Suzuki Bandit Page
SB logo
Přihlášení
Uživatel nepřihlášen
Přihlásit se...
Dnes slaví
Svátek má Zita
Narozeniny dnes slaví:
Radar (33)
thejawbreaker (32)
boardian (35)
Chystané akce
Žádná akce se nechystá.
Počasí
Počasí Počasí
Počasí
Vyhledávání
Roštěnka dne
Roštěnka dne
Statistiky

Jak často seřizovat ventily?


Jsem majitelem SUZUKI GSF 600 S (98), ale nevím, jak často by se měly na této motorce seřizovat ventily. V návodu k obsluze a údržbě píšou každých 6000 km. Mám opravdu každých šest tisíc demontovat ventilové víko a víčko na snímači otáček? Vždyť bych tento úkon musel provádět i dvakrát do sezony! A co by tomu po čase řekly závity, které jsou navíc v hliníku? Volal jsem i do několika zastoupení Suzuki, a tam mi dokonce tvrdili, že Bandit má seřizovací hrníčky s podložkami.
Podle mě je ovšem ventilový rozvod (DOHC) řešen klasickými stavitelnými šrouby, stejně jako u GSF 1200 nebo GSX 750,1200!
Prosím vneste mi do tohoto problému trošku více světla. Nerad bych totiž jakýmkoliv způsobem ošizoval údržbu a naopak, všeho moc škodí, že?

1) Pokud v návodu (manuálu) k jakémukoliv výrobku je stanovena periodická údržba a seřízení, je radno mu dostát. To, že se bude v tomto případě jednat spíše jen o kontrolu, je sice pravda, ale měřením a zapisováním změn hodnot vůlí ventilů dokážeme velmi přesně určit, kdy dojde i na seřízení. Současně opticky zkontrolujeme nejdůležitější a nejsložitější část motoru, tedy ventilový rozvod, stav vaček a řetízku, což není nikdy na škodu.

2) Co se týká montáží a demontáží víka ventilů, dochází u jejich upevňovacích šroubů nejčastěji k poškození závitů v hliníkových „kozlících“ vaček. Je to však vždy způsobeno neodbornou montáží za použití nadměrné síly při utahování. Gumové těsnění tohoto víka stárne a tvrdne, po čase začne prolínat olej a ten, kdo se chopí klíče a jde utahovat jednak závadu neodstraní a také s největší pravděpodobností strhne zmíněné závity. Při bližším pohledu na tyto šrouby zjistíme, že mají osazení, které dosedne právě na hliníkový protikus. V tento okamžik nemá další dotahování smysl, je to ochrana proti nadměrné deformaci těsnění víka. Jedinou možností je pak výměna těsnění za nové nebo nouzově použít slabou vrstvu silikonu. Šrouby by měly jít zašroubovat volně a po dosednutí mírně přitáhnout. Dojde-li už k poškození závitů, lze použít speciální závitové vložky, pro jejich namontování je však zapotřebí zvláštní sada nástrojů.

3) Použití typu ventilového rozvodu nijak nesouvisí se seřizovacím mechanismem ventilových vůlí — tedy podložky, šroubky nebo hydraulika. Zkratka DOHC označuje dva vačkové hřídele umístěné v hlavě motoru, nic víc. Suzuki na svých strojích dodnes používá jak seřizovací šroubky, tak kalibrované podložky. Obojí má své výhody, šroubky seřídíte sami, ale provoz takového motoru je trošku hlučnější, podložky je třeba při seřizování vyměnit za jiné, motor je naopak tišší. Proběh kilometrů pro servisní úkony bývá zpravidla stejný.



Autor: (neregistrovaný autor) | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
design & modifications of phpRS: Syky, testing: Inkvizitorr
webmaster: syky@suzukibandit.cz

W3C HTML 4.01 W3C CSS RSS Export