Suzuki Bandit Forum
Logo
Homepage Index Uživatelé Nahrát obrázek Hledat Registrovat Přihlásit

Nejsi přihlášen


Index » Diskuze » ropáci help..

Banditatom (Člen)
24.03.2011 20:31:30
Offline

ropáci help..

1) jděte víte kam co se týče ropy do kamenfuckbigsmile
2) ano já vím je to FORD
3) k věci koupilsmile1 jsem starý mondie r.v 99 1.8td  ( mám to na práci a to moje mrdání) ale zajímá mě jedna věc pač ropa nějak drahne a tak už uvažuju nad pičovinama. Ve skratce chroupne ten motor aniž bych mu nějak ublížil bionafut???help patažno jestli s tímhle hybridem má někdo zkoušenost. Děkuji

hovádkaevil schválně to píšu sem pač vím v co se sto zvrhnebigsmile


"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
XJelen (Člen)
24.03.2011 20:41:33
Offline

Re: ropáci help..

1,8td vod forda?
viel glück!
PS: ta bionafta tomudle motoru nemůže víc ublížit než mu ublížili ve fabrice headshake


Strýcfajtr !!!
Banditatom (Člen)
24.03.2011 20:45:23
Offline

Re: ropáci help..

XJelen psal:

1,8td vod forda?
viel glück!
PS: ta bionafta tomudle motoru nemůže víc ublížit než mu ublížili ve fabrice headshake

f čem je ta motor takofá kurf?


"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
richie (Člen)
24.03.2011 20:52:03
Offline

Re: ropáci help..

Banditatom psal:
XJelen psal:

1,8td vod forda?
viel glück!
PS: ta bionafta tomudle motoru nemůže víc ublížit než mu ublížili ve fabrice headshake

f čem je ta motor takofá kurf?

jako u všech motorů, je to kus od kusu... ja třeba 1.8TD mám, namotáno 250000km, na hory sel letos dojel se spotřebou 5.2, startuje i v největších mrazech, nežere olej

ale prej se serou hodně smile1

jinak co se týče bionafty, tak kamoš mechoš říkal, že mu tam s tím jezdí jeden kořeň co do toho lije bionaftu a cajk


Gruene Hoelle und volle Beschleunigung :-)
Lachtan (Člen)
24.03.2011 20:57:03
Offline

Re: ropáci help..

Bionafta

Každá novinka s sebou přináší i určité obavy, zda příměsi biopaliv do ropných paliv nemohou způsobit provozní potíže. Uvažovány jsou přitom všechny možnosti, např. vliv na plastové součástky, korozívní působení biopaliv, zanášení vysokotlakých vstřikovačů a další aspekty.

Bionaftou se vždy rozumí čisté metylestery mastných kyselin. Nelze totiž očekávat, že se budeme vždy setkávat pouze s metylestery řepkového oleje.


Těkavost bionafty a pronikání do motorového oleje

Běžná uhlovodíková nafta má destilační rozmezí přibližně od 200 °C do 360 °C. Bod varu bionafty se pohybuje spíše v oblasti vyšších teplot tohoto rozmezí - kolem 330 °C.

Důsledkem poměrně vysokého bodu varu bionafty je horší odpařování paliva vstřikovaného do válce. Neodpařené kapky nafty se většinou dostávají na stěny válce a odtud mohou přes pístní kroužky proniknout do klikové skříně, kde naředí motorový olej a sníží jeho viskozitu. S přídavkem bionafty do ropné nafty intenzita pronikání paliva do motorového oleje vzrůstá. Důsledkem je snižování kinematické a HTHS viskozity motorového oleje a v extrémních případech může dojít ke zvýšenému tření a opotřebení motoru.

Dalším faktorem, který podporuje zvýšené pronikání nafty a bionafty do motorového oleje je zanesení vstřikovačů, které s přítomností bionafty v palivu ani nemusí nutně souviset. Zhoršená průchodnost vstřikovačů způsobí zhoršení rozprašování paliva, tvorbu větších kapek, které jsou vstřikovány do válce a vše pak podporuje další pronikání paliva do motorového oleje.

Problém ředění motorového oleje bionaftou bude zřetelnější u starších dieselových motorů, které mají větší vůli mezi pláštěm pístu a pístními kroužky. Některým novějším dieselovým motorům hrozí nebezpečí odjinud. Kamenem úrazu je určitý typ částicových filtrů (DPF), který využívá k regeneraci dodatečný vstřik paliva do válce ve fázi výfuku. Problémem je právě dodatečný vstřik nafty do válce, přičemž ne všechna nafta je odvedena do výfukového traktu. Určitá část nafty tak skončí opět v motorovém oleji. Uvádí se, že vybavení motoru DPF filtrem s regenerací vložky vstřikem paliva do spalovacího prostoru může zvýšit obsah nafty (bionafty) v motorovém oleji až na 10 %.


Lepší první v pekle, než druhej v nebi...
Lachtan (Člen)
24.03.2011 21:00:11
Offline

Re: ropáci help..


Lepší první v pekle, než druhej v nebi...
Banditatom (Člen)
24.03.2011 21:02:26
Offline

Re: ropáci help..

Lachtan psal:

Bionafta

Každá novinka s sebou přináší i určité obavy, zda příměsi biopaliv do ropných paliv nemohou způsobit provozní potíže. Uvažovány jsou přitom všechny možnosti, např. vliv na plastové součástky, korozívní působení biopaliv, zanášení vysokotlakých vstřikovačů a další aspekty.

Bionaftou se vždy rozumí čisté metylestery mastných kyselin. Nelze totiž očekávat, že se budeme vždy setkávat pouze s metylestery řepkového oleje.


Těkavost bionafty a pronikání do motorového oleje

Běžná uhlovodíková nafta má destilační rozmezí přibližně od 200 °C do 360 °C. Bod varu bionafty se pohybuje spíše v oblasti vyšších teplot tohoto rozmezí - kolem 330 °C.

Důsledkem poměrně vysokého bodu varu bionafty je horší odpařování paliva vstřikovaného do válce. Neodpařené kapky nafty se většinou dostávají na stěny válce a odtud mohou přes pístní kroužky proniknout do klikové skříně, kde naředí motorový olej a sníží jeho viskozitu. S přídavkem bionafty do ropné nafty intenzita pronikání paliva do motorového oleje vzrůstá. Důsledkem je snižování kinematické a HTHS viskozity motorového oleje a v extrémních případech může dojít ke zvýšenému tření a opotřebení motoru.

Dalším faktorem, který podporuje zvýšené pronikání nafty a bionafty do motorového oleje je zanesení vstřikovačů, které s přítomností bionafty v palivu ani nemusí nutně souviset. Zhoršená průchodnost vstřikovačů způsobí zhoršení rozprašování paliva, tvorbu větších kapek, které jsou vstřikovány do válce a vše pak podporuje další pronikání paliva do motorového oleje.

Problém ředění motorového oleje bionaftou bude zřetelnější u starších dieselových motorů, které mají větší vůli mezi pláštěm pístu a pístními kroužky. Některým novějším dieselovým motorům hrozí nebezpečí odjinud. Kamenem úrazu je určitý typ částicových filtrů (DPF), který využívá k regeneraci dodatečný vstřik paliva do válce ve fázi výfuku. Problémem je právě dodatečný vstřik nafty do válce, přičemž ne všechna nafta je odvedena do výfukového traktu. Určitá část nafty tak skončí opět v motorovém oleji. Uvádí se, že vybavení motoru DPF filtrem s regenerací vložky vstřikem paliva do spalovacího prostoru může zvýšit obsah nafty (bionafty) v motorovém oleji až na 10 %.

to jsi odněkaď stáhnul??? jako znamej má seat toledo najetých 400tis a lije už 5let bionaftu a je cajk?


"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
Lachtan (Člen)
24.03.2011 21:08:55
Offline

Re: ropáci help..

taky esi známej řek kolikrát řešil čerpadlo, vstřiky, jak mu to v mrazech chytá a hlavní věc koncernovej motor neni ford motor...idontknow


Lepší první v pekle, než druhej v nebi...
Ton@l (Člen)
24.03.2011 21:09:13
Offline

Re: ropáci help..

do takove stare vrany bych to zas az tak neresil a lil co jegood


Vzdy muze byt hur :-)
Banditatom (Člen)
24.03.2011 21:11:23
Offline

Re: ropáci help..

Lachtan psal:

taky esi známej řek kolikrát řešil čerpadlo, vstřiky, jak mu to v mrazech chytá a hlavní věc koncernovej motor neni ford motor...idontknow

v zimě to jezdit nebude jak jsem psal je to pracovní a hlavně mám to na 2 roky co to má stk a co se týče kupní ceny... no taška hrušek ale spíše ta síťovkasmokin


"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
VikecB12 (Člen)
24.03.2011 21:26:46
Offline

Re: ropáci help..

V mercedesech sme jezdili na bionaftu,byla to řada motorů co se dávala do W124 a krom častější výměny přepadovejch hadiček(otázka padesátikoruny jednou za pul roku) nebyl nikdy s ničím problém. A to se s nima najíždělo celkem dost kilometrů. Byl to bezturbovej ropák s řadovkou čerpadlemgood Dodnes pro mě nejlepší auto,nejlepší motory,nejlepší fšecko....Dneska sou to mrdkysmile2 Bionafta tenkrát stála 11kaček,auto žralo 10,tak se jezdilo skorozadarmogood


Dřív bylo fšecko lepší... :-)
XJelen (Člen)
24.03.2011 21:27:06
Offline

Re: ropáci help..

Banditatom psal:
XJelen psal:

1,8td vod forda?
viel glück!
PS: ta bionafta tomudle motoru nemůže víc ublížit než mu ublížili ve fabrice headshake

f čem je ta motor takofá kurf?

jak to tak čtu, tak ričí bude asi jedinej spokojenej majitel, kterýho znám bigsmile
jedno mondeo kdysi v rodině, jeden fokus a fiesta u kámoše, soused mondeo... pološílený mechanik co jsme mu tam to naše mondeo vozili atd. bigsmile
proto jsem si koupil forda v benzínugood teda měl jsem jednoho redface zatím čekám, jestli mi ho vrátí help už se týden neozvali smile2 ale zejtra maj ti pacholci přijet na večeři, tak snad mi přivezou alespoň fotku bigsmile


Strýcfajtr !!!
Banditatom (Člen)
24.03.2011 21:28:49
Offline

Re: ropáci help..

VikecB12 psal:

V mercedesech sme jezdili na bionaftu,byla to řada motorů co se dávala do W124 a krom častější výměny přepadovejch hadiček(otázka padesátikoruny jednou za pul roku) nebyl nikdy s ničím problém. A to se s nima najíždělo celkem dost kilometrů. Byl to bezturbovej ropák s řadovkou čerpadlemgood Dodnes pro mě nejlepší auto,nejlepší motory,nejlepší fšecko....Dneska sou to mrdkysmile2 Bionafta tenkrát stála 11kaček,auto žralo 10,tak se jezdilo skorozadarmogood

ty jsi znalej co se týče ropy co si myslíš vo tom motoru... co to auto najede je max ale to max 5000km ročně zbytek jezdím ivecojgood


"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
Kakac (Člen)
24.03.2011 21:43:43
Offline

Re: ropáci help..

To máš za to žes prodal starej dobrej TDI VW 66 kW nejlepší turboropák
bigsmilebigsmilebigsmilebigsmilebigsmilebigsmilebigsmilebigsmile
ještě je dobrej 81 kW ale to turbo....idontknow


Kryton: Pane Vy jste MÁÁ-GÓÓÓÓÓR
Banditatom (Člen)
24.03.2011 21:49:28
Offline

Re: ropáci help..

Kakac psal:

To máš za to žes prodal starej dobrej TDI VW 66 kW nejlepší turboropák
bigsmilebigsmilebigsmilebigsmilebigsmilebigsmilebigsmilebigsmile
ještě je dobrej 81 kW ale to turbo....idontknow

jááááá ho neprodal brachu já jen přikoupilgoodbadidontknow šla na icqsmokin


"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
PALOUS (Člen)
24.03.2011 22:02:54
Offline

Re: ropáci help..

Banditatom psal:

1) jděte víte kam co se týče ropy do kamenfuckbigsmile
2) ano já vím je to FORD
3) k věci koupilsmile1 jsem starý mondie r.v 99 1.8td  ( mám to na práci a to moje mrdání) ale zajímá mě jedna věc pač ropa nějak drahne a tak už uvažuju nad pičovinama. Ve skratce chroupne ten motor aniž bych mu nějak ublížil bionafut???help patažno jestli s tímhle hybridem má někdo zkoušenost. Děkuji

hovádkaevil schválně to píšu sem pač vím v co se sto zvrhnebigsmile

per to tam víc to auto uš skurvit nejdeevilale v tvým případě dyš to máš za síťofku tak skus volej s penny za dvackusmokin


Jebat motorky :-)
Banditatom (Člen)
24.03.2011 22:06:24
Offline

Re: ropáci help..

PALOUS psal:
Banditatom psal:

1) jděte víte kam co se týče ropy do kamenfuckbigsmile
2) ano já vím je to FORD
3) k věci koupilsmile1 jsem starý mondie r.v 99 1.8td  ( mám to na práci a to moje mrdání) ale zajímá mě jedna věc pač ropa nějak drahne a tak už uvažuju nad pičovinama. Ve skratce chroupne ten motor aniž bych mu nějak ublížil bionafut???help patažno jestli s tímhle hybridem má někdo zkoušenost. Děkuji

hovádkaevil schválně to píšu sem pač vím v co se sto zvrhnebigsmile

per to tam víc to auto uš skurvit nejdeevilale v tvým případě dyš to máš za síťofku tak skus volej s penny za dvackusmokin

jako znamej na olejoj jezdil taky dlouho a jak mu to krásně vonělogoodbigsmile


"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
Baltazar (Člen)
24.03.2011 22:13:17
Offline

Re: ropáci help..

Myslíš mě? a pořád to auto jezdí 400Tkmgood


The father of the little princess of the dawn
VikecB12 (Člen)
24.03.2011 22:18:15
Offline

Re: ropáci help..

Banditatom psal:
VikecB12 psal:

V mercedesech sme jezdili na bionaftu,byla to řada motorů co se dávala do W124 a krom častější výměny přepadovejch hadiček(otázka padesátikoruny jednou za pul roku) nebyl nikdy s ničím problém. A to se s nima najíždělo celkem dost kilometrů. Byl to bezturbovej ropák s řadovkou čerpadlemgood Dodnes pro mě nejlepší auto,nejlepší motory,nejlepší fšecko....Dneska sou to mrdkysmile2 Bionafta tenkrát stála 11kaček,auto žralo 10,tak se jezdilo skorozadarmogood

ty jsi znalej co se týče ropy co si myslíš vo tom motoru... co to auto najede je max ale to max 5000km ročně zbytek jezdím ivecojgood

Hochu,já vo fordech nemám sebemenší páru,takže nevím čemu by to tam mohlo ublížit,ale jestli je to vobyčejnej starej turboropák,tak by to chroustnout měl. Ale vemu to teďka z druhýho konce,píšeš že najedeš max 5 tisíc za rok,tak si spočítej kolik ti to hodí na těch 5tisících usporu a zvaž,jestli ti to za to stojí....Bude to v řádech páru stovek... Něco jinýho to bylo s dodávkama,se kterejma se jezdilo 80-100tisíc km ročně,tam to smysl mělo...


Dřív bylo fšecko lepší... :-)
ABik (Člen)
24.03.2011 22:33:59
Offline

Re: ropáci help..

XJelen psal:
Banditatom psal:
XJelen psal:

1,8td vod forda?
viel glück!
PS: ta bionafta tomudle motoru nemůže víc ublížit než mu ublížili ve fabrice headshake

f čem je ta motor takofá kurf?

jak to tak čtu, tak ričí bude asi jedinej spokojenej majitel, kterýho znám bigsmile
jedno mondeo kdysi v rodině, jeden fokus a fiesta u kámoše, soused mondeo... pološílený mechanik co jsme mu tam to naše mondeo vozili atd. bigsmile
proto jsem si koupil forda v benzínugood teda měl jsem jednoho redface zatím čekám, jestli mi ho vrátí help už se týden neozvali smile2 ale zejtra maj ti pacholci přijet na večeři, tak snad mi přivezou alespoň fotku bigsmile

By mě zajímalo, co s těma autama děláte. Jezdil jsem dva fokáče - jeden 1,8td, najeto cca 400.000km (nikdo netušil, kde je pravda) a pohoda, najel jsem s ním cca 60.000km a jen nafta a běžná údržba; druhý tddi stejné kilometry, stejný nájezd, stejná zkušenost good podvozek luxusní, výbava slušná. Stejných aut bylo ve firmě cca 10 tzn. ročně se najelo dohormady cca 500.000km a pohoda.

Hovoříme-li ovšem o motoru 1,6tdci nebo 1,8tdci, pak mohu říct pouze "satansnáma" bigsmilesmile1

deny1234 (Člen)
24.03.2011 22:50:27
Offline

Re: ropáci help..

Bionafta , zadnej trabl ,ted to tam zrovna mam ,ma to max 30 % obsahu repky , na vykonu to nepoznam , ranni strarty taky v poho , ani to neni citit good Je fakt , ze financne taky nic moc rozdil 2 kc na litru ,ale v lete jsem jezdil na volej , s naftou 1:1 ,a to uz byl kurefskej rozdil v cene , volej z Globusu za 17.90, ted to kurvy zdrazily , tak se to uz nevyplati , a je taky fakt , ze jak bylo na konci zari kolem nuly rano , tak to nechtelo drzet neutral idontknow Mam to v Td s rotacni cerpadlem , ale pokud tam uz mas neco novejsiho , coz asi ne z toho roku to asi Common Rail nebude , tak bych se toho nebal.

Michal Dk (Člen)
25.03.2011 07:22:37
Offline

Re: ropáci help..

Jestli najedeš 5000 za rok tak to tam nelej.Budeš s tím mít problémy.Když to stojí v nádrži začne zalepovat paliv. systém.

romas (Člen)
25.03.2011 20:05:03
Offline

Re: ropáci help..

Michal Dk psal:

Jestli najedeš 5000 za rok tak to tam nelej.Budeš s tím mít problémy.Když to stojí v nádrži začne zalepovat paliv. systém.

moje řečgood


Představte si to ticho, kdyby lidé mluvili jen to, co vědí...
mr.BSE (Člen)
26.03.2011 09:26:43
Offline

Re: ropáci help..

Banditatom psal:

1) jděte víte kam co se týče ropy do kamenfuckbigsmile
2) ano já vím je to FORD
3) k věci koupilsmile1 jsem starý mondie r.v 99 1.8td  ( mám to na práci a to moje mrdání) ale zajímá mě jedna věc pač ropa nějak drahne a tak už uvažuju nad pičovinama. Ve skratce chroupne ten motor aniž bych mu nějak ublížil bionafut???help patažno jestli s tímhle hybridem má někdo zkoušenost. Děkuji

hovádkaevil schválně to píšu sem pač vím v co se sto zvrhnebigsmile

nemuzes srovnavat 1,8TD s 1,8 TDDI (nedejsatan TDCI) - takze porovnani s Focusem apod. je o nicem.
Ja sem mel 1,8D (to stejny jen bez vrtule) a jezdil sem pres leto na stolni olej (vetsinou tak 95%oleje zbytek bionafta) a nemel trabl. Taky de vo to, co mas za cerpadlo - prej Lucas to neda a Bosh jo. Nicmene ja sem mel Lucase a nemel sem trabl.
Richie ti uz napsal praktickou zkusenost s motorem jako takovym. Ja bych se bionafty nebal - uz jen pro to, ze kdyz se to vysere, tak tydle jebky lezi v kazdy skarpě aspon 4, takze sehnat cerpadlo/vstriky nemuze byt a nebude problem.

Jinak bych este zkusil stranky fordfans.cz


Second Class Citizen
1130 Café Racer
qwerty (Člen)
26.03.2011 09:44:05
Offline

Re: ropáci help..

Fordem tam , a vlakem zpatky evilbigsmilebigsmilebigsmile


WD club member.
Janekgsf (Člen)
26.03.2011 12:12:11
Offline

Re: ropáci help..

romas psal:
Michal Dk psal:

Jestli najedeš 5000 za rok tak to tam nelej.Budeš s tím mít problémy.Když to stojí v nádrži začne zalepovat paliv. systém.

moje řečgood

Maj pravdu soudruzi chce to jezdit,jezdit a jezdit. Já to liju do 525tds a pohoda jahoda. Líp to startuje, jede líp od spodu a má to klidný výrovmaný chod. Hlavně je to balzám pro všechny kovový komponenty, krásně je to namaže. Dnešní suchá nafta mi pravidelně zadírala rotační lucas v peugeot 205bad Vyřešil jsem to jedním litrem oleje do plné nádrže nafty každé páté tankování.


...nemusíme přece všechno pochopit, stačí to přijmout ne?
corimec (Člen)
26.03.2011 13:13:09
Offline

Re: ropáci help..

Já měl forda 1.8D čerpadlo lucas,přez leto jsem jezdil jen na stolní olej a v zimě na naftu kvuli startování,najel jsem asi 150 tisíc a všechno v pohodě

Banditatom (Člen)
26.03.2011 16:13:22
Offline

Re: ropáci help..

dankešhengood


"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
sonyk (Člen)
26.03.2011 22:08:19
Offline

Re: ropáci help..

doporucuju odchytit kamionaka nebo bagristu a ten bude mit naftu na prodej za dobrej peniz bigsmile


Když řve motorka,je nebe..Když ženská,tak peklo!www.sonyk.ic.cz
jiri50 (Člen)
28.03.2011 12:24:12
Offline

Re: ropáci help..

měl jsem citrona CX 2.5 D s čerpadlem Lucas a na bionaftu čerpadlo odešlo


jsem pomalejší - ale ne vždy

Board footer



W3C XHTML 1.0 W3C CSS

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr