Nejsi přihlášen
Banditatom (Člen) 01.12.2011 21:24:10 Offline |
Re: centrál
XJelen psal:datliku si starej a nevrlej
To víš stárne...v noci musí častějc...prostata je sfiňa...asi v sobotu dostanu čočku
"Jsem Mrakomor, pán všeho nečasu!" " No tač on maj lahváč"
Honzik8719 (Člen) 03.12.2011 22:22:04 Offline |
Re: centrál
zrovna o tomhle tématu je tady toho napsáno fakt mraky zkus třeba použít takový to tlačítko co je na něm napsaný Hledat
...relativní kochač...
Re: centrál
Zdar. Menit central na Bandite za iny banditi central je IMHO nezmysel. Momentalne riesim nieco podobne. Zozen starsi tlmic z GSXR (750 alebo 1000). Na ebay.de som kupil za 50 EUR (plus 16 EUR postovne).
Daj si pozor jedine na dlzku - ta by mala byt cca rovnaka, pretoze aj maly rozdiel v dlzke centralu sa vdaka prepakovaniu prejavi niekolko cm zdvihnutim zadku. Prikladam dva odkazy s tabuklami s dlzkou tlmicov:
http://www.banditforum.co.uk/forum/inde … 0615;image
http://www.ohlins-suspension.co.uk/Ohli … onList.pdf
Priklad - mam B6 2000, dlzka standard centralu je 319mm. Vyhovovat by mal central z GSXR 750 06-09, GSXR 600 06-09 prip. GSXR 1000 09 - vsetko s dlzkou 320mm...nezabudni na pruziny vpredu, bo budes mat prilis tvrdu a mekky pred
Re: centrál
Dalsi problem u gsx-r_oveho tlumice je ta tlakova nadrzka. Nemusi se ti tam vlezt. Je treba vyzkouset a nebo se poptat nekoho kdo uz ho tam nacpal na rocnik gsx-r_a
Kazdopadne opakuju, ze vymenovat stary tlumic za typove stejny a jen o par let mladsi je blbost.
Bud si nech ten svuj stary zrepasovat a nebo bez do toho z gsx-r_a.
Preferoval bych druhou variantu
Re: centrál
To je fakt, ze treba odrezat kus podsedlovky - v mieste ulozenia baterie, alebo jeden drziak airboxu ako tu tento typek:
http://www.banditforum.co.uk/forum/inde … ic=42881.0
Ked dorazi ten tlmic tak to odskusam a napisem...
Re: centrál
moltom psal:To je fakt, ze treba odrezat kus podsedlovky - v mieste ulozenia baterie, alebo jeden drziak airboxu ako tu tento typek:
http://www.banditforum.co.uk/forum/inde … ic=42881.0
Ked dorazi ten tlmic tak to odskusam a napisem...
já tam měl ten samej, jen se debil nenechal zkontrolovat stav,že byl zralej na repasi. Ale po drobnější úpravách tam byl.
MĚL JSEM KAROSU, PAK NÁVRAT KE KOŘENŮM - KULT PIČO a teď "italskej zázrak" :)
Re: centrál
moltom psal:To je fakt, ze treba odrezat kus podsedlovky - v mieste ulozenia baterie, alebo jeden drziak airboxu ako tu tento typek:
http://www.banditforum.co.uk/forum/inde … ic=42881.0
Ked dorazi ten tlmic tak to odskusam a napisem...
já tam mám z GSXR1000 K8 a je to daleko lepčejší než origo řezat se nemuselo nic. jo a doma v krabici mám eště jeden, dyby vo něj něgdo stál, ale tam si nejsu istej, z kerýho ročníku a modelu to je, na mašině jsem ho měl a je v pohodě, akorát tam trošku zavazí kastlík vot baterky, musí se do něj vyřezat malé vybrání, pak je to o.k.
Zlatá,jedině zlatá,to je ta správná barva:o)
Re: centrál
dobře pasuje z GSXR 1100 W .....expanzka je na dlouhý hadici a krásně se přichytí na rám pod sedlem....
Zadek se nakopne tak o 3 - 4 cm...
Re: centrál
Já myslim, že nejlíp to přitvrdí navařená lešeňová trubka místo tlumiče...vogo nežerte tolik a nebudete mít problém
ps. po té co si můžu na motorce docela jednodušše hrát s nastavením, jsem zjistil (za přispění tabulek od výrobce), že ideální je daleko měkčí než sem kdy na banditu měl...třeba projíždění hrbatý zatáčky s měkkym a tvrdym nastavenim...to je nebe a dudy.
Na motorkářích někdo splichtil návod (spíš opsla z nějakýho manuálu, ale tim líp :) ) až pokud to nepůjde podle toho nastavit, tak bych vymejšlel co tam nacpat jinýho...
od Jakub od X-bikers:
Než začnete cokoliv "ladit" na tlumičích, ujistěte se, že máte
a) pokud možno nové gumy
b) správně utažené, nevymačkané ložisko řízení
c) suché, tedy správně utěsněné, vidlice a zadní jednotku se správným obsahem tlumičového oleje
d) že nemáte nabouraný, ohnutý nebo prasklý rám, vidlice, kyvku, ráfek nebo paprsky kola
to všechno může způsobit problémy s chováním motorky.
Nastavení předpětí
Předpětí pružin vpředu i vzadu by mělo být nastaveno tak, že motorka při statickém zatížení jezdcem klesne přibližně o 30% délky zdvihu. Většina sportovních motorek má zdvih 125 - 150mm, takže budete chtít 35 - 45mm poklesu.Pozor, předek i zadek se nastavuje na stejnou hodnotu poklesu! Procentní údaj délky zdvihu je jen orientační!
Proto mají závodníci na kluzácích př. vidlic gumičky, nebo stahovací pásky.
Zvedněte motorku za řídítka a podsedlovku, aby kola byla nad zemí a tlumiče vyvěšené. Těsně pod/nad (up-side/klasik) trubku př. vidlice u stíracího kroužku přichyťte pásku a na podsedlovku nad osu kola si udělejte značku. Změřte vzdálenost mezi značkou a osou kola. Potom motorku spusťte opatrně zpět na zem a sedněte si na ní. Někdo by Vám měl podržet motorku, aby jste mohli dát nohy na stupačky jako při jízdě a další člověk změří vzdálenost mezi značkou na podsedlovce a osou zadního kola. Potom zase slezete a změříte vzdálenost mezi páskou a stíracím kroužkem př. vidlice.
Změřené hodnoty správně nastaveného předpětí by měly mít výše uvedené parametry.
Nastavení tlumení stlačení
Provádí se šroubky na plochý šroubovák na spodní straně vidlic a na expanzní nádobce zadního tlumiče, obvykle v horní části zadní jednotky. Utahováním přitvrzujete , povolováním změkčujete pohyb při stlačování. "Ladění" začněte na továrním nastavení nebo s úplně povolenou kompresí.
Nastavení tlumení odskoku
Provádí se šroubky na plochý šroubovák uprostřed vidlic nahoře u "brýlí" u zadní jednotky je šroubek umístěn ve spodní části, většinou nad uchycením k přepákování. Utahováním přitvrzujete , povolováním změkčujete pohyb při roztahování. Na začátek nastavte tlumení odskoku na tovární hodnoty, nebo na polovinu rozsahu.
Jak rozumět podvozku aneb co zkusit, když...
Řízení
Pokud se Vám zdá řízení těžké, pomalé, nebo se motorka při brždění narovnává, nebo se jí nechce do zatáčky, je potřeba zvýšit zadek nebo snížit předek.
Máte následující možnosti:
- zvednout zadek motorky v tlumiči - bohužel většina motorek tuto možnost nemá
- popustit brýle níže směrem k zemi, tady ale pozor i 5mm dokáže úplně změnit chování motorky
- zvětšit předpětí zad
ních pružin, což může narazit na maximální možnosti tohoto nastavení
- přitvrdit přední odskok nebo přitvrdit kompresi zadního tlumiče, ale pozor! tyhle úpravy mohou způsobit potíže s chováním motorky při jiných podmínkách
- poslední, nejkomplikovanější a nejdražší možností je vyměnit zadní pružinu za delší nebo tvrdší nebo s jinou progresí.
Pokud Vám řízení motorky připadá naopak příliš lehké, rychlé nebo se škube a motorka padá do zatáček více než chcete, proveďte úpravy v opačném smyslu k výše uvedenému.
Vlnění a houpání při průjezdu zatáčkou
Tohle je většinou způsobeno špatnou údržbou (ložiska, starý tlumičový olej,...).
Pokud máte motorku ve výborném technickém stavu, zkuste přitvrdit odskok vpředu i vzadu a prověřte jestli není příliš velký rozdíl mezi nastavením předku a zadku.
Chvění řídítek
Je způsobené příliš velkým výkonem, malým zatížením předního kola a příliš strmým úhlem řízení nebo krátkou stopou kola kvůli rychlejšímu řízení.
Zkuste - přizvednout předek, nebo snížit zadek
- přitvrdit kompresi na předku
- změkčit přední odskok
- změnit svůj jízdní styl. Při výjezdu se tlačte dopředu na nádrž a přenášejte váhu co nejvíc dopředu přes nohy, neopírejte se o řídítka, jen je lehce držte.
Brždění
Pokud se při brždění předek motorky moc potápí přitvrďte přední kompresi.
Jestliže předek při brždění odskakuje, přitvrďte přední odskok.
Jakmile se zadek odlepuje od země nebo poskakuje, přitvrďte zadní kompresi nebo zkuste sedět víc vzadu.
Akcelerace
Těžko ovladatelná motorka se lépe řídí při akceleraci, protože je řízena zadním kolem; zadní kolo pracuje mnohem více, než přední a proto, začne-li se motorka při akceleraci příliš naklánět dozadu pomůžete si přitvrzením zadní komprese.
Ostatní je na Vás, motorka musí se správným nastavením hladce překonat nerovnost a při tom neztratit kontakt kol s vozovkou a co nejdříve se uklidnit. Pak bude Váš pocit z jízdy dokonalý, Vaše důvěra v motocykl vzroste a zlepší se i časy...
Re: centrál
líh - ten kluk měl přístup k nastavení podvozků z BSB, mám od něj setup na R1 a nebe a dudy na konci nastavení stálo "mám to jenom pro mallory park takže pro jiný okruhy se to bude trochu lišit" mě to vyhovuje jak na Brno tak na Most akorát ti chrousti z BSB sou teda vo dost lehčí, ale zas já nejedu na plno
Strýcfajtr !!!
Re: centrál
Tak ten central prisiel a dnes som sa s tym hral. Zatial mam rozporuplne pocity. Na pohlad sa zda byt ich dlzka identicka, no po nasadeni noveho tlmica klesne zad o cca 1-1,5 cm (motorka bez jazdca). A to som cakal ze ho to skorej nakopne
Tlmic sedi dobre a zda sa zebude treba nikde nic zbrusovat - teda okrem podsedlovky...
Inac pocitovo sa zda byt meksi ako origo z B6...asi musim na nom potocit nejake kolieska...
Progear 650 (Člen) 25.04.2019 09:29:14 Offline |
Re: centrál
Okamzite BAN!
vztekat se nepomaha, mam to vyzkouseny :)))
"44 HONDA CBR 600RR 44"
Stránky: 1
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
design & modifications of punBB: Syky
testing: Inkvizitorr