Přihlásit se...
Narozeniny dnes slaví:
MAZI (51)
shorad (51)
Vubo (58)
Chicko (48)
kotvista (36)
nippon72 (52)
Seřízení ventilových vůlí
Nyní můžeme přistoupit k seřízení. Válce se počítají zleva doprava 1-2-3-4.
Vůle ventilů:
Sací: | 0,1-0,15 mm |
Výfukové: | 0,18-0,23 mm |
Natočíme píst č.1 do horní úvratě. To zjistíme tak, že nastavíme značku T na rotoru indukčního snímače proti snímači samotnému, nebo tyčkou zasunutou místo svíčky a nakonec to lze zjistit z natočení vaček. Protože se vačky otáčejí polovičním převodem než klika, tak po nastavení zkontrolujeme polohu vaček. Ventily musejí být oba zavřené (špičky vaček směřují od sebe zhruba k okrajům hlavy), když vezmete zdvihátko (ten nesmysl se šroubkama) do ruky a „zakvedláte“ jím musí být oba volné (je cítit vůle). Teď stačí vzít lískovou měrku (doporučuji 0,1 na sání a 0,2 na výfuk) zasunout mezi šroubek a ventil. Pokud jde zasunout měrka poněkud ztuha a při posouvání je cítit malý odpor, tak vůle odpovídá tloušťce měrky. Tlustší měrka nesmí jít zasunout. Při seřizování dávejte pozor,abyste nestrhli závit na štelovacím šroubku (pravděpodobně by to spíš odnesl závit na matce), proto je dobré si na začátku vyzkoušet jak jsou šrouby utažené (povolit a následně dotáhnout do stejné polohy, možná o něco víc). Na kontra matku je nejlepší použít očkový klíč č.8. Po povolení matky lze šroubkem otáčet rukou. Počítejte s tím, že po dotažení matky se vůle změní, ale není to nic dramatického trefit správnou vůli.
Seřizujeme:
- 1. válec S-V
- 2. válec V
- 3. válec S
- 4. válec –NIC-
Poté otočíme klikou o 360° (tj. o jednu celou obrátku :o)
- 1. válec -NIC-
- 2. válec S
- 3. válec V
- 4. válec S-V
Nakonec otočíme zase o 360° a provedeme kontrolu (I.část), pak zase o 360° a znova kontrola (II.část)
Poznámka: zdvihátko seřizovaného ventilu by mělo mít citelnou vůli při „zakvedlání“ rukou, pokud nemá, tak jsou špatně natočené vačky nebo to nějakej umělec seřídil před tebou bez vůle.
Nakonec vše zkompletujeme v opačném pořadí. Nedoporučuji používat na těsnění víka silikon, není to třeba, jedině snad na takových těch černých „špuntech“ v rozích (tam cosi bylo i u nový motorky). Při nandavání víka je důležité dávat pozor na správnou polohu těsnění kolem svíčkových šachet. Rádi ty mrchy spadávaj. Že jsou na správném místě je vidět ve svíčkových šachtách. Šrouby na víku moc neutahovat, mají osazení takže je to stejně na nic… Nezapomeňte přišroubovat olejový přívody !!!
A teď už startujeme ;o)
StimpOff
Autor: | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář
design & modifications of phpRS: Syky, testing: Inkvizitorr
webmaster: syky@suzukibandit.cz