Nejsi přihlášen
Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
Zdravím,
chtěl bych poprosit zda se najde někdo ochotný a popsal by mi aspon přibližně výměnu rozvodového řetězu. Mám r.2000 a najeto přes 48tis., všechny možné diskuze jsem zde prošel, ale to co potřebuji to není.
Jsem student, takže do autorizovaného servisu se mi to dávat nechce, mám zkušeného automechanika co mi dělal i motory do MZet a mám v něm důvěru narozdíl od všech okolních servisů. Bandita, ale ještě nedělal, tak sháním všechny možné informace manuály stažené mám, na překládání do češtiny asi nakonec stejně dojde, ale podle všeho by to pro někoho kdo o tom něco ví nemělo být nic složitého, tak jsem chtěl poprosit, zda by někdo nepopsal zásadní věci.
Má cenu seřizovat po 12tis s ventilama i karboše, když nemám žádný znatelný problém? Koukal jsem, že jsou na to nějaké manometry, tak jestli má cenu je kupovat. Díky moc za info
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
Mám sice B650, r.v. 2006 (od novoty) a teď jsem nechával pro sichr poprvé kontrolovat rozvodový řetěz až po 60 000 km. Výsledek byl ten, že byl teprve cca na 3 zubu z cca 11, takže počítám s tím, že tam minimálně do 100 000 km vydrží.
Práce na výměnu rozvodového řetězu je ale prý naprd. Originál řetěz tam nedáš, je "nekonečný", takže prý půlit motor, takže použít náhradu, tuším např. Morse, který se po vyjmutí vaček atd. snýtuje. U mě se vyndával pouze napínák, který je pod karburátorama a nešel povolit - kokotský přístup, takže karbece ven - ještě že šly ven, zjistilo se roztřepené otevírací lanko plynu v bowdenu - nešlo vidět, takže klika
Ventily a synchrony jsem nechával dříve dělat poctivě po 12tis. km, ale od 40 tis. km, jsem to nechal na interval 20 tis. km a i po tomto intervalu byly prý úplně v klidu (ventily i synchro) (jezdím turistiku a pohodu), takže klidně nechám interval i 25 tis. km .
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
No já ten řetez mam už i celkem dost hlučný, porovnával jsem to s jiným banditem starším, který má nalítáno určitě tak o 20tis víc, nevim jestli tam už nebyl měněný, ale chrastí mu to možná z poloviny co mě.
Říkal jsem si, jestli se nedá teda jen přitáhnout, ale potom co jsem čet, že se má měnit v těch 48tis. tak už mam za 1700kč objednaný nový (italský) z jednoho shopu. V tom samém obchodě mi řikal, že pokud ví, tak by se měl dát vyměnit i bez sundávání hlavy, tak předpokládám i bez sundávání vaček.
Proč se u tebe vyndaval napínák?
To plynový lanko bude fajn, taky okouknout, vozim ho náhradní, ale řikal jsem si jak se k tomu dostanu :D
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
Napínák se vyndával z toho důvodu, že zjištíš, v jaké stavu je řetěz. Řetež nestárne jako řemen, takže pokud jezdíš normálně a opotřebení je v normě (dle zubů na napínáku), tak není třeba jej měnit a může tam být několik roků. Originál v motoru je furt originál . Pokud buděš měnit řetěz, tak napínák půjde také ven .
Lanka jsem vyměnil pro jistotu obě (otevírací i vratné) - originál, a tak mám snad chvilku klid . Pro jistotu mám již opravárenskou sadu na lanka
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
Tak asi nakonec stejně skončím u autorizovaného servisu.., jednou za čas kolem nás jezdí, tak motorku odvezou i přivezou, řikal teda, že chrastění motoru řetěz vůbec nedělá, že to dělaj ostatní části a měl by při normálním ježdění vydržet 80tis.km, ale mění se právě podle toho jak moc už je posunutý na napínáku..,
Kdyby se měnil rozvodák(1700kč), plastové lišty kolem něj(není pravidlem, asi 1500kč) a těsnění pod kryt ventilů a pod ventily s cenou už budu asi kecat, ale mam za to, že 700kč, tak mi řikal cenu do 5tis. se seřízením ventilů a karbošů, a měl bych jistotu..Na netu maj psáno 500/hod. ale mě to takhle vycházelo tak na litr za práci.
K.a.s.y.m. (Člen) 04.11.2015 11:18:37 Offline |
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
Vyndat napinak a kouknout na jeho stav jsi mel driv nez jsi koupil retez..usetril by jsi spoustu penez. Chapu ze je to prvni velka motorka a jsi z toho vyplesklej,ale tyhle motory proste jsou hlucny.Nektery vic nektery min na funkci to ovsem vliv nema zalezi i jestli je zrovna napinak tesne pred preskocenim na dalsi zub nebo uz preskocil.To ze ti rikal autorizak ze vydrzi min 80 000 mel pravdu protoze vydrzi i vic. Na prvnich banditech byla v manualu dokonce veta te rozvodovy retez se nemeni vubec.
:-D Žabí zelená ?? a co jako :-D
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
Jasný, no pročítal jsem tady fora a jeden psal, že ho měnil už ve 42tis, někdo další v 60tis., samozřejmě někdo psal v 70tis.km a že někde v manuálu je psáno 48tis., já to právě osobně nenašel, ale řikal jsem si, že jestli se kolem těhle km mění, tak se mi nechtělo riskovat, plánuju na léto delší trasy, tak to chci mít spolehlivý..uvidim co mi řeknou až to budou dělat, rozvodák se nekazí, dám jim ho k motorce a kdyžtak ho schovám.
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
Měnil jsem také ve 40 tis. km těsnění pod krytem ventilů (vyměnil jsem i ty těsnění pod šrouby, když už to bylo venku). Těsnění jsem ale měnil proto, že mi na jednom z těch půlměsíců odpadla část venkovní pryže, takže spíše designovka , pod šrouby to bylo ale v richtiku, takže jen preventivka. Těsnění po víko ventilů bylo dáno origo Suzuki, takže cena cca 700 Kč.
Musím také říct, že z motoru jdou fakt všelijaké zvuky a to mám opravdu motorku od novoty, žádné řádění a olej měněn vždy dříve jak po 6 tis. km (Motorex 10W40 TOP Speed). Prostě je to motor olej-vzduch, takže žádné velké tlumení jako u kapaliny
Jinak pod s motorkou od novoty nejezdilo "nějaké prase", tak vše bude ok, vodící lišty určitě taky a řetěz vydrží určo těch 100 000 km v klidu. Nechápu jak někdo mění řetěz už po cca 20 tis. km...
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
...uš sem to tady psal mockrát...třeba já měl rozvod hlučnej uš vot novoty...holt asi páteční směna...taky se mnou nemá nebo spíš dříf neměl ouplně lehkej život...no prostě na 42t sem to nevydržel a přebouchal ho...a je ticho ...jináč enem takovou poznámku k výměně lišt, kerou sem psal taky uš víckrát...dyby někoho napadlo je měnit, tag si rovnou kupte těsnění pot makovici, bo zadní lišta je pod ní a připravte se na tahání motoru z rámu, bo makovici v rámu nesundáte...jo a k původnímu dotazu, rozvoďák bes demontáže vaček nevyměníš...a eště něco...jiný neš DID rozvoďáky uš nepoužívam, bo třeba na Morse mě serou tvrdý čepy, kerý se hůř nejtujou...
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
VikecB12 psal:A taky existujou i jiný servisáci,ne jen autorizák...
Že existujou i jiný než autorizovaný servisy samozřejmě vim, ale pár zkušeností už mám, vim jak jsou schopný i tam, kde motorek dělají spoustu to udělat a v okolí o spolehlivém servisu prostě nevím, jediný kdo připadal v úvahu je k nezastižení. O stržené závity, špatné seřízení apod. nestojim.
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
Filous psal:...uš sem to tady psal mockrát...třeba já měl rozvod hlučnej uš vot novoty...holt asi páteční směna...taky se mnou nemá nebo spíš dříf neměl ouplně lehkej život...no prostě na 42t sem to nevydržel a přebouchal ho...a je ticho ...jináč enem takovou poznámku k výměně lišt, kerou sem psal taky uš víckrát...dyby někoho napadlo je měnit, tag si rovnou kupte těsnění pot makovici, bo zadní lišta je pod ní a připravte se na tahání motoru z rámu, bo makovici v rámu nesundáte...jo a k původnímu dotazu, rozvoďák bes demontáže vaček nevyměníš...a eště něco...jiný neš DID rozvoďáky uš nepoužívam, bo třeba na Morse mě serou tvrdý čepy, kerý se hůř nejtujou...
Ten ze suzuki řikal, že ten rozvodový řetěz ani chrastit nemůže, že chrastí jen ty ostatní části, ale moc tomu nechci věřit možná záleží jaký chrastění myslí. Já mam namysli, chrastění při vysokých otáčkach hlavně při padání otáček. Jestli nemyslel spíš chrastění na volnoběh..
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
..a nerezonuje ti tam něco? Nemáš povolené nějaké šrouby? (držení chladiče, atd...), jde to opravdu z motoru? Při vytočení motoru do vyšších otáček by to mohlo být .....
" ....Až mě život omrzí a stane se mi peklem, skočím z bandasky do hajzlu a zavřu se deklem.."
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
Suky1231 psal:Filous psal:...uš sem to tady psal mockrát...třeba já měl rozvod hlučnej uš vot novoty...holt asi páteční směna...taky se mnou nemá nebo spíš dříf neměl ouplně lehkej život...no prostě na 42t sem to nevydržel a přebouchal ho...a je ticho ...jináč enem takovou poznámku k výměně lišt, kerou sem psal taky uš víckrát...dyby někoho napadlo je měnit, tag si rovnou kupte těsnění pot makovici, bo zadní lišta je pod ní a připravte se na tahání motoru z rámu, bo makovici v rámu nesundáte...jo a k původnímu dotazu, rozvoďák bes demontáže vaček nevyměníš...a eště něco...jiný neš DID rozvoďáky uš nepoužívam, bo třeba na Morse mě serou tvrdý čepy, kerý se hůř nejtujou...
Ten ze suzuki řikal, že ten rozvodový řetěz ani chrastit nemůže, že chrastí jen ty ostatní části, ale moc tomu nechci věřit možná záleží jaký chrastění myslí. Já mam namysli, chrastění při vysokých otáčkach hlavně při padání otáček. Jestli nemyslel spíš chrastění na volnoběh..
...a druhej ze Suzuki (teda dneska uš nejsme autorizák) ti říká, že vytahanej rozvoďák prostě chrastí, protože ho napínák nedošponuje a mydlí se tam vo lišty a vydává charakteristickej zvuk pro vytahanej řetěz
- BANDIT FOREVER, FOREVER BANDIT -
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
kratas psal:..a nerezonuje ti tam něco? Nemáš povolené nějaké šrouby? (držení chladiče, atd...), jde to opravdu z motoru? Při vytočení motoru do vyšších otáček by to mohlo být .....
To ne, zdravý zvuk to je, ale už moc hlasitý . Jak už jsem psal, tak jsem to porovnával s jiným banditem a má téměř poloviční hlasitost i když má víc najeto..
Re: Bandit 600 rozvody, seřízení karburátorů (údržba)
Filous psal:Suky1231 psal:Filous psal:...uš sem to tady psal mockrát...třeba já měl rozvod hlučnej uš vot novoty...holt asi páteční směna...taky se mnou nemá nebo spíš dříf neměl ouplně lehkej život...no prostě na 42t sem to nevydržel a přebouchal ho...a je ticho ...jináč enem takovou poznámku k výměně lišt, kerou sem psal taky uš víckrát...dyby někoho napadlo je měnit, tag si rovnou kupte těsnění pot makovici, bo zadní lišta je pod ní a připravte se na tahání motoru z rámu, bo makovici v rámu nesundáte...jo a k původnímu dotazu, rozvoďák bes demontáže vaček nevyměníš...a eště něco...jiný neš DID rozvoďáky uš nepoužívam, bo třeba na Morse mě serou tvrdý čepy, kerý se hůř nejtujou...
Ten ze suzuki řikal, že ten rozvodový řetěz ani chrastit nemůže, že chrastí jen ty ostatní části, ale moc tomu nechci věřit možná záleží jaký chrastění myslí. Já mam namysli, chrastění při vysokých otáčkach hlavně při padání otáček. Jestli nemyslel spíš chrastění na volnoběh..
...a druhej ze Suzuki (teda dneska uš nejsme autorizák) ti říká, že vytahanej rozvoďák prostě chrastí, protože ho napínák nedošponuje a mydlí se tam vo lišty a vydává charakteristickej zvuk pro vytahanej řetěz
ještě se na to zeptám :)
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr