gumy, v autě ok, tam provozní teplota nemusí být tak vysoká jako u motky, u které je provozní teplota vyšší než u automobilových pneumatik. Pokud budeš mít venkovní teplotu kolem 16 - 18 stupňů pana Celsia ( při vyšších teplotách to není o moc lepší ) gumu téméř neohřeješ - a to určtě nechceš
.....pořád lepší rychle než nebezpečně....dáme drink
K.a.s.y.m. (Člen) 31.07.2008 07:20:54 Offline |
Re: Huštění pneu dusíkem
jak slyším dusík do pneu musím se sám sebe zeptat má to smysl?Běžnej vzduch obsahuje asi 78 % dusíku + další inetrní plyny...vážně mi to připadá jako blbost i do auta těch 20% objemu už nehraje takovou roli....
plyn objem %
dusík 78,09
kyslík 20,95
argon 0,93
oxid uhličitý 0,03
neon 0,0018
helium 0,000524
metan 0,0002
krypton 0,000114
vodík 0,00005
xenon 0,0000087
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: Huštění pneu dusíkem
K.a.s.y.m. psal:jak slyším dusík do pneu musím se sám sebe zeptat má to smysl?Běžnej vzduch obsahuje asi 78 % dusíku + další inetrní plyny...vážně mi to připadá jako blbost i do auta těch 20% objemu už nehraje takovou roli....
plyn objem %
dusík 78,09
kyslík 20,95
argon 0,93
oxid uhličitý 0,03
neon 0,0018
helium 0,000524
metan 0,0002
krypton 0,000114
vodík 0,00005
xenon 0,0000087
Ale na benzínce ti péro naroste o víc než 20%...
Vše staré opěvuji a nic nového mi nevoní.
K.a.s.y.m. (Člen) 31.07.2008 07:41:09 Offline |
Re: Huštění pneu dusíkem
hele ani ne...Kukii říkala ,že je to prej škoda...nevim co tim myslela
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: Huštění pneu dusíkem
Vzduch se nahrazuje dusíkem tam, kde:
1) je nežádoucí přítomnost kyslíku z důvodů oxidace
nebo
2) je nežádoucí přítomnost vzdušné vlhkosti z důvodu zvýšené tepelné vodivosti (okenní dvojskla)
Nic z toho není důležité u pneumatik.
Pneu se zahřívají samy působením deformace a třením o vozovku.
Je snad možné, že vlhkost vzduchu v pneumatice pomáhá odvádět teplo od běhounu k disku a tím poněkud gumu ochlazovat. Nebude to ale nic, co by zásadně ovlivnilo funkci gumy. Určitě ne pro běžný provoz.
Re: Huštění pneu dusíkem
Honzah psal:Vzduch se nahrazuje dusíkem tam, kde:
1) je nežádoucí přítomnost kyslíku z důvodů oxidace
nebo
2) je nežádoucí přítomnost vzdušné vlhkosti z důvodu zvýšené tepelné vodivosti (okenní dvojskla)
Nic z toho není důležité u pneumatik.
Pneu se zahřívají samy působením deformace a třením o vozovku.
Je snad možné, že vlhkost vzduchu v pneumatice pomáhá odvádět teplo od běhounu k disku a tím poněkud gumu ochlazovat. Nebude to ale nic, co by zásadně ovlivnilo funkci gumy. Určitě ne pro běžný provoz.
Tak ještě jinak, dusík se dává do automobilových gum proto, že má lepší rozpínavost ( proč nevím, nejsem chemik ), gumy se tedy při rozjedu, v zatáčkách, při větším brzdění nedeformují, mají lepší přilnavost a tudíž i životnost.
Při větších teplotách, jak venkovní, tak asfaltu může u gumy nafoukané klasickým vzduchem dojít k přehřátí a následnému defektu ( neboj je to malá pravděpodobnost ) a to tím že vzduch váže vlhkost, s kombinací s prachem který je v gumě vytvoří výbušnou směs a guma exploduje. Dusík vodu tolik neváže a proto je riziko přehřátí a následného defektu menší..... Moto guma má daleko jinačí složení a k dosažení maximální přilnavosti je ve vyších teplotách než u auta, prostě gumu na motku je potřeba řádně zahřát a to s gumou foukanou dusíkem téměř nelze.
Já říkám do motky ne....:bad:
.....pořád lepší rychle než nebezpečně....dáme drink
Re: Huštění pneu dusíkem
2 kojaksro: Zajímavý a užitečný info, řeším to proto, že plánuji jet porugalsko a když jsem tak měřil dezén,spočítal jsem, že mi bude scházet cca 1500km na dojetí, a tudíž budu muset po cestě přezouvat,což se mi nechce.. jde mi o to jestli by dusík prodloužil životnost zadní pneu i za cenu mírné ztráty přilnavosti...??? Popřípadě o kolik % jestli jseš až takovej masér
Když nejezdím,tak tvořím...
Monty Jack (Člen) 01.08.2008 17:12:30 Offline |
Re: Huštění pneu dusíkem
zajímavý shrnutí
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/447270
Nemůžou mi říkat že lžu...
Můžou mi říkat že lžu když lžu, nebo když se chystám lhát, nebo jsem zrovna dolhal, ale ne když mluvím pravdu.
Re: Huštění pneu dusíkem
ydom psal:2 kojaksro: Zajímavý a užitečný info, řeším to proto, že plánuji jet porugalsko a když jsem tak měřil dezén,spočítal jsem, že mi bude scházet cca 1500km na dojetí, a tudíž budu muset po cestě přezouvat,což se mi nechce.. jde mi o to jestli by dusík prodloužil životnost zadní pneu i za cenu mírné ztráty přilnavosti...??? Popřípadě o kolik % jestli jseš až takovej masér
nejsem kožak ani masér, ale myslím, že je lepší jet pomalu se sjetou gumou než stejně pomalu s trochu míň sjetou a nepřilnavou.......na pokuty nehledět, ty budou stejný v obou případech
Re: Huštění pneu dusíkem
maňas psal:nebude lepší to přezou tady a jet s čistým svědomím a pak si ji tady dojezdit,vždyť to přehození není až taková pumelenice
mám tam road attacku a je na ní najeto 1000km, tudíž nová guma, ale 8000km už asi nedá:(..Conti force na kterej jsem jel minulou dovolenou, mám hozenou v rohu garáže, ale celou dovolenou na ní nedám, protože je to hroznej puk co na mokru je k hovnu a bojím se na ní.. asi při cestě koupím nějakou sjetou.. jináč nevím, sebou tahat gumu je na
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: Huštění pneu dusíkem
ydom psal:maňas psal:nebude lepší to přezou tady a jet s čistým svědomím a pak si ji tady dojezdit,vždyť to přehození není až taková pumelenice
mám tam road attacku a je na ní najeto 1000km, tudíž nová guma, ale 8000km už asi nedá:(..Conti force na kterej jsem jel minulou dovolenou, mám hozenou v rohu garáže, ale celou dovolenou na ní nedám, protože je to hroznej puk co na mokru je k hovnu a bojím se na ní.. asi při cestě koupím nějakou sjetou.. jináč nevím, sebou tahat gumu je na
Mě dala 12 tis. Musíš bejt tůrista jako já.
Vše staré opěvuji a nic nového mi nevoní.
Re: Huštění pneu dusíkem
Honzah psal:Vzduch se nahrazuje dusíkem tam, kde:
1) je nežádoucí přítomnost kyslíku z důvodů oxidace
nebo
2) je nežádoucí přítomnost vzdušné vlhkosti z důvodu zvýšené tepelné vodivosti (okenní dvojskla)
Nic z toho není důležité u pneumatik.
Pneu se zahřívají samy působením deformace a třením o vozovku.
Je snad možné, že vlhkost vzduchu v pneumatice pomáhá odvádět teplo od běhounu k disku a tím poněkud gumu ochlazovat. Nebude to ale nic, co by zásadně ovlivnilo funkci gumy. Určitě ne pro běžný provoz.
tady bych si dovolil poznamku z letecky praxe - dusik se pouziva u dopravnich letadel, quli pozaru a/nebo poruse podvozkovejch pneu
v autech a moto je to imho palcebo efekt a dooobrej marketing
Re: Huštění pneu dusíkem
Ondráš psal:ydom psal:maňas psal:nebude lepší to přezou tady a jet s čistým svědomím a pak si ji tady dojezdit,vždyť to přehození není až taková pumelenice
mám tam road attacku a je na ní najeto 1000km, tudíž nová guma, ale 8000km už asi nedá:(..Conti force na kterej jsem jel minulou dovolenou, mám hozenou v rohu garáže, ale celou dovolenou na ní nedám, protože je to hroznej puk co na mokru je k hovnu a bojím se na ní.. asi při cestě koupím nějakou sjetou.. jináč nevím, sebou tahat gumu je na
Mě dala 12 tis. Musíš bejt tůrista jako já.
a ještě na 12ce Podle toho jak mi ubyla do teď, jí víc jak 7000 - 8000 km celkovejch nedávám
bojím se hlavně Deutschlandu a pak cesty zpátky po dálnicích.Jaká je ideální rychlost na dálnici, při které se minimálně opotřebovává zadní kolo??
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: Huštění pneu dusíkem
ydom psal:Jaká je ideální rychlost na dálnici, při které se minimálně opotřebovává zadní kolo??
Čím větší záhul jí dáváš, tím víc se opotřebovává a pokud budeš jezdit turistu jako já, tak ti tam 12 tis. vydrží taky. Bylo to sice na plátno, ale odjezdil jsem to...
Tentokrát mi už 12 ale nevydrží...
Vše staré opěvuji a nic nového mi nevoní.
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr