Přihlásit se...
Narozeniny dnes slaví:
MAZI (51)
shorad (51)
Vubo (58)
Chicko (48)
kotvista (36)
nippon72 (52)
Bandit 600 očima jeho majitele
Od mládí byl můj ideál motorky klasicky vyhlížející
nahatá mašina, u které dominuje motor. Přes velikou nabídku
různých typů a značek jsem se prostě zamiloval na první
pohled do Bandita a zatím musím zodpovědně říct, že mě to
nepustilo. Jediné z čeho jsem musel slevit bylo odpružení
zadního kola dvěmi jednotkami, ale život je prostě kompromis
a člověk nemůže mít všechno.
Takže, moje mašina se narodila pod rukama japonských dělníků
v roce 2001, tudíž se jedná o „novou“ modelovou řadu,
která má údajně tužší rám, ale nemůžu tenhle údaj
potvrdit na 100%, jelikož jsem na starším modelu jezdil jen s
citem v pravém zápěstí, protože se jednalo o půjčenou
motorku, kterou jsem nechtěl „složit“.
Každopádně se jedná o dvojitý trubkový rám a jako k takovému
je potřeba k němu přistupovat. To znamená, že při větším
zatížení jako například při rychlejším průjezdu zatáček
s nepříliš kvalitním povrchem má tendenci se „kroutit“,
stejně tak při jízdě se spolujezdcem těžším než 50 kg. V
žádném případě tuto konstrukci rámu nelze srovnávat například
s rámy Deltabox používanými u supersportů. Ke zvýšení
stability podvozku hodně přispěje přitvrzení zadní centrální
jednotky, která je z výroby nastavena na poloviční tuhost.
Co se týká přední vidlice, tak ta snad jediná z celé
motorky potřebuje vylepšit, jelikož její tuhost respektive měkkost
je dost často na obtíž. Zejména pak při razantním brždění
a nebo projetí většího výtluku na silnici. Tento stav se dá
napravit buďto podložením stávajících pružin a výměnou
olejové náplně za hustší a nebo výměnou sériových pružin
za pružiny od White Power, což je ale finančně nákladnější
a dle zkušeností starších majitelů je ve výsledku efekt
stejný. Sám zkusím zatím první variantu a pak se uvidí.
Plynule a bez cukání jde motor za plynem od 3.000 ot/min, ale bez výrazné snahy k činnosti. V rozmezí 4 - 6.000 ot. jde motor nádherně jen přesně v 5.000 ot. se zvýší vibrace, které jsou po delší jízdě v tomto režimu nepříjemné, ale na druhou stranu ruku na srdce, kdo by jezdil pořád 100 km/hod, že? Maximální krouťák je tuším při 7.500 ot/min a to začíná ta správná zábava, kdy motor předvádí co v něm je. Pokud se povede trasa a je možno držet otáčky v rozmezí 7.500 až 10.000, tak motor vážně nemá chybu avšak opět stejně jako rám ho nelze srovnávat se supersporty.
Z provozního režimu se odvíjí i spotřeba, která se pohybuje od 4,5 do 7,5 litrů. Já sám jezdím v průměru asi za 6 a to jezdím svižněji aniž bych si hlídal otáčky.
Bandit je ideální mašina pro lidi, kteří chtějí motorku pro zábavu a cestování s občasným spestřením v serpentýnách. Z pohledu mojeho „ukecanýho baťohu“ je to stroj pohodlný i pro spolujezdce a není problém ujet na jeden zátah 200 km bez výraznějších bolestí zadní části těla. Jediné co je nepříjemné při jízdě se spolujezdcem je jeho sjíždění na pilota při brždění vzhledem k již zmiňované měkké přední vidlici. Jinak pod sedlem je jakýs takýs prostor pro „U“ zámek, lékárnu, základní nářadí, žárovky, doklady a telefon, takže vcelku v pohodě.
Suzuki obouvá tenhle model do pneu Bridgestone BT 56 a po 7.000
najetých km jsem se sériovým obutím spokojen, jen zadní guma
půjde na jaře asi tak po cca 1.000 km do věčných lovišť.
S mašinou jsem opravdu velice spokojen a jediné co na ní budu
měnit bude koncovka výfuku za laděnou a montáž padáků
vlastní konstrukce, no a možná přibude malý Givi štítek
pro lepší směrování proudu vzduchu. Jestli budu tenhle stroj
někdy měnit za jiný, tak to pravděpodobně bude buďto jeho větší
brácha a nebo GSX 1400. Pokud jsem tímhle výtvorem pomohl někomu
k rozhodnutí, že Suzuki GSF 600 N je právě ta správná volba
a nebo naopak, že je to úplně něco jiného než hledá, tak
to bude jen dobře.
Autor: | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář
design & modifications of phpRS: Syky, testing: Inkvizitorr
webmaster: syky@suzukibandit.cz