Přihlásit se...
Narozeniny dnes slaví:
MAZI (51)
shorad (51)
Vubo (58)
Chicko (48)
kotvista (36)
nippon72 (52)
Jak často seřizovat ventily?
Podle mě je ovšem ventilový rozvod (DOHC) řešen klasickými stavitelnými šrouby, stejně jako u GSF 1200 nebo GSX 750,1200!
Prosím vneste mi do tohoto problému trošku více světla. Nerad bych totiž jakýmkoliv způsobem ošizoval údržbu a naopak, všeho moc škodí, že?
1) Pokud v návodu (manuálu) k jakémukoliv výrobku je stanovena periodická údržba a seřízení, je radno mu dostát. To, že se bude v tomto případě jednat spíše jen o kontrolu, je sice pravda, ale měřením a zapisováním změn hodnot vůlí ventilů dokážeme velmi přesně určit, kdy dojde i na seřízení. Současně opticky zkontrolujeme nejdůležitější a nejsložitější část motoru, tedy ventilový rozvod, stav vaček a řetízku, což není nikdy na škodu.
2) Co se týká montáží a demontáží víka ventilů, dochází u jejich upevňovacích šroubů nejčastěji k poškození závitů v hliníkových „kozlících“ vaček. Je to však vždy způsobeno neodbornou montáží za použití nadměrné síly při utahování. Gumové těsnění tohoto víka stárne a tvrdne, po čase začne prolínat olej a ten, kdo se chopí klíče a jde utahovat jednak závadu neodstraní a také s největší pravděpodobností strhne zmíněné závity. Při bližším pohledu na tyto šrouby zjistíme, že mají osazení, které dosedne právě na hliníkový protikus. V tento okamžik nemá další dotahování smysl, je to ochrana proti nadměrné deformaci těsnění víka. Jedinou možností je pak výměna těsnění za nové nebo nouzově použít slabou vrstvu silikonu. Šrouby by měly jít zašroubovat volně a po dosednutí mírně přitáhnout. Dojde-li už k poškození závitů, lze použít speciální závitové vložky, pro jejich namontování je však zapotřebí zvláštní sada nástrojů.
3) Použití typu ventilového rozvodu nijak nesouvisí se seřizovacím mechanismem ventilových vůlí — tedy podložky, šroubky nebo hydraulika. Zkratka DOHC označuje dva vačkové hřídele umístěné v hlavě motoru, nic víc. Suzuki na svých strojích dodnes používá jak seřizovací šroubky, tak kalibrované podložky. Obojí má své výhody, šroubky seřídíte sami, ale provoz takového motoru je trošku hlučnější, podložky je třeba při seřizování vyměnit za jiné, motor je naopak tišší. Proběh kilometrů pro servisní úkony bývá zpravidla stejný.
Autor: | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář
design & modifications of phpRS: Syky, testing: Inkvizitorr
webmaster: syky@suzukibandit.cz