Nejsi přihlášen
Re: napnutí řetězu?
já už mám ty plíšky se značkama věkně vyjebaný, takž se podle nich nedá orientovat.....napni to a mrkni, jestli je rozeta v zákrytu s řetězovzm kolečkem a jestli se řetěz nepřekrucuje a je to....
Re: napnutí řetězu?
Já jsem to měřil na své B650SA (tak jak jsem psal již minulém odkazu), tak jak radili ostatní. Na značky na těch kontrolních plechách se nedá spolehnout. Na pravé straně (jak je hlava štoubu) je to v pohodě, tam ten plech sedí dobře, ale tam kde je matice, tam je vůle jak prase - hapruje to cca 0,5 cm na každou stranu. když to jakštakš vystředíš a pak dotáhneš matici, tak se ten posranej plech stejne posune a značky jsou úplně na té levé straně mimo!
Udělám to tak, že se snažím trochu podle toho plechu orientovat, dotáhnu matici a pak měřím šuplerou od konce kyvky k osce (to jest k jedné straně té dutiny v osce). Vyšlo mi to přesně na mm!! Je to sice fakt jebačka, ale chce to cvik!!
Jinak ten rozdíl mezi kolem a bokem kyvky mám taky cca 1 cm na jedné straně (teď nevím, na které).
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
ale jestli to chceš mít na desetiny(už pro ten pocit),vem šupléru, změř si průměr podložky po povolení kola(ne toho radoby ukazujícího plechu, ale toho nad tím),vyděl 2((a)je to ta větší),to samé udělej na druhe straně(b)(podložka má jinny průměr) a zjistíš že na jedné straně ti vyjde o milimetr a něco víc(c)(a-b=c),tudíž si pak změříš vzdálenost vzdálenějšího konce podložky(a) od kyvky na jedné straně(d)(hodnotu si zapíšeš!) a pak na druhé(e) a odečteš (c) a musí ti vyjít stejné číslo....to jest A:2+D=B:2+C+E.....musí ti vyjít nula....
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: napnutí řetězu?
ydom psal:ale jestli to chceš mít na desetiny(už pro ten pocit),vem šupléru, změř si průměr podložky po povolení kola(ne toho radoby ukazujícího plechu, ale toho nad tím),vyděl 2((a)je to ta větší),to samé udělej na druhe straně(b)(podložka má jinny průměr) a zjistíš že na jedné straně ti vyjde o milimetr a něco víc(c)(a-b=c),tudíž si pak změříš vzdálenost vzdálenějšího konce podložky(a) od kyvky na jedné straně(d)(hodnotu si zapíšeš!) a pak na druhé(e) a odečteš (c) a musí ti vyjít stejné číslo....to jest A:2+D=B:2+C+E.....musí ti vyjít nula....
..Aneb, jak udělat z primitivní záležitosti vědu!
PURE NAKED BIKE!
Re: napnutí řetězu?
jsem zvědav, jestli to takto serizujou dělníci v Japanu, když to dávají do kupy a taky třeba mechouši v servisu.... To asi nebude to pravý vořechoví....
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
JJ, tak to robím i já. Od středu a nebo od kraje v dutině osky ke konci kyvky... a je to good.
Jen taková technická... jak často jej čistíte, myslím řetěz...píšou co 1000km..kukal jsem na něj, už i dvakrát mazal, ale nevypadá že byl zasviněnej..... čistit a nebo zatím nechat ještě tak???
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
kratas psal:JJ, tak to robím i já. Od středu a nebo od kraje v dutině osky ke konci kyvky... a je to good.
Jen taková technická... jak často jej čistíte, myslím řetěz...píšou co 1000km..kukal jsem na něj, už i dvakrát mazal, ale nevypadá že byl zasviněnej..... čistit a nebo zatím nechat ještě tak???
jenže dutina má na každej straně jinej průměr.....pak mě serou keci, že se borůvka kroutí jako děvka...měl jsem tam rozdíl 12desetin a když jsem s tí jel 170 poprvý, myslel jsem že ji vyměním...
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: napnutí řetězu?
tak čeho se chceš chytnout, když je dutina na každí straně jiná?? Měřit vzdálenost od ráfku ke kyvce asi ne..tam je to rozdílné...........
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
kratas psal:Jen taková technická... jak často jej čistíte, myslím řetěz...píšou co 1000km..kukal jsem na něj, už i dvakrát mazal, ale nevypadá že byl zasviněnej..... čistit a nebo zatím nechat ještě tak???
používej tohle a čistit nemusíš.....stačí sem tam promazat,nechytne se na to ani špína z mokrý silnice..nevěřil jsem....
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: napnutí řetězu?
ydom psal:ale jestli to chceš mít na desetiny(už pro ten pocit),vem šupléru, změř si průměr podložky po povolení kola(ne toho radoby ukazujícího plechu, ale toho nad tím),vyděl 2((a)je to ta větší),to samé udělej na druhe straně(b)(podložka má jinny průměr) a zjistíš že na jedné straně ti vyjde o milimetr a něco víc(c)(a-b=c),tudíž si pak změříš vzdálenost vzdálenějšího konce podložky(a) od kyvky na jedné straně(d)(hodnotu si zapíšeš!) a pak na druhé(e) a odečteš (c) a musí ti vyjít stejné číslo....to jest A:2+D=B:2+C+E.....musí ti vyjít nula....
to kratas: maš to napsaný....chytneš se(omluva, ne položky)osazení na matici.
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: napnutí řetězu?
ydom psal:kratas psal:Jen taková technická... jak často jej čistíte, myslím řetěz...píšou co 1000km..kukal jsem na něj, už i dvakrát mazal, ale nevypadá že byl zasviněnej..... čistit a nebo zatím nechat ještě tak???
používej tohle a čistit nemusíš.....stačí sem tam promazat,nechytne se na to ani špína z mokrý silnice..nevěřil jsem....
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: napnutí řetězu?
jj, už se chytám.... Ono totiž je matice na klíč 24 a hlava osky je na klíč 22!! (proto ten rozdíl).
Je mi to jasný, vezměš plochu matice (hlavy osky), podělíš 2 ...... ok.. - zkusím to a uvidím....
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
oště k tomu naprosto přesnému mšření..
šlo by to i takto: matice průměr / 2 = hodnota (a) - klíč 24
hlava šroubu / 2 = hodnota (b) - klíč 22
udělat rozdíl c= a-b (cca 1 mm jak si psal)
odměřit vzdálenost na levé straně od konce kyvky k matici (plošce na matici, - hodnota d)
pak pro levou stranu jen hodnota d) a pro pravou stranu hodnota d+c
Takže výsledný vzorec Levá strana jen d
pravá strana d+c
neboli levá strana d
pravá strana (a/2)-(b/2)+d
d=(a/2)-(b/2)+d
neboli
0=0
jde vidět, že se zcela evidentně nudíme
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
kratas psal:jj, už se chytám.... Ono totiž je matice na klíč 24 a hlava osky je na klíč 22!! (proto ten rozdíl).
Je mi to jasný, vezměš plochu matice (hlavy osky), podělíš 2 ...... ok.. - zkusím to a uvidím....
skoro....jen nebereš matici(ta může být pootočená) ale to osazení, co je pod ní(vlastně na ní,protože je to jeden díl) prostě první průměr pod maticí..nekecám, ale palí se mi o řád líp....
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: napnutí řetězu?
kratas psal:oště k tomu naprosto přesnému mšření..
šlo by to i takto: matice průměr / 2 = hodnota (a) - klíč 24
hlava šroubu / 2 = hodnota (b) - klíč 22
udělat rozdíl c= a-b (cca 1 mm jak si psal)
odměřit vzdálenost na levé straně od konce kyvky k matici (plošce na matici, - hodnota d)
pak pro levou stranu jen hodnota d) a pro pravou stranu hodnota d+c
Takže výsledný vzorec Levá strana jen d
pravá strana d+c
neboli levá strana d
pravá strana (a/2)-(b/2)+d
d=(a/2)-(b/2)+d
neboli
0=0
jde vidět, že se zcela evidentně nudíme
uplně přesně když už budeš u toho měření vem to třikrá udělej aritmetickej průměr a mužeš říct cvrčkovi, že to máš na tisíciny...jinak na bočním stojánku,vyhneš se pozdějším korekcím(psal mi kdysi osi)......a měř na osazení!!!!ne na matici....pak se tady pochlub jak ti motyka krásně sedí a možná mě daj do síně slávy.......dej vědět jak jsi dopad...
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: napnutí řetězu?
ydom psal:kratas psal:oště k tomu naprosto přesnému mšření..
šlo by to i takto: matice průměr / 2 = hodnota (a) - klíč 24
hlava šroubu / 2 = hodnota (b) - klíč 22
udělat rozdíl c= a-b (cca 1 mm jak si psal)
odměřit vzdálenost na levé straně od konce kyvky k matici (plošce na matici, - hodnota d)
pak pro levou stranu jen hodnota d) a pro pravou stranu hodnota d+c
Takže výsledný vzorec Levá strana jen d
pravá strana d+c
neboli levá strana d
pravá strana (a/2)-(b/2)+d
d=(a/2)-(b/2)+d
neboli
0=0
jde vidět, že se zcela evidentně nudímeuplně přesně když už budeš u toho měření vem to třikrá udělej aritmetickej průměr a mužeš říct cvrčkovi, že to máš na tisíciny...jinak na bočním stojánku,vyhneš se pozdějším korekcím(psal mi kdysi osi)......a měř na osazení!!!!ne na matici....pak se tady pochlub jak ti motyka krásně sedí a možná mě daj do síně slávy.......dej vědět jak jsi dopad...
Voe to mi připomíná naše technické měření co jsme dělali na škole :)
ale supr za tu přesnost to stojí
Re: napnutí řetězu?
Dneska to zkusím poměřit (odpoledne). Pa dám vědět přesnost.
Jen maličkost. Po seřízení řetězu a dotažení matice mi zůstala trochu volná ta část, jak je uložen imbus na seřízení (plech v zadní části a imbus je uvnitř). Dalo se tím koncem (na konci kyvky) pootočit - tím pádem to nelícovalo s kyvkou. Nevím, zda jste to někdy řešili, ale pak jsem to po dotažení matice taky trochu ještě dotáh imbusem a bylo to.... (to jen tam pro ) úplnost). - není to nic na závadu, to jen tak pro to, aby to neklepkalo a nebylo ze kša.
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
...ježišikristetytosemnežral ...tag já si snat budu muset kurva dodělat ňákou školu, abych si dokázal našponovat řetěs, bo tem vzorcum vůbec nerozumim a doteť sem si myslel, že aritmetickej průměr je nadáfka pro průměrnýho týpka z jiný planety, co se menuje Aritmetije...to mi poser holý záda
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
jirka silver (Člen) 10.08.2007 09:00:26 Offline |
Re: napnutí řetězu?
Pro trubky co neumí se šuplerou a nonius nepřečtou.Hodit motyku na boční stojánek a při napínání udělat stejný počet
otáček na levé i pravé straně.Stoupání závitu je stejné tak to je posunutý o stejný kousek.
Jedině loser by udělal najednou víc otáček a na druhé straně by mu to nevyšlo.Proto stačí i po půl otáčky jde to pomalejš ale nezloserovatíteto.
Najdete nás na každém kilometru
Re: napnutí řetězu?
vypadá to složitě, ale je to v pohodě.........
pozn. pro neznalé:
šuplera: - posuvné měřítko: "Už sám název sám přesně vyjadřuje podstatu tohoto měřidla. To se skládá ze 2 částí, z jedné pevné a druhé posuvné. Na každé z nich jsou pak dotyky (čelisti), kterými se měří. Na posuvném měřítku bývají 2 stupnice, dolní v milimetrech, horní v palcích. Posuvné měřítko je uzpůsobeno pro měření vnějších a vnitřních rozměrů i hloubek. Podle typu (a také ceny) posuvného měřítka lze měřit s přesností na 0,1 mm, 0,05 mm nebo 0,02 mm. Běžným posuvným měřítkem můžeme měřit rozměry do 150 mm, jsou však i posuvná měřítka s větším rozsahem." - to jen tak pro úplnost
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
kratas psal:oště k tomu naprosto přesnému mšření..
šlo by to i takto: matice průměr / 2 = hodnota (a) - klíč 24
hlava šroubu / 2 = hodnota (b) - klíč 22
udělat rozdíl c= a-b (cca 1 mm jak si psal)
odměřit vzdálenost na levé straně od konce kyvky k matici (plošce na matici, - hodnota d)
pak pro levou stranu jen hodnota d) a pro pravou stranu hodnota d+c
Takže výsledný vzorec Levá strana jen d
pravá strana d+c
neboli levá strana d
pravá strana (a/2)-(b/2)+d
d=(a/2)-(b/2)+d
neboli
0=0
jde vidět, že se zcela evidentně nudíme
...asi profesor
ježíši kriste!!!!
BMW Pičo! :-)
Re: napnutí řetězu?
Ondráš psal:Když to tak vidím, tak s tím asi fláknu...
Taky sem to tak udelal. Mel sem volnej retez tak sem to raci rozbil cely at na me v servise necumej jak na debila ze chci jenom napnout retez
"Jen dvě věci na světě smrdí jako ryba, jedna z nich je ryba."
Re: napnutí řetězu?
Možná by nebyl od věci ( pro nás ostatní jednodušší či méně matematicky vyspělé) vzít kousek špagatu či motouzu (podle národnosti) a odměřit si jednu stranu od osy kyvky k ose kola a špagat či motouz (podle národnosti) ustřihnout a následně použít jako měřítko pro druhou stranu .... při dalším šponování řetězu si ustřihnout další nový kousek spagatu či motouzu (podle národnosti) a starý si uschovat pro další šponování po výměně řetězu
Re: napnutí řetězu?
Mour psal:Možná by nebyl od věci ( pro nás ostatní jednodušší či méně matematicky vyspělé) vzít kousek špagatu či motouzu (podle národnosti) a odměřit si jednu stranu od osy kyvky k ose kola a špagat či motouz (podle národnosti) ustřihnout a následně použít jako měřítko pro druhou stranu .... při dalším šponování řetězu si ustřihnout další nový kousek spagatu či motouzu (podle národnosti) a starý si uschovat pro další šponování po výměně řetězu
my měříme na desetiny..motouz
je to kažnýho věc,jak moc přesný to chce mít..nevím jak jsou znát rozdíly pod milimetr,ale já měl rozdíl 1,2mm a netušil jsem, že jí to tak hodně uklidní..myslím že se to vyplatí...
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: napnutí řetězu?
kratas psal:Takže výsledný vzorec Levá strana jen d
pravá strana d+c
neboli levá strana d
pravá strana (a/2)-(b/2)+d
d=(a/2)-(b/2)+d
neboli
0=0
joj nazval jsem to E páč D se nerovná E...ale vím že to chápeš..
takže naposledy...co nejednodušeji..
A=průměr matice na levé straně
B=průměr matice na pravé straně
D=vzdálenost matice ke konci kyvky(levá strana)
E=vzdálenost matice ke konci kyvky(pravá strana)
levá strana = pravá strana
D = (A-B):2+E
toď vše, stačí si jen dosadit za každé písmeno příslušnou hodnotu a když je to dokonalý, tak se obě strany rovnice rovnají..když ne, je potřeba na straně, kde vychází větší hodnota dotáhnout....
Editoval osiris (10.08.2007 20:28:01)
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: napnutí řetězu?
Kelly01 psal:Do
Na pondělí mám objednaný doučování..
Pak na to juknu ještě jednou
teď už jenom kolik hodin doučování na to padne mě přijde že tak rok dva by to v mým případě vyřešili
akorád to nechápu nikdy sem to neřešil no asi to jen pro klid duše omrknu oko není že
Každej dobrej skutek, musí bejt po zásluze potrestán !!!
Re: napnutí řetězu?
tak jsem to včera zkontroloval. předtím to bylo dle těch slavných plechů.
Těď jsem si to zrobil dle nového.
Pro info: měl jsem rozdíl na pravé vůči levé 1,5 mm!!! Fakt mazec.
Pro info (možná to máte trošku jiný rozměry), ale na mé B650SA, je ta kruhová část pod maticí 32 mm na pravé straně pod šroubem 32,6mm (nemyslým tech plech), takže pro pravou stranu je nutno odečíst toto ( tj. 32,6-32=0,6 mm - jelikož je to na jednu stranu, tak ještě 0,6/2=0,3mm). takže levá strana je D a pravá strana D-0,3mm . )
Možná to zní moc šíleně, ale když v tom je trochu šikovnosti, že to hotový a seřízení za pár minut - povolit matici, přitáhnout imbusem, přeměřit... a frrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (jo ještě zkontrolovat napsnutí a dotáhnout matici -
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
Japonci mají šimí oši pro to, aby ty kyvky byly co nepřesnější.. Vidí totiž 3D! - proto ta vůle i u těch seřizovacích plachů - mají to prostě v oku!
Jenom mi to máme na
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
D = (A-B):2+E
každej to má asi jinny, já mám 04 a rozdíl v maticích mám 0.8..a jestli to má někdo jako kratas(pravá natice B větší než A) nevadí,akorát vyjde v závorce záporné číslo (-0.8):2+E = -0.4+E = E-0.4.......
Když nejezdím,tak tvořím...
Re: napnutí řetězu?
No já má B650SA, rok 06. tak tam to asi japanci dali o něco jinší matice, o co.... Ale je to fakt jedno..
Akoráde mě sere ten plech seřizovací pod maticí... Když jsem to povolil a pak dotáhl, tak se nějak kurva posunul a trochu udělal rejhu na kyvce.... to fakt vymysleli tento patent nějací kokoti....
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
Chlapy, v klidu. Vypdá to složitě.. Ale je to v poho....
Jinak buďme rádi, že nám ty naše Bandasky alespoň jezdí.................., protože jinak by to bylo na
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
kratas psal:Chlapy, v klidu. Vypdá to složitě.. Ale je to v poho....
Jinak buďme rádi, že nám ty naše Bandasky alespoň jezdí.................., protože jinak by to bylo na
...sem fakt rát že je to v poho bo jsem dnes napnul řetěz a pak si přečet tvúj příspěvek, bejt to vopáčně tak fakt nevim a to sem do školy chodil hooodně dlúho (a co si spomínám ani jednou nepropat)
..když už si lehneš, dávej pozor kam.....
Re: napnutí řetězu?
Fakt v klidu.. To je pro ty, co to chcou mít jako kosmický rakety. Ti co ccou jezdit na moto, stačí vodhad podle švindl plechů.....to záleží na každým....
Já se chystám do kosmu přístí víkend, tak to štěluju.....
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: napnutí řetězu?
kratas psal:Fakt v klidu.. To je pro ty, co to chcou mít jako kosmický rakety. Ti co ccou jezdit na moto, stačí vodhad podle švindl plechů.....to záleží na každým....
Já se chystám do kosmu přístí víkend, tak to štěluju.....
.... ti držim palec ...... a do ty kosmicky rakety dobry pocty , bo tam je to o setinach a ne o desetinach
..když už si lehneš, dávej pozor kam.....
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr