Nejsi přihlášen
jazda na zadnom kole
zdravim vas,
chcem sa spytat ako to je s B6 a jazdou na zadnom kole, s akou technikou mate najlepsie skusenosti? Nejako sa mi to nedari dat hore, predtym sommal hondu CBR 600f a ta isla bez problemov, teraz som kupil bandit, lebo sa mi to zda lepsia moto pre moje jazdenie i ked vykon isiel dolu ale pozitok z jazdy o milion % hore
dik za rady
mam tam teraz nove gumy conti road attack, tak som to nejako extra neskusal, ale aspon nieco podvihnut pri rozjazde by to malo ist, nie? :)
ked uz do pekla, tak na bielom koni !
Re: jazda na zadnom kole
čau makáči, já ji zvedám přes spojku, ona ani jinak zvednout nepůjde myslím. Rozjeď se na jedna na cca 30kmh mačkni spojku, dej jí napít a spojku pusť, ale ne ouplně. Zkoušejto opatrně a postupně přidávej plynem ať se nerozsekáš.
Kdo jinému jámu kopá, je ukrajinec páč jámu si má kopat každej sám.
Re: jazda na zadnom kole
Přes spojku jde v pohodě,akorát ji musiš dat fakt napít je to těžká holka .... já to řeším tak že se rozjíždím a při těch 20-40km/h nechám spojku proklouznout ale uplně ji nezmačknu aby se mi nepovolil řetěz,pak tomu dám a pustim spojku ale ne na trh spíš plynule ale rychle...
Re: jazda na zadnom kole
mno... ako tak na to pozeram, necham to zatial na dvoch kolach a uvidime casom. Nemam tuto motorku este v rukach, a doteraz som mal same supersporty...
pozrite na toto:
http://www.youtube.com/watch?v=X1PS9AtRQ_0
celkom sa to da, ne?
ked uz do pekla, tak na bielom koni !
Re: jazda na zadnom kole
Kdo chce kam...
http://bikerpunks.com/2006/06/08/how-to … otorcycle/
Můžeš to zkoušet
Strýcfajtr !!!
Re: jazda na zadnom kole
překlad do češtiny :
WHEELIE - jak jezdit po zadním kole
Wheelie je jízda po zadním kole a bezpochyby vypadá frajersky. Ale naučit se opravdu pěkné wheelie, to chce nejprve trochu teorie. O tom, jak se to naučit je přesně tento článek. Staňte se tedy kaskadérem...
Motorka
Na první pokusy je vhodná šestistovka, ale raději ne nová. Může se totiž stát, že to občas nevyjde. Zkontrolujte stav oleje a řetězu – musí být správně napnutý. Při prvních pokusech dostává řetěz docela zabrat a byla by škoda ničit si nový. Vhodným doplňkem je tlumič řízení, který zabrání rozkmitání řidítek při dopadu předního kola zpět na zem.
Příprava na wheelie
Počkejte si až se budete cítit připravený a zkontrolujte, jak dlouhou dráhu máte k dispozici. I na letišti po pár pokusech budete na konci. Důležitý je povrch, musí být čistý a bez písku!
Za prvé - dejte nohu na páku zadní brzdy. Včasným zašlápnutím zabráníte saltu vzad.
Za druhé – uvolněte se. Nebuďte v křečích. Všechno připravené? Tak tedy GO!!
1) Zvednutí přes spojku
Jeďte pomalu na volnoběh. Trochu přidejte plyn (asi o 20 %) a ucítíte, jak vás zrychlení tlačí dozadu. V tomto momentě, jak motorka začne akcelerovat, zmáčkněte spojku, ale jen trochu. Hned jak ji stlačíte, přidejte víc plynu a spojku rychle, ale plynule pusťte. Nepouštějte ji moc rychle, jinak vám motorka vystřelí nahoru moc zběsile, a to my zatím nechceme.
Trik je v rychlosti pouštění spojky. Ze začátku se vám určitě ani neodlepí kolo od země, ale postupným trénováním vám ten „grif“ přejde do krve a začne se vám dařit. Hlavně se vyvarujte rizika převrácení dozadu. Původcem tohoto problému je buď moc plynu, nebo rychlé uvolnění spojky. A nebo oboje... ;-)
U motorek s obsahem okolo 600 ccm je optimální rozmezí otáček 6 – 7 tisíc, u silnějších okolo 4 tis.
2) Pokračujeme ve zvedání
Představte se, že jedete s předním kolem ve výšce asi 30 cm. Teď máte na výběr. Buď přidáte plyn (asi 85 %) a motorka bude pokračovat ve zvedání a nebo to necháte tak a předek vám spadne na zem. Vypadá to na tu první možnost, co? Tak fajn. Jakmile se začne předek zvedat, udržujte svoje tělo kolmo k cestě, takže motorka se vlastně zvedá směrem k vám, dokud nedosáhne rovnováhy. Toho je možné dosáhnout při prvním rychlostním stupni, ale jednodušší a bezpečnější je to na dvojku.
3) Řazení
Jet dokonale po zadním kole doporučuji zkoušet, až když dokonale zvládnete plynule a úplně pod kontrolou motorku zvednout. Trochu přidejte (opravdu jen trochu), tím pomůžete dvojce pohodlně zabrat, protože po přeřazení vám trochu spadne dolů.
POZOR: Pokud jedničku vytočíte až do červeného pole, po zařazení dvojky se otáčky dostanou na úroveň nejvyššího výkonu (kousek před červeným polem) a hrozí salto vzad. Tady se vám hodí noha připravená na brzdě. Ideální moment na přeřazení je střední pásmo. Na dvojku je motorka lépe ovladatelná, protože motor není tak citlivý na pohyb plynu.
4) Rovnováha
Teď už opravdu jedete po zadním kole. Na dvojku se dá jednoduše balancovat. Zkrátka...zatím můžete být spokojení. Existuje několik úhlů, při kterých je držení rovnováhy jednoduché.
První je někde mezi 70 – 80°, to ještě můžete zvedat motorku než se ustálí. Snahu přední části spadnout vyvažuje zrychlování (pod plynem) a částečně také odpor vzduchu.
POZOR: Předpokládám, že už máte slušnou rychlost, tak si dávejte pozor na citlivé zacházení se zadní brzdou. Větší přibrzdění vám přibije kolo na zem, což většinou končí pádem. V mrtvém bodě se jezdí zpravidla max. 100 km/h.
Jakmile se naučíte držet rovnováhu, budete mít víceméně úplnou kontrolu nad jízdou po zadním. Teď už si jen můžete hrát s výškou předního kola, a zkoušet jaké to je jet víš nebo níž a naučit se instinktivně používat zadní brzdu, pokud se dostanete příliš vysoko.
5) Pro machry
Konečně máme úhel 91 – 100° tzv. mrtvý bod, a ten je vyhrazen jen profesionálním kaskadérům. Těžiště motorky při něm leží nad bodem styku zadního kola se zemí. Je to velmi nestabilní poloha, kde naopak musíte použít zadní brzdu, aby šla motorka zpět nahoru. Tohle si můžou dovolit opravdu jen ti nejzkušenější (nebo sebevrazi).
Pokud už to opravdu přeženete, snažte se alespoň spadnout na stranu. Máte tak šanci, že motorka spadne vedle a ne na vás.
6) Zpět na zem
Wheelie na první rychlostí stupeň většinou končí tvrdým dopadem předního kola zpět na zem. Tímto hodně trpí ložiska v hlavě řízení, ráfky...atd. Nečekejte proto až na konec otáčkového pásma a uberte plyn nepatrně dřív. Jakmile začne kolo padat dolů, zase trochu přidejte, aby jste zbrzdily dopad. Čím rychleji se motorka pohybuje, tím je dopad měkčí. Pokud se vám podařilo opravdu dobré wheelie, přední kolo měkce dosedne a plynule se přizpůsobí rychlosti, kterou jedete.!
++ světlu vstříc ++
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr