Nejsi přihlášen
PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
Máte někdo zkušenosti s demontáží tohoto systému?
podle toho co sem se dočetl je to systém, kdy si výfuk pomocí tahu nasává čistej vzduch, aby se ýzlepšily emise....
pak tam psali nějaký další věci jako že je nad hlavou v válce rezonanční nádoba atd atd atd - je o tom spousta info an netu.
Ale vždy jen doměnky.
takže
1) mysláím si správně, že motorka může jezdit i bez toho a že to jsou jen zbytečná KG navíc???
2) jak obtížná / nákladná je demontáž?
jako každej ježek - hodně píchá...málo jezdí...
od letošního léta to bude mobilní ježek --> hodně píchá...hodně jezdí :)
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
jezek psal:Máte někdo zkušenosti s demontáží tohoto systému?
podle toho co sem se dočetl je to systém, kdy si výfuk pomocí tahu nasává čistej vzduch, aby se ýzlepšily emise....
pak tam psali nějaký další věci jako že je nad hlavou v válce rezonanční nádoba atd atd atd - je o tom spousta info an netu.
Ale vždy jen doměnky.
takže
1) mysláím si správně, že motorka může jezdit i bez toho a že to jsou jen zbytečná KG navíc???
2) jak obtížná / nákladná je demontáž?
Demontáž je vždycky jednoduchá
Náklady minimální - stačí koupit (nebo si nechat udělat) 4 záslepky.
▀▄▀▄▀▄...sem se to nemělo nikdy dostat...▄▀▄▀▄▀
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
tachec psal:jezek psal:Máte někdo zkušenosti s demontáží tohoto systému?
podle toho co sem se dočetl je to systém, kdy si výfuk pomocí tahu nasává čistej vzduch, aby se ýzlepšily emise....
pak tam psali nějaký další věci jako že je nad hlavou v válce rezonanční nádoba atd atd atd - je o tom spousta info an netu.
Ale vždy jen doměnky.
takže
1) mysláím si správně, že motorka může jezdit i bez toho a že to jsou jen zbytečná KG navíc???
2) jak obtížná / nákladná je demontáž?Demontáž je vždycky jednoduchá
Náklady minimální - stačí koupit (nebo si nechat udělat) 4 záslepky.
demontáž pro ušetření KG - dyť to píšu. ne jen znefunkčnění...
jak to znefunkčnit - návod už sem našel.....
- ty si ten systém vytřadil z provozu??? Jakej vliv na průběh po případě zvýšení výkonu to má?
jako každej ježek - hodně píchá...málo jezdí...
od letošního léta to bude mobilní ježek --> hodně píchá...hodně jezdí :)
Honzik8719 (Člen) 21.05.2012 11:12:19 Offline |
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
jezek psal:tachec psal:jezek psal:Máte někdo zkušenosti s demontáží tohoto systému?
podle toho co sem se dočetl je to systém, kdy si výfuk pomocí tahu nasává čistej vzduch, aby se ýzlepšily emise....
pak tam psali nějaký další věci jako že je nad hlavou v válce rezonanční nádoba atd atd atd - je o tom spousta info an netu.
Ale vždy jen doměnky.
takže
1) mysláím si správně, že motorka může jezdit i bez toho a že to jsou jen zbytečná KG navíc???
2) jak obtížná / nákladná je demontáž?Demontáž je vždycky jednoduchá
Náklady minimální - stačí koupit (nebo si nechat udělat) 4 záslepky.demontáž pro ušetření KG - dyť to píšu. ne jen znefunkčnění...
jak to znefunkčnit - návod už sem našel.....
- ty si ten systém vytřadil z provozu??? Jakej vliv na průběh po případě zvýšení výkonu to má?
kolik tim ušetříš? kilo nebo dvě?
...relativní kochač...
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
...hele vymejšlíš vymyšlený, je tady o tom toho napsaná fůra , vyndej to ven, díry co ti po tom zbydou zaslep a jezdi, nic v odlišným chování nepoznáš
... nedej nikdy ničemu mechanickýmu znát, že máš na spěch
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
popis funkce tohoto systému - pokud by někdo nevěděl :
Motocykl pracuje převážně s bohatou směsí, která lépe chladí spalovací prostor a je zárukou vyššího výkonu. Pokud uvažujeme ideální směšovací poměr 14,7:1 tak na motorce (kromě volnoběhu) jsou hodnoty 13,8-14,5:1, na sportovních strojích až 12,8:1. Pokud je přebytek paliva ve směsi nemůže zákonitě veškeré palivo shořet a tím nám vznikají emise uhlovodíků (HC). Pro snížení těchto emisí jsou v poslední době vybaveny snad všechny běžné motocykly posledních 8 let (některé státy jak např. Kalifornie má vyšší nároky již podstatně delší dobu). Čerstvý vzduch (s obsahem kyslíku) přichází z airboxu přes ovládací ventil (PAIR valve) a dále přes zpětné jazýčkové ventily do výfukového potrubí těsně za výfukový ventil. Jazýčkový ventil je nutný pro zajištění toku vzduchu pouze z airboxu do výfukového potrubí nikoliv naopak. Za tlakovou vlnou spalin vzniká podtlak a ten umožní nasátí vzduchu do potrubí kde následně dojde k oxidaci uhlovodíků na CO2 a vodu. Ovládací ventil je buď řízen elektronicky a nebo na základě podtlaku v sacím potrubí. Zajišťuje přerušení přívodu vzduchu do potrubí pře deceleraci.
- no a mám takový pocit, že z toho vyplývá, že při deaktivaci PAIR bude dostávat katalizátor větší nálož a sníží se jeho životnost. ne???
jako každej ježek - hodně píchá...málo jezdí...
od letošního léta to bude mobilní ježek --> hodně píchá...hodně jezdí :)
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
jezek psal:tachec psal:jezek psal:Máte někdo zkušenosti s demontáží tohoto systému?
podle toho co sem se dočetl je to systém, kdy si výfuk pomocí tahu nasává čistej vzduch, aby se ýzlepšily emise....
pak tam psali nějaký další věci jako že je nad hlavou v válce rezonanční nádoba atd atd atd - je o tom spousta info an netu.
Ale vždy jen doměnky.
takže
1) mysláím si správně, že motorka může jezdit i bez toho a že to jsou jen zbytečná KG navíc???
2) jak obtížná / nákladná je demontáž?Demontáž je vždycky jednoduchá
Náklady minimální - stačí koupit (nebo si nechat udělat) 4 záslepky.demontáž pro ušetření KG - dyť to píšu. ne jen znefunkčnění...
jak to znefunkčnit - návod už sem našel.....
- ty si ten systém vytřadil z provozu??? Jakej vliv na průběh po případě zvýšení výkonu to má?
Z provozu jsem to nevyřazoval - podle mě to nemá smysl a na výkonu to znát taky nebude - možná jen pocitově
Natankuj si do nádrže o 2 litry míň benzínu a budeš na tom váhově stejně...
▀▄▀▄▀▄...sem se to nemělo nikdy dostat...▄▀▄▀▄▀
K.a.s.y.m. (Člen) 21.05.2012 12:00:17 Offline |
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
staci vyrobit ctyri zaslepky na hlavu a pak necim zaspuntovat doru v airboxu.nic vic.
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
XJelen psal:jezek psal:...bude dostávat katalizátor větší nálož a sníží se jeho životnost. ne???
čehože?
Bud klidnej takovej kram na tvojim banditu nenajdes. Vyhod ten PAIR do hajzlu, mam to taky vyhozeny pryc a udelal se si 4 zaslepky a fertig.
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
Billy psal:XJelen psal:jezek psal:...bude dostávat katalizátor větší nálož a sníží se jeho životnost. ne???
čehože?
Bud klidnej takovej kram na tvojim banditu nenajdes. Vyhod ten PAIR do hajzlu, mam to taky vyhozeny pryc a udelal se si 4 zaslepky a fertig.
do výfukového potrubí se přisává čerstvý vzduch hlavně proto, aby oxidovaly uhlovodíky (které tvoří část smogu) na CO2 a vodní páru.
takže pokud se systém PAIR deaktivuje, nebo demontuje - logicky k oxidaci nedojde..
jako každej ježek - hodně píchá...málo jezdí...
od letošního léta to bude mobilní ježek --> hodně píchá...hodně jezdí :)
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
XJelen psal:jezek psal:...bude dostávat katalizátor větší nálož a sníží se jeho životnost. ne???
čehože?
Na internetu jsem našel detailní rozbor uhlovodíků vycházejících ze spalovacího motoru bez použití systému PAIR
Uhlovodíky HC
Ve výfukových plynech se objevují jednak nespálené uhlovodíky a jednak uhlovodíky jako produkt nedokonalého spalování zápalné směsí.
K nespáleným uhlovodíkům (CmHn) patří především:
Parafiny - látky prakticky bez zápachu, ale s narkotickým působením a slabě dráždící pokožku.
Olefiny, acetyleny - látky s nevýrazně nasládlou vůní, slabě dráždící pokožku. Značně se podílejí na tvorbě smogu.
Aromatické uhlovodíky - látky
s charakteristickým zápachem a narkotickým působením, známé jako nervové jedy s rakovinotvorným působením.
Dále jsou to částečně spálené uhlovodíky, jako aldehydy (např. formaldehyd CnHmCOH), ketony apod. I v malé koncentraci dráždí oči, nos a poznají se podle zápachu.
Jelikož podíl HC je značně menší než CO, měří se pomocí analyzátorů výfukových plynů v ppm (parts per milion = počet částic na l milion). - -
Platí: l obj. % - 10 000 ppm ----- v -- .
po použití sekundárního přisátí vzduchu se výše uvedené změní na CO2 a H2O. Bez něj by tohle všechno prošlo katalyzátorem...
jako každej ježek - hodně píchá...málo jezdí...
od letošního léta to bude mobilní ježek --> hodně píchá...hodně jezdí :)
K.a.s.y.m. (Člen) 21.05.2012 13:49:35 Offline |
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
to Jezek:co to tady placas za picoviny?bud chces vyhodit ten eko xindl a je ti ekologie u prdele nebo ty zeleny blbosti resis ale v tom pripade PAIR nevyndavej...mimo to katalizator tam urcite nemas.
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
Mám to teďka čerstvě vyhozený,záslepky udělaný z těch origo přírub co sou pod výfukama(trubičky uříznutý,dírky zavařený,vobroušený,na černo stříknutý) a v airboxu strčenej sroubek a hotovo. Celej ten krám skončil v popelnici. Na nějaký uhlovodíky seru,promě zamě,ať mě klidně vytíká benzín vejfukem Rozdíl ti žádnej neřeknu,protože sem zároveň nechal seřizovat karbece,takže motorka jede celkově klidňěji bez cukání.
Dřív bylo fšecko lepší... :-)
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
jezek psal:...po použití sekundárního přisátí vzduchu se výše uvedené změní na CO2 a H2O. Bez něj by tohle všechno prošlo katalyzátorem...
No neprošlo... Resp. vstoupilo. Vystoupil by CO2 a H2O.
Vše staré opěvuji a nic nového mi nevoní.
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
yebat psal:ale na banditu katalizátor neni...
no na netu sem se dočet, že se tam montuje od roku 2004. Já mám model 2005. Jestli tam opravdu je , nebo není - tak to nevim. Na vlastní oči sem rozebranej výfukovej systém neměl...
a proč sem se rozepisoval o uhlovodíkách v detailech???
TO že se uhlovodíky nespálej je mi celkem fuk...Byla to reakce na příspěvek od - XJelen -
kterej psal dotaz "Čeho že bude katalyzátor dostávat větší nálož"???
takže tak...
Díky VikecB12 za reakci. Každopádně do popelnice to vyhazovat nebudu pro případ že by to v budoucnu neprošlo díky absenci tohoto systému kontrolou emisí...
jako každej ježek - hodně píchá...málo jezdí...
od letošního léta to bude mobilní ježek --> hodně píchá...hodně jezdí :)
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
jezek psal:yebat psal:ale na banditu katalizátor neni...
no na netu sem se dočet, že se tam montuje od roku 2004. Já mám model 2005. Jestli tam opravdu je , nebo není - tak to nevim. Na vlastní oči sem rozebranej výfukovej systém neměl...
a proč sem se rozepisoval o uhlovodíkách v detailech???
TO že se uhlovodíky nespálej je mi celkem fuk...Byla to reakce na příspěvek od - XJelen -
kterej psal dotaz "Čeho že bude katalyzátor dostávat větší nálož"???
takže tak...
Díky VikecB12 za reakci. Každopádně do popelnice to vyhazovat nebudu pro případ že by to v budoucnu neprošlo díky absenci tohoto systému kontrolou emisí...
to čehože platilo na ten katalyzátor
Strýcfajtr !!!
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
jezek psal:yebat psal:ale na banditu katalizátor neni...
no na netu sem se dočet, že se tam montuje od roku 2004. Já mám model 2005. Jestli tam opravdu je , nebo není - tak to nevim. Na vlastní oči sem rozebranej výfukovej systém neměl...
a proč sem se rozepisoval o uhlovodíkách v detailech???
TO že se uhlovodíky nespálej je mi celkem fuk...Byla to reakce na příspěvek od - XJelen -
kterej psal dotaz "Čeho že bude katalyzátor dostávat větší nálož"???
takže tak...
Díky VikecB12 za reakci. Každopádně do popelnice to vyhazovat nebudu pro případ že by to v budoucnu neprošlo díky absenci tohoto systému kontrolou emisí...
a na emise motorka taky nemusí... nebo počítáš s tim, že by to do budoucna zavedli? :)
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
VikecB12 psal:Ale na moto se emise nedělají A jestli se za deset let dělat budou,tak mě to bude totálně šumák
Já si myslím, že i bez PAIR systému by to emisema bez problémů prošlo.
Mám přes 20 let starého diesel chrochťáka ze kterýho občas lítají i černý saze a když se dívám na výsledky emisní zkoušky, tak je tam oproti mezním hodnotám pořád strašnej rozdíl - někde i o řád. Předesílám, že se jedná o oficiální měření.
Emisí bych se nebál.
▀▄▀▄▀▄...sem se to nemělo nikdy dostat...▄▀▄▀▄▀
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
svistouka psal:ty kraaavo,zasejc sem vo neco chytrejsi
..tady se staví kosmostroj jak koukám
..jinak demontáž kuli váze mě příde zbytečná to se víc nažeru a je to v
jediný klady vidim při seřízení ventilů ..o práci míň při rozebírání..
"Na životě miluju tu jeho rozmanitost... Každej den mne nasere někdo jinej..."
Banditatom (Člen) 21.05.2012 19:08:22 Offline |
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
Filous psal:...mam pocit, že nat tym moc přemejšlíš
vyrval jsme to s tlamy padré
"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
Honzik8719 psal:jezek psal:tachec psal:
Demontáž je vždycky jednoduchá
Náklady minimální - stačí koupit (nebo si nechat udělat) 4 záslepky.demontáž pro ušetření KG - dyť to píšu. ne jen znefunkčnění...
jak to znefunkčnit - návod už sem našel.....
- ty si ten systém vytřadil z provozu??? Jakej vliv na průběh po případě zvýšení výkonu to má?mizivej, nebo i téměř žádnej
kolik tim ušetříš? kilo nebo dvě?
25 deka
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
Banditatom psal:Filous psal:...mam pocit, že nat tym moc přemejšlíš
vyrval jsme to s tlamy padré
Ještě bych podotknul, že tady má někdo čas vymýšlat pičoviny.
Lopatkou mezi kulky,nebo kulku mezi lopatky??
Honzik8719 (Člen) 21.05.2012 23:45:43 Offline |
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
Pajk psal:Honzik8719 psal:jezek psal:
demontáž pro ušetření KG - dyť to píšu. ne jen znefunkčnění...
jak to znefunkčnit - návod už sem našel.....
- ty si ten systém vytřadil z provozu??? Jakej vliv na průběh po případě zvýšení výkonu to má?mizivej, nebo i téměř žádnej
kolik tim ušetříš? kilo nebo dvě?25 deka
panečku, taková váha to zásadně změní jízdní vlastnosti motorky
...relativní kochač...
Honzik8719 (Člen) 22.05.2012 10:38:38 Offline |
Re: PAIR/SAS - sekundární přívod vzduchu - demontáž
Ondráš psal:Honzik8719 psal:panečku, taková váha to zásadně změní jízdní vlastnosti motorky
Sníží spotřebu o 0.000124 litru/100km...
Průměrně...
a to při průměrnym nájezdu 6159,32589647000004589 km dělá už pěknej balík ušetřenejch kaček...
...relativní kochač...
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr