Nejsi přihlášen
Stránky: 1
Index » Technická poradna » problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
zzzmrzlinar (Člen) 26.04.2011 12:29:30 Offline |
problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
čau Borci,
chci s váma probrat jednu nemilou věc co mi dělá jebka takže
Kawa KLE500, r.v.93
předek - pružina origo, tlumič nahuštěn na 0,4baru
zadek - pružina progresivka celková tuhost o cca 20%vyšši než origo, tlumič standard v dobrém stavu.
gumy - Mitas E09, zánovní
Motorka se při vyšší rychlosti (120-180) jakoby rozkejvává, řídítka se 2-3 za vteřinu hejbou zleva doprava. Není to klasický nafackování vod řidítek, jenom to prostě nechce držet rovnou stopu. Zkoušel jsem jestli se kejvání nezklidní při brždění, ale to spíš naopak, když brzdím z vyšší rychlosti, tak se motorka kejve spíš víc. V zatáčkách motorka drží stopu naopak perfektně.
Vloni to nedělalo, to se akorát motorka při řazení nahoru pod plynem jakoby podobně kejvla, jednou, dvakrát lehce hejbla řidítkama, ale hned se srovnala. Přes zimu jsem měnil gumy z Metzeler Enduro 3 Sahara na Mitas E09. na předku jsem přitvrdil tlumič z 0 na 0,4 baru a vzadu jsem měkou zadní pružinu nahradil na míru dělanou progresivkou, celkově o cca 20%tužší.
A teď to divný, když jedu se spolujezdcem (spolujezdkyní ať nevypadám jako bukva) tak to nedělá. Rozjel jsem se co to dalo a kejvání skoro žádný. Když jsem ho jako zkoušel řidítkama vyvolat, tak se motorka hned srovnala. Tak jsem potom, když jsem zase jel sám při kejvání schválně sednul co nejvíc dozadu a kejvání se trochu zmenšilo.
Myslel jsem původně, že to bude těma gumama, přecejen jsou to docela vysoký špunty na těch Mitasech, ale když to s vyšší zátěží na zadku nedělá, tak spíš esi to není něco s předkem.
Napad mě buď když je větší zatížení na zadku tak je přední vidle v jiným úhlu jakoby víc položená tak líp uklidní to rozkejvání a tím že jsem přitvrdil zadní pružení jsem to trochu víc nakop na předek. Nebo mě teď napadlo jestli nemám trochu jinčí tlak v levý a pravý vidli. Když jsem to měl vloni na nule tak to znát nebylo a teď když jsem to natlakoval tak jedna strana možná trochu "uchází" a uděla se mi na každý straně trochu jinej tlak.
Tak co myslíte, zkušení borci???
K.a.s.y.m. (Člen) 26.04.2011 12:35:39 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
ten origo jakoby dobrej tlumič máš v prdeli..dělalo mi to napodzim na B12 taky,ale tam byl teda vyteklej..nechal jsem ho přes zimu zrepasovat a ted jede jak po kolejích.řek bych ,že tý tvrdší pružině už ten tlumič prostě nestačí.
jo a další věc koukni jestli nemáš z kol nepravidelnej mnohostěn
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
zzzmrzlinar (Člen) 26.04.2011 12:42:20 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
Kasym - ten zadní tlumič se mi nezdá, koukal na něj mechoš když jsme dávali tu novou pružinu a říkal, že je dobrej, vyteklej rozhodně nebyl. Já osobně bych teda asi poznal hovno, ale takhle "na vomak" klad vodpor a tak.
Na ty kola kouknu, dík za tip.
K.a.s.y.m. (Člen) 26.04.2011 12:47:57 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
zzzmrzlinar psal:Kasym - ten zadní tlumič se mi nezdá, koukal na něj mechoš když jsme dávali tu novou pružinu a říkal, že je dobrej, vyteklej rozhodně nebyl. Já osobně bych teda asi poznal hovno, ale takhle "na vomak" klad vodpor a tak.
Na ty kola kouknu, dík za tip.
no hele mě to při jízdě ve dvou taky nekmitalo ze strany na stranu a když jsem jí na sólo zasednul víc dozadu tak se to taky srovnalo..podle toho co píšeš sou ty příznaky stejný.navíc to ,že tlumič klade odpor neznamená ,že je dostatečnej velkej
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
Předpokládám,že s tou tužší pružinou zadek po dosednutí dostatečně neklesne vůči předku,takže zůstává jakoby nakoplej a máš tím pádem hodně kolmo přední vidlici,malej závlek kola a je na nervozitu zaděláno. Skus povolit předpětí té zadní pružiny,aby změkla a vyzkoušej to.
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
zzzmrzlinar (Člen) 26.04.2011 14:17:20 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
Xjelen - woe ani né,
no dobrá to kilovosumdesát už je trochu dost na těch mitaskách, ale jináč pohoda. Na tady severský okresky suprová motorka, tam kde se těžkej Bandit trápil (vo R1 vůbec nemluvím) se tahle koza ovládá jak kolo a hlavně ňáký í pořádně hluboký díry to má úplně v píči.
zzzmrzlinar (Člen) 26.04.2011 14:25:37 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
Kasym hm to fakt vypadá na stejný příznaky, to by mě netěšilo řešit tlumič, ale bylo by to divný, zadek sám vo sobě se třeba na dírách chová suprově, zvlášť teďka s tou tužší pružinou, zadní kolo sedí na zemi pěkně, nehoupe, kontakt neztrácí a tak
Víkec - zkusím to vo zub nebo dva povolit a uvidíme jestli se vod toho půjde dát vodpíchnout. Curva, kvůli otočení předpětím musím pokaždý rozdělat půl motorky, bych Japka vod Kawasakiho kopnul do kotníku za takovejdle přístup.
K.a.s.y.m. (Člen) 26.04.2011 14:28:49 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
zzzmrzlinar psal:Kasym hm to fakt vypadá na stejný příznaky, to by mě netěšilo řešit tlumič, ale bylo by to divný, zadek sám vo sobě se třeba na dírách chová suprově, zvlášť teďka s tou tužší pružinou, zadní kolo sedí na zemi pěkně, nehoupe, kontakt neztrácí a tak
Víkec - zkusím to vo zub nebo dva povolit a uvidíme jestli se vod toho půjde dát vodpíchnout. Curva, kvůli otočení předpětím musím pokaždý rozdělat půl motorky, bych Japka vod Kawasakiho kopnul do kotníku za takovejdle přístup.
co chceš od firmy co dělá i ponorky (Kawasaki heavy industries) jinak ten tlumič by nebyl tak hroznej..mě ho na B12 zrepasovali za 2300..záleží jakej je..pokud je plně rozebírací stojí to kolem 1500,-
http://www.prochymoto.cz/Oprava_Moto/Vitejte.html
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
K.a.s.y.m. psal:..mě ho na B12 zrepasovali za 2300..záleží jakej je..pokud je plně rozebírací stojí to kolem 1500,-
http://www.prochymoto.cz/Oprava_Moto/Vitejte.html
Dyk za vodkaz, asi taky využiju
Ps. Jak dlouho to trvalo?
zzzmrzlinar (Člen) 26.04.2011 16:58:57 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
ta změna stopy by mi taky štymovala víc než ten špatnej centrál tlumič, (ale vodkaz dobrej, možná využiju)
uvidím, zkusím povolit vzadu tu pružinu a a když se to se to zlepší tak aspoň budu vědět kudy dál. Ale řešení by bylo stejně daleko, bo jsem tužší pružinu kupoval aby to tak nesedělo na zemi, bo jsem dřel břichem i sám natož ve dvou.
To by mě pak napadlo koupit ještě tužší přední pružiny, že by si jako nekecnul tolik ani předek a tím by se to srovnalo, no a nebo se to naopak vysere úplně.
K.a.s.y.m. (Člen) 26.04.2011 20:46:35 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
Lihy psal:K.a.s.y.m. psal:..mě ho na B12 zrepasovali za 2300..záleží jakej je..pokud je plně rozebírací stojí to kolem 1500,-
http://www.prochymoto.cz/Oprava_Moto/Vitejte.htmlDyk za vodkaz, asi taky využiju
Ps. Jak dlouho to trvalo?
když se domluvíš dělá to do tejdne teda prej normálně to dělá do tejdne...já nechvátal tak jsme se domluvili na 14 dnech(čekal jsem na vejplatu a měl jsem rozebráno bez laku)..cena byla 2300...2000 práce a 300 materiál..bude ti tam přidávat ventilek
koukni na který straně ti bude nejmíň vadit a tam si ho nech dát..tohle to u bandita neni moc štastný řešení..musel jsem lehce brousnout rám..byl by lepší na tom průměru pod tim konusem.
P.S. případnej další repas už je prej jen za 1200,- bo už je to upravený
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
zzzmrzlinar (Člen) 21.06.2011 21:49:16 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
tak mám vepředu vyměněný futra a zrepasovanou vidli a při tý příležitosti daný tužší pružiny Wurth. Na jednom futru byla prej 1,5mm vůle.
Plus dotaženej nějakej šroub na rámu.
Zkontrolovaný vůle na všech ložiscích
Převážený přední kolo
a JEBKA SE KEJVE FURT, trochu míň teda ale kejve
kámoš zkoušel dám tam i přední kolo ze svý motorky a to se začne kejvat při vyšší rychlosti ale kejve se taky. Problém by teda mož bejt snad už fakt v tý špuntoidní Mitasce E09 (von jí tam má taky.
Vezmu kola z bráchový jebky (ten má Dunlop Trailmax) a uvidíme.
doprdele
zzzmrzlinar (Člen) 22.06.2011 12:06:21 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
pružina je přitvrzená tím, že jsem nechal dělávat tužší progresivní, kyvka je bez vůlí, ale tlumič přitáhnout samozřejmě nejde, v nejhorším bych nechal udlat repas, ale vypadá zdravej.
zzzmrzlinar (Člen) 22.06.2011 15:31:47 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
kojaksro psal:.....za mě ta rychlost na tuhle motorku je dost limitní a mitaska na špuntech to nedá.
vloni motka bez problémů valila 210 tachometrovejch (188 dle navigace) ale pravda bylo to na Metzelerkách a vinna bude možná fakt ta Mitaska.
Nevíš kdy pošleš ty futra na to KLR?? Kámoš se bál, že jako to má na faktuře a nemá je v ruce.
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
zzzmrzlinar psal:kojaksro psal:.....za mě ta rychlost na tuhle motorku je dost limitní a mitaska na špuntech to nedá.
vloni motka bez problémů valila 210 tachometrovejch (188 dle navigace) ale pravda bylo to na Metzelerkách a vinna bude možná fakt ta Mitaska.
Nevíš kdy pošleš ty futra na to KLR?? Kámoš se bál, že jako to má na faktuře a nemá je v ruce.
....co knám jezděj kucí na špuntech, tak je jen málo pneu který daj tyhle rychlosti.
Zítra to máš doma. Dnes to odešlo.
.....pořád lepší rychle než nebezpečně....dáme drink
zzzmrzlinar (Člen) 22.06.2011 17:24:59 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
kojaksro psal:zzzmrzlinar psal:kojaksro psal:.....za mě ta rychlost na tuhle motorku je dost limitní a mitaska na špuntech to nedá.
vloni motka bez problémů valila 210 tachometrovejch (188 dle navigace) ale pravda bylo to na Metzelerkách a vinna bude možná fakt ta Mitaska.
Nevíš kdy pošleš ty futra na to KLR?? Kámoš se bál, že jako to má na faktuře a nemá je v ruce.....co knám jezděj kucí na špuntech, tak je jen málo pneu který daj tyhle rychlosti.
Zítra to máš doma. Dnes to odešlo.
parádish, prachy pošlu zeytra, měl jsem neočekávanej několikatisícovej alkoholickej výdaj jináč bych to poslal hned v pondělí.
dík za tip ohledně těch špuntů, vono jako přilnavost je dobrá a ani v zatáčce to hobuu nedělá, ale na rovině je to napíču.
Ten Metzeler Enduro3 Sahara byl fajn v jakýkoliv rychlosti, ale zase klouzal v terénu a hlavně se neuvěřitelně rychle sjížděl
Nemáš z doslechu zkušenosti s
1) ContiEscape ?
2 Conti Trail Attack, ?
teď se daj sehnat vobojí asi za 2600,- sada
zzzmrzlinar (Člen) 26.06.2011 15:27:14 Offline |
Re: problém, jebka se při vyšší rychlosti kejve ze strany na stanu
tak máme definitivního viníka
dali jsme kola z druhý motorky a jebka drží i na top speedu jako přibitá.
Vzhledem k tomu, že jsou moje kola převážený a zkontrolovaný házení (jen asi 0.5mm na zadku jinak ok) tak definitivní viník je MITAS E09.
Jediný co teď nevím je jestli je to fakt špatná guma, nebo prostě nevhodnej vzorek. Homologovaný jsou do rychlosti 190, ale vod asi kila deset se to rozkejvává jaxviň. Přitom je to guma na cestovní endura tak určitý vlastnosti na silnici by mít měla.
Jestli je to jenom vzorkem tak si je nechám do terénu a koupím druhý kola silniční, jestli je to konstrukcí, tak bych přemejšlel i o reklamaci
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr