Suzuki Bandit Forum
Logo
Homepage Index Uživatelé Nahrát obrázek Hledat Registrovat Přihlásit

Nejsi přihlášen


Index » Technická poradna » Vzduchové filtry

Kreuz87 (Člen)
01.05.2012 10:18:32
Offline

Vzduchové filtry

Zdarec. Jelikož jsem v plnotuku vystřídal za posledních 12 měsíců 3 filtry, rozhodl jsem se sepsout nějakou sumarizaci, ať z toho taky někdo něco má, když už to koštovalo takovej těžkej šekel.

Testovací bike:
GSF1200S K4
35000-41000km
Dyno 1 odbržděno na BMC filtr (alespoň dle servisu a předchozího majitele)
Leo Vince

1. Kandidáti
BMC Street 294/02
Hiflo HF3610
Pipercross MPX056

2. Údržba filtrů
BMC: očistit za sucha, čistič, vyprat, nechat uschnout, olejíček...Tak by se nechal stručně shrnout návod k čištění. Bohužel, realita je trochu náročnější a zdlouhavější. První 4 kroky se návod dá respektovat i mu věřit, bohužel olejování je o něčem jiném. Na množství oleje totiž závisí propustnost a schopnost filtrace. Návod vám sice řekne, že když to s olejem přeženete, nemusíte se bát a během 10-20km klasické jízdy po silnici bude přebytečný olej odsát vzduchem. Není to pravda. Napoprvé jsem to přehnal, nešlo to nahodit, když jsem to nahodil, tak děsný mordování. Stálo mě to svíčky, naštěstí starý.

Hiflo: vyndáte starý, dáte novýgood

Pipercross: stejnej opich jako s BMC, jen chemikálie jsou trochu jiný a jsou ve spreji. Čištění probíhá stejně, na olejování pozor. V obchodě mi tvrdili, že filtr se musí před použitím naolejovat, že je suchý. Můj byl již naolejován takže jedno vyprání navíc abychom se zbavili přebytečného oleje. fuck

3. Jízdní dojmy
BMC: motyku jsem dostal s tímto filtrem, leč zřejmě ho nikdo nikdy nečistil, protože původní vlnovec byl zcela zarovnán bordelem. Ač motorka byla odbržděna a naladěna na tento filtr, nedá se říct, že bych zrovna sral blahem. Střed a vysoké otáčky ok, bohužel skákání po městě je skutečně skákání s občasným flusem do sání. Nic s tím neudělaly ani mé, čistě amatérské, pokusy o seštelování volnoběžné směsi. Optimální nastavení volnoběžné směsi nakonec byly 4 otáčky. Reakce na plyn 2. místo.

Hiflo: po seštelování volnoběžné směsi na příručkové hodnoty a po několikero experimentech se hodnota ustálila na 3 otáčkách. Poskakování po městě o něco lepší než s BMC, střed oproti BMC má brutální zátah, vysoké otáčky cca stejné. Reakce na plyn nejpomalejší z těchto tří.

Pipercross: Volnoběžná 4,5 otáčky (asi by už bodla jiná tryska). Poskakování po městě plynulé, bez kuckání, cukání a podobných fajnovostí. Střed tupější, mezi 3-4,5k otáček díra. Poté kopanec. Vršek tupější než dříve zmiňovaní konkurenti. Reakce na plyn výborná.

4. Filtrace
BMC: kecy výrobců, že bavlněné filtry odfiltrují to samé, co originální papírové, je prostě kec. Znatelný bordel (jemný prach) v airboxu, při praní z filtru leze slušný kentus (což je dobře).

Hiflo: airbox čistý, hovna pouze z vnější strany filtru.

Pipercross: filtrace velmi dobrá. Bordel z vnějšku, pere se snáze než bavlna. Bohužel, podstatně déle schne.

5. resumé
BMC: známý a osvědčený filtr. Bez problémů padne do airboxu, relativně snadné čištění. Horší filtrace.

Hiflo: výborná filtrace, padne do airboxu. Kopie originálního filtru.

Pipercross: dobrá filtrace, horší kvalita výlisku filtru (nikoli filtrační pěny), hůře padne do airboxu. Pěna výlisku, která zapadá do rážek airboxu se místy drolí a je porézní (bude reklamace).

U obou pratelných filtrů velmi záleží na množství aplikovaného oleje (nebo obecněji filtračního média). Čím více média, tím méně vzduchu a lepší filtrace. Obecně se mi osvědčilo olejovat velmi lehce. Z tohoto důvodu je dost těžké vynést obecný závěr a podpořit ho např. grafy z brzdy. Po těchto experimentech se vracím zpět k papírovým filtrům...smile1 Samozřejmě optimální by bylo naladit karby ke konrétnímu filtru za pomoci lambdy. Tyto závěry jsou čistě subjektivní. Třeba někomu pomůžou good


2T...2T s čerpadlem...4T :-D
K.a.s.y.m. (Člen)
01.05.2012 11:12:24
Offline

Re: Vzduchové filtry

tak ještě zkus KN bigsmile


:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Kreuz87 (Člen)
01.05.2012 11:22:06
Offline

Re: Vzduchové filtry

K.a.s.y.m. psal:

tak ještě zkus KN bigsmile

Na to už fakt píchám smile1 krom toho, někde jsem se domáknul, že KN snad v některých případech propouští vzduch ještě hůř než origo papírák good asi bude záležet na naložení v oleji


2T...2T s čerpadlem...4T :-D
K.a.s.y.m. (Člen)
01.05.2012 11:28:05
Offline

Re: Vzduchové filtry

Já jsem s propustností spokojenejgoodbigsmile

http://www.suzukibandit.cz/openforum/uploads/760_kn.jpg

:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Kreuz87 (Člen)
01.05.2012 11:35:33
Offline

Re: Vzduchové filtry

K.a.s.y.m. psal:

Já jsem s propustností spokojenejgoodbigsmile
http://www.suzukibandit.cz/openforum/uploads/760_kn.jpg

pussy jsi někde vytrousil airbox, né? smile1 Jak to frčí takováhle úprava, a kolik tě koštovala?


2T...2T s čerpadlem...4T :-D
K.a.s.y.m. (Člen)
01.05.2012 11:44:00
Offline

Re: Vzduchové filtry

Kreuz87 psal:
K.a.s.y.m. psal:

Já jsem s propustností spokojenejgoodbigsmile
http://www.suzukibandit.cz/openforum/uploads/760_kn.jpg

pussy jsi někde vytrousil airbox, né? smile1 Jak to frčí takováhle úprava, a kolik tě koštovala?

jede to fajně akorát je to do 2500 tisic takový trošku ukuckany,ale pak to jede jak elektromotor bez děr až omezovač.co to stálo nevim..já to takhle koupil.ale co jsem koukal na netu tak materiál asi  7000,- plus brzda.


:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Zdeněk (Člen)
01.05.2012 12:11:26
Offline

Re: Vzduchové filtry

No já KN filtr jen vytáhl, zkontroloval a vyfučel kompresorem.
Sem nevěděl, že by se měl stříknout jemně olejem.headshakeheadshakeheadshakeredfaceredfaceredfaceredface
Jak často se má dělat takováto ůdržba?? 1x za sezónu nebo třeba co 5 tisíc?
Sorry za tento dotaz.


sou různí lidé mezi námi
Kreuz87 (Člen)
01.05.2012 12:23:09
Offline

Re: Vzduchové filtry

Zdeněk psal:

No já KN filtr jen vytáhl, zkontroloval a vyfučel kompresorem.
Sem nevěděl, že by se měl stříknout jemně olejem.headshakeheadshakeheadshakeredfaceredfaceredfaceredface
Jak často se má dělat takováto ůdržba?? 1x za sezónu nebo třeba co 5 tisíc?
Sorry za tento dotaz.

Ho zkontroluj jak vypadá. Bavlněný filtry je zakázáno vyfukovat kompresorem kvůli možnýmu poškození filtrační bavlny (roztržení, rozestoupení). Musí se opucovat k tomu určenejma chemikáliema.


2T...2T s čerpadlem...4T :-D
Kreuz87 (Člen)
01.05.2012 12:33:01
Offline

Re: Vzduchové filtry


2T...2T s čerpadlem...4T :-D
Zdeněk (Člen)
01.05.2012 14:39:46
Offline

Re: Vzduchové filtry

Kreuz87 psal:

http://www.autofiltr.cz/data/soubory/soubory/navod-k-cisteni_sport_filtru.pdf

Díky.
Asi to ještě rozeberu a vyčistím a promažu--- zároveň při seřízení ventilů, které bude během května.
Filtr  jsem nepoškodil- to jsem si skoro jistý, byl čistý, jen pár bordelů. A mastný předtím taky nebyl, tak jsem ani nepoužil žádný čistič, jen kompresor s 2-ma atm.


sou různí lidé mezi námi

Board footer



W3C XHTML 1.0 W3C CSS

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr